förstår inte detta! (Fraktmetod)

Permalänk
Medlem

förstår inte detta! (Fraktmetod)

Hallå grabbar,min engelska är inte min bästa sida så,jag ska köpa några saker från USA så det står hur man ska betala då ja men ni förstår hur jag menar,vad betyder UPS Ground Residential
och det här USPS Priority
sen under står det,där man inte kan välja,det står Please note that UPS does not ship to PO Boxes

det skulle jag vela veta vad det betyder som om någon seriös person vet så var snäll och skriv,jag avråder oseriösa kommentarer!

nu kan sweclockers ej klaga på fel forumsdel eftersom det ej finns någon övrigt i forumet!

Permalänk
Avstängd

Re: förstår inte detta!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av
Hallå grabbar,min engelska är inte min bästa sida så,jag ska köpa några saker från USA så det står hur man ska betala då ja men ni förstår hur jag menar,vad betyder UPS Ground Residential
och det här USPS Priority
sen under står det,där man inte kan välja,det står Please note that UPS does not ship to PO Boxes

det skulle jag vela veta vad det betyder som om någon seriös person vet så var snäll och skriv,jag avråder oseriösa kommentarer!

nu kan sweclockers ej klaga på fel forumsdel eftersom det ej finns någon övrigt i forumet!

UPS Ground residental betyder:

UPS (United Postal Service) Där ska du ange var du bor.

USPS Priority är endast till för dom som bor i USA så det gäller inte dig, det är prioritets brev, vilket betyder att du får brevet/paketet snabbare.

Visa signatur

Dell Inspiron E1705 (9400) T7200 Core 2 Duo @ 2.00 GHz, 4MB Cache 2048 MB DDR2 667 MHz, ATi X1400 (590/ 480) 120GB Sata, 1440x900 LG-Philips

Permalänk

Re: förstår inte detta!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av
nu kan sweclockers ej klaga på fel forumsdel eftersom det ej finns någon övrigt i forumet!

precis.. och det betyder att allt som var på övriga ämnen har flyttat in i den här delen av forumet då eller?

snälla.. förstår inte folk att det här är ett datorforum?:S

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: förstår inte detta!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av millepromille
precis.. och det betyder att allt som var på övriga ämnen har flyttat in i den här delen av forumet då eller?

snälla.. förstår inte folk att det här är ett datorforum?:S

så vilken del i forumet ska jag posta då?
är väll inte mitt fel för dem har tagit bort övrigt kategorin och du kanske skriver att jag inte ska göra en tråd om det över huvudtaget,så hur ska jag få reda på det då tror du?

Permalänk

Re: Re: Re: förstår inte detta!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av
så vilken del i forumet ska jag posta då?
är väll inte mitt fel för dem har tagit bort övrigt kategorin och du kanske skriver att jag inte ska göra en tråd om det över huvudtaget,så hur ska jag få reda på det då tror du?

tja vad sägs om att söka på "forum" och endast svenska resualtat på google?
alternativt kan du ju tita in på 64bits.se där har dom övrigt del också..
www.geekjoan.se elektronik forum där dom har övrigt del..

dessutom har du en dåligt topic.

.men ajja.. nu ska ja inte klaga mer:P

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Tråd flyttad till Konsument - Butiksguiden

edit: redigerade ämnet lite.

Amarant Coral: United Parcel Service är ett fraktbolag, i konkurrens med DHL, TNT, FedEx mfl.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

UPS = Uninterruptible Power Supply

vad nu det har med saken att göra...

Visa signatur

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amarant Coral
UPS = Uninterruptible Power Supply

vad nu det har med saken att göra...

Ups= united postal service i det här fallet

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av millepromille
Ups= united postal service i det här fallet

Fortfarande, Parcel inte Postal

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Medlem

För att skippa dessa sandlådemetoder så återgår jag till trådskaparens frågeställning:
Att UPS inte skickar till PO Boxes är känt så ange bara din bostadsadress så ska det vara lugnt!
Men sen är det bara att höra med säljaren, eller företaget vilka alternativ som du har när paketet ska skickas till Sverige. På ebay så står det sällan vilka internationella alternativ som finns utan ett mail brukar lösa det mesta!

Lycka till!

Permalänk
Medlem

PO-boxes borde stå för Priority One boxes va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phreak
Fortfarande, Parcel inte Postal

Jaha okey..jag bara skrev av en som var före mej:P..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rixard
PO-boxes borde stå för Priority One boxes va?

Nej, Post office-box. Jämför med svenska box-adresser.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: förstår inte detta!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av
så vilken del i forumet ska jag posta då?
är väll inte mitt fel för dem har tagit bort övrigt kategorin och du kanske skriver att jag inte ska göra en tråd om det över huvudtaget,så hur ska jag få reda på det då tror du?

Men gud..du ska inte posta alls fattar du väl??! Delen är borttagen för att dom antaligen inte vill ha den sortens posts

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk

I min erfarenhet kan USPS Priority även innebära flygpost för internationella destinationer.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: förstår inte detta!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sacha
Men gud..du ska inte posta alls fattar du väl??! Delen är borttagen för att dom antaligen inte vill ha den sortens posts

Är inte detta en fråga som passar in i konsumentdelen på forumet då?
Som konsument så måste man ibland använda sig av en sådan avancerad metod som posten, och alla kanske inte vet hur posten fungerar i utlandet eller?

Permalänk
Medlem

UPS och USPS är inte samma företag.
Båda kan skicka utomlands.

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Avstängd

USPS= United Sstates PPostal(?) SService man kan säga våran motsvarighet till posten..

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: förstår inte detta!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sacha

Men gud..du ska inte posta alls fattar du väl??! Delen är borttagen för att dom antaligen inte vill ha den sortens posts

Men herregud, vad står det för rubrik på denna delen av detta forum?
Om detta inte är en konsumentfråga så vet inte jag vad det är.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
USPS= United Sstates PPostal(?) SService man kan säga våran motsvarighet till posten..

Precis!
Eller kanske USA:s motsvarighet till svenska posten, eller du kanske är bosatt i USA?

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Re: förstår inte detta!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mieron
Men herregud, vad står det för rubrik på denna delen av detta forum?
Om detta inte är en konsumentfråga så vet inte jag vad det är.

Precis!
Eller kanske USA:s motsvarighet till svenska posten, eller du kanske är bosatt i USA?

Nope inte än..kanske i framtiden

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]