Permalänk
Medlem

Byta

hej jag undrar om det finns nått säkert sätt att byta saker över blocket eller nån annan annons sida?

(exempel: om jag har tänkt byta en cyckel mot ett par stövlar)
kan jag på något sätt vara säker på att han / hon skickar stövlarna?

för det är nämligen så att jag hade tänkt byta en sak med en snubbe men är lite osäker på om man ska våga? jag vill ju inte bli lurad.. hade varit en sak om jag skulle betala för saken då finns ju allamöjliga sätt man kan göra det säkert på, men när man ska byta så vet jag inte om det finns ett ända?

nån som vet hur man kan göra för att allt går rätt till så man slipper bli lurad?

Permalänk
Medlem

Kan ni inte bara betala samma pris till varandra, altså två köp. Typ han ger dig 1000 på ett säkert sätt och du ger honom samma? Kanske lite omständigt finns kanske bättre sätt.

Permalänk
Medlem

men vi ska byta saker inte betala med pengar..

Permalänk
Sötast

Träffas öga mot öga är den (Bästa) garantin, vem vet om han halshugger dig å tar saken? skämt å sido...

Men annars är det alltid farligt.

Permalänk
Medlem

jasså men det är lite svårt att träffas öga mot öga han bor nämligen X antal mil ifrån mig men annars hade jag ju självklart gjort så..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
men vi ska byta saker inte betala med pengar..

Jo jag fattar det men om du ger han 1000 och han ger dig 1000 så är det ju ett byte bara eftersom att du inte tjänar något eller förlorar något. Om man gör så kan man ju t.ex. andvända blockets betalgaranti. Bara så att du kan vara säker att han inte lurar dig för då kan du få tillbaka pengarna.

Permalänk
Medlem

du ska ha cred för att du tar dig tid att skriva en bra topic.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skyblue
Jo jag fattar det men om du ger han 1000 och han ger dig 1000 så är det ju ett byte bara eftersom att du inte tjänar något eller förlorar något. Om man gör så kan man ju t.ex. andvända blockets betalgaranti. Bara så att du kan vara säker att han inte lurar dig för då kan du få tillbaka pengarna.

jasså du menar så:) då förstår jag.. frågan är bara om han skulle gå med på det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av weezer
du ska ha cred för att du tar dig tid att skriva en bra topic.

du ska ha cred för att du tar dig tid att skriva ett bra svar på min fråga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
jasså du menar så:) då förstår jag.. frågan är bara om han skulle gå med på det?

Det vette fan men vill han inte så vill han inte. Man kan ju alltid föreslå det och om han inte går med på det är det bara att skita i bytet. Bättre än att bli lurad. Det bästa vore ju om du hade någon som kunde träffa han öga mot öga eller om du gör det själv.

Permalänk
Medlem

Dumt att blanda in pengar i bytesaffärer. Jag ahr själv bytt saker med folk och det brukar inte vara några problem. Vinsten är ju så liten när det inte finns några pengar med i leken så lurendrejare brukar sällan syssla med bytesaffärer.

Du kan nog vara lugn. Men ring och prata med killen annars och be honom skicka sitt först.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Dumt att blanda in pengar i bytesaffärer. Jag ahr själv bytt saker med folk och det brukar inte vara några problem. Vinsten är ju så liten när det inte finns några pengar med i leken så lurendrejare brukar sällan syssla med bytesaffärer.

Du kan nog vara lugn. Men ring och prata med killen annars och be honom skicka sitt först.

Jo det tycker jag med men det var det ända som jag kunde komma på om man ville vara säker. Det kan ju trots allt vara ganska dyrbara grejjor som man byter med.
+