Permalänk
Melding Plague

Corsair 1 GHz DDR2

<font style="font-size: 10pt"><b>Corsair 1 GHz DDR2</b></font> <small class="small">fredag 27 maj av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
Jakten efter nya klockfrekvenser på DDR2-minnen kan knappt har undgått någon. Tillverkare som OCZ, Corsair, Kingmax har de senaste månaderna släppt otaliga modeller, den ena snabbare än den andra.
<br />
<br /><a href="http://www.xbitlabs.com/news/memory/display/20050526002333.ht..." target="_blank" >X-Bit Labs</a> rapporterar att tillverkaren Corsair inom kort kommer att lansera minnen som har en effektiv klockfrekvens på den magiska gränsen 1 gigahertz (1000 MHz).
<br />
<br />Modellen heter XMS2-8000UL och jobbar med en klockfrekvens om 500 megahertz och med DDR-tekniken blir den effektiva klockfrekvensen alltså 1 gigahertz. Latenserna är något blyga och ligger på 5-4-4-9. En talesman för Corsair har sagt:
<br />
<br /><i>"Corsair’s engineers have achieved a milestone in memory development with the XMS2-8000UL. Combined with the availability of performance motherboards such as the ASUS P5WD2, we expect adoption of high performance DDR2 memory to explode"</I>
<br />
<br />De kommer att komma i modeller om 512 och 1024 megabyte. Den första visningen kommer att ske på Computex Taipei 2005 som startar om fyra dagar. Än så länge finns ingen information på Corsair:s hemsida men det lär dyka upp inom kort. Vi lär också se 1 gigahertzminnen från de andra tillverkarna på Computex.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tjänar man något på det då eller är det bara siffror som sätter sig som en fjäder i hatten, det är en fundering jag har.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Det börjar tag sig på DDR2 fronten men inget som lockar mig änn iaf.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

Jag undrar också om man tjänar mkt på det, främst i spel.

Har 400mhz nu, så det kanske blir lite skillnad om man tar o skaffar 1000mhz

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Avstängd

Tänk ett par gigabyte i riktiga latenser á la 2-2-2-5-1t

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Jag undrar också om man tjänar mkt på det, främst i spel.

Har 400mhz nu, så det kanske blir lite skillnad om man tar o skaffar 1000mhz

Bara om du klockar din processor så högt vilket inte går. Rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem

undrar samma sak.. tänkte nämligen köpa ett par 5400UL i lägra hastighet och samma moderkort som de rekommenderade..

någon som vet ett par bra corsair minnen med bra latenser för folk som INTE vill overklocka allt för mycket? D830 går den ens att OC? alltså dual core versionen från intel...

Permalänk
Medlem

Prestandan med det där minnena kommer vara totalt sämst, CL 5??????????? HERREGUD!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Prestandan med det där minnena kommer vara totalt sämst, CL 5??????????? HERREGUD!!!!!!!!!

CL5 i 1 Ghz blir väl fördröjning på 5ns, samma som CL2 för 400Mhz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Prestandan med det där minnena kommer vara totalt sämst, CL 5??????????? HERREGUD!!!!!!!!!

Undrar vilka latenser det bästa DDR minnet har i 500Mhz (1000MHz effektivt)?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Undrar vilka latenser det bästa DDR minnet har i 500Mhz (1000MHz effektivt)?

Inte en nöffra under 4-4-4-12. Säker massa femmor..

Permalänk
Medlem

Beställde ett par så man får väl se

Visa signatur

P4 3.2E@4.3 -IC7| Vapochill PE| 2*256MB Adata pc4000 | Raptor 74gig + Hitachi 7k250 160gig /Aspire 520w/X800 XT PE