Hur är wesellcd.com? Och Datasmart eller Verabtim?

Permalänk

Hur är wesellcd.com? Och Datasmart eller Verabtim?

Hej!

Det är dumt att ta två trådar för två komplexa frågor.

FRÅGA ETT:
Vad har ni för erfarenheter av www.wesellcd.cm? Jag och några kompisar ska beställa därifrån på onsdag och vi ska beställa rätt mycket... Minst 350 DVD och 200 CD. Minst.

FRÅGA TVÅ:
Dock så vill jag beställa Verabtim, men Datasmart är 200 kr billigare. Är Verabtim värda det högre priset?

Vad trycker ni?

Hälsningar
MrR

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

FRÅGA ETT: wesellcd är bra att handla av. Har handlat flera gånger av dem utan större problem.

FRÅGA TVÅ: Verbatim äger datasmart. De är helt klart bland de bästa.

Verbatim är billigare hos www.discsonline.se

Sen finns det en tråd om vad folk tycker om wesellcd.
Tummen upp för www.wesellcd.com!

Permalänk

Tack för ditt svar. Det räcker föratt skapa trygghet för oss. Jag ska dock kolla in länken du gav mig.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Gäst

Lånar tråden lite.

Jag håller med Sumitomo om Wessel.Jag gjorde en stor beställning nu i Torsdagskväll och igår som kom postavin.

Det är tummen upp för snabb och pålitlig service.

Permalänk
Avstängd

Köp dom billigaste, har köpt hundratals(möjligen 1k) skivor från Wesellcd.com och har inte misslyckats med en enda skiva, kanske det är att jag har en bra brännare men jag ser inte varför man ska köpa dyrare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Köp dom billigaste, har köpt hundratals(möjligen 1k) skivor från Wesellcd.com och har inte misslyckats med en enda skiva, kanske det är att jag har en bra brännare men jag ser inte varför man ska köpa dyrare.

Har du provat att spela upp den första du brännde?

Det är konstaterat att vissa budgetskivor med dåliga dyes får CRC-fel och
blir ospelbara efter ett tag. Sen spelar det ingen roll vilken super-duper-brännare man har.

Att påstå att en skiva för 2.50 är lika bra som en för 5:- är att lura sig själv.
Uttrycket "man får vad man betalar för gäller även här".

Permalänk
Avstängd

SUMITOMO du snackar massa skit, det är inget fel på Datamart och jag har bränt 500-700 bara i år och inte en enda har gått sönder ELLER slutat fungera.

Kom tillbaka när du har bränt lika många skivor som mig.

Permalänk

Jag tror nog inte han pratade om Datasmart nu utan de andra som kostar 2,75 kr/styck vid köp av 100 stycken.

Jag kommer satsa på Verbatim. Jag vill att de ska hålla även i ett längre perspektiv. Jag har bränt på noname innan (CDR då) och de gick sönder till slut, eller ett par av dem.

MrR

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk

Wesellcd är riktigt bra. Har handlat flera gånger, rekommenderas.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
SUMITOMO du snackar massa skit, det är inget fel på Datasmart och jag har bränt 500-700 bara i år och inte en enda har gått sönder ELLER slutat fungera.

Kom tillbaka när du har bränt lika många skivor som mig.

Om du menar att 500-700st brända skivor skulle göra dig till världsmästare måste jag göra dig besviken.

Jag har testat de flesta märkena på marknaden och frångått de billigaste när jag insåg att jag fick kompatibilitetsproblem med vissa skivor i andra dvd-spelare samt CRC-fel på skivor som var uppåt ett år gamla. Med verbatim har jag inte stött på några problem och eftersom de går att köpa för 3.60:-/st gamblar jag inte med budgetskivor och riskerar att stå där som dumsnål.

Jag har inte specifikt sagt att datasmart är sämst. Men skiljer det typ 40-50:- för 100st mellan dem och verbatim är valet ganska lätt.
Sen är jag mån om att de backuper jag bränner ut skall finnas på skivor med bra kvalité.
Bränner man ut en skiva med pr0n eller en film som man ser på en gång och sen inte bryr sig speciellt om kan man köra med vilken dynga som helst.

Men semesterbilderna skulle jag aldrig i livet lagra på några budgetskivor, datasmart inkluderat.
Då är det värt med verbatim eller taiyo yuden.

Det är min åsikt. Du har rätt till din åsikt.

Permalänk
Avstängd

DATAMART!

Bry dig inte om att skriva ifall du inte vet vad märket heter, jag har bränt väldigt många.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
DATAMART!

Bry dig inte om att skriva ifall du inte vet vad märket heter, jag har bränt väldigt många.

LOL!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
SUMITOMO du snackar massa skit, det är inget fel på Datasmart och jag har bränt 500-700 bara i år och inte en enda har gått sönder ELLER slutat fungera.

Kom tillbaka när du har bränt lika många skivor som mig.

Eftersom du inte är intresserad att föra en diskussion är detta mitt sista inlägg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
DATAMART!

Bry dig inte om att skriva ifall du inte vet vad märket heter, jag har bränt väldigt många.

Jag skulle göra en bättre research innan jag gjorde ett liknande uttalande i fråga.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Jag skulle göra en bättre research innan jag gjorde ett liknande uttalande i fråga.

Det är nog du som ska göra en "research", det är Wesellcd.com vi pratar om.

Permalänk
Medlem

KalleKofot, bara för att man lyckas bränna 500-700st skivor så garanterar ju inte det att de är bra!

Bra kan man ju definiera på flera olika sätt: skrivbarhet, läsbarhet, hållbarhet, snygga osv.

Men SUMITOMO har helt klart rätt i att har man värdefullt mtrl som semesterbilder så ska man inte snåla in på en billig skiva utan köpa en ordentlig för 20-50:- om inte mer! Men sen kan man göra en backup av den på en billig skiva som man spelar upp. Skulle den strula senare så finns ju den andra skivan kvar som källa!

Sen så till trådskaparens frågeställning så tycker jag att allt är beroende på vad skivorna ska användas till. Värdefullt mtrl så satsa på lite dyrare. Annars räcker nog Datamart långt..

Sen är det dags att kliva upp ur sandlådan och sluta angripa folk. Man har ju rätt till åsikt och ska någonting motbevisas så bör källa till det uppvisas!

Permalänk
Inaktiv

Vet ej villka jag ska beställa, villka rekomenderar ni av följande, vill ha skivor som håller länge och som inte går sönder och blir oläsbara efter ngt år:

50st Memorex 8x DVD+R 180kr

100st TDK 8x DVD+R 349kr

50st Philips 8x DVD+R 199kr

25st Platinum 8x DVD+R 125kr

25st Maxell 8x DVD+R 159kr

25st Sony 8x DVD+R 149kr

25st Verbatim 16x DVD+R 115kr

Ska alltså beställa 100skivor av ovanstående märke, villket märke ska jag välja? Och jag ska bara bränna i 4x

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Det är nog du som ska göra en "research", det är Wesellcd.com vi pratar om.

Nej? Det är om Datasmart vs Verbatim...

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Nej? Det är om Datasmart vs Verbatim...

Tappade din mor dig på huvudet som barn? det är Datamart trådskapare skrev också fel. Finns inget som heter DataSmart på WeSellCd.com, kul att du försökte i alla fall bättre lycka nästa gång.

----

Mieron
Har bränt 500-700 BARA i år(varit lungt på bränn fronten), vet inte hur många det var 2004 men det var mycket Traxdata det året.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Tappade din mor dig på huvudet som barn? det är Datamart trådskapare skrev också fel. Finns inget som heter DataSmart på WeSellCd.com, kul att du försökte i alla fall bättre lycka nästa gång.

----

Mieron
Har bränt 500-700 BARA i år(varit lungt på bränn fronten), vet inte hur många det var 2004 men det var mycket Traxdata det året.

Lugna ner dig lille vän. Detta är ett diskussionsforum och då är det naturligt att folk har olika åsikter. Gillar du inte det så rekommenderar jag en monolog i notepad.exe.

Tillbaka till ämnet:

Verbatim brukar tillverka skivor med hög kvalité. Dock så har de på senare tid börjat variera mer och mer då tillverkarna pressar upp volymerna. Jag rekommenderar dock fortfarande Verbatim, OM du inte kan få tag på några Tayo Yuden, vilka sägs hålla ännu högre standard. Kika på användarrapporterna @ www.videohelp.com för åsikter från användare. Jag har just nu en order inne hos wesellcd.com, har beställt några 25pack Verbatim DVD-R 8x. (8x pga av priset och icke-printable på grund av att det övre ytlagret är sämre på dessa)

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Tappade din mor dig på huvudet som barn? det är Datamart trådskapare skrev också fel. Finns inget som heter DataSmart på WeSellCd.com, kul att du försökte i alla fall bättre lycka nästa gång.

----

Mieron
Har bränt 500-700 BARA i år(varit lungt på bränn fronten), vet inte hur många det var 2004 men det var mycket Traxdata det året.

Nej, men man borde fan köra en fet kofot i skallen på dig. Har du någon form av utvecklingsstörning som får du aggressiv? Tjackskalle.
Och Sumitomo verkar ha väldigt många fler vettiga argument för att föra en diskussion, men eftersom du beter dig som du vore 13 med anabola i huvudet släpper även jag diskussionen. Väx upp innan du börjar kasta skit på alla, dessutom... Skaffa fakta innan du hävdar dig.

//D

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Nej, men man borde fan köra en fet kofot i skallen på dig. Har du någon form av utvecklingsstörning som får du aggressiv? Tjackskalle.
Och Sumitomo verkar ha väldigt många fler vettiga argument för att föra en diskussion, men eftersom du beter dig som du vore 13 med anabola i huvudet släpper även jag diskussionen. Väx upp innan du börjar kasta skit på alla, dessutom... Skaffa fakta innan du hävdar dig.

//D

Det där låter som ett hot, inse att du hade fel ditt glin.

Och ifall du vill stå för ditt hot så bor jag i Jönköping, eller så det väl som vanligt...ett tomt hot från en finningt glin i mammas källare.

Permalänk
Hedersmedlem

Kallekofot: Lugna ner dig!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Det där låter som ett hot, inse att du hade fel ditt glin.

Och ifall du vill stå för ditt hot så bor jag i Jönköping, eller så det väl som vanligt...ett tomt hot från en finningt glin i mammas källare.

Haha, vilken jubelfjant.

Släpp det här nu? Som du säkert märkt kommer vi inte komma någonstans med den här diskussionen, och jag har bättre saker för mig än att kasta ur svordommar... Sen hotade jag dig inte? Det är väl snarare du som hotar mig? Och jag är ju så rädd

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Avstängd

Delarium. det finns en gräns av vad jag tål, hota att slå in mitt huvud är väl över gränsen och jag hoppas för ditt egan bästa att vi aldrig möts. Hota att döda mig får mig upp i varv, och jag lovar och svär att du kommer få ditt ifall vi möts.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Delarium. det finns en gräns av vad jag tål, hota att slå in mitt huvud är väl över gränsen och jag hoppas för ditt egan bästa att vi aldrig möts. Hota att döda mig får mig upp i varv, och jag lovar och svär att du kommer få ditt ifall vi möts.

Nu är vi väldigt offtopic, men jag ska svara på det här inlägget som sista svar.
Jag skrev inte att jag skulle slå in ditt huvud. Jag skrev att någon borde det eftersom jag blev lack över ditt påhopp på mig. Och du behöver inte vara orolig, jag ska inte slå in ditt huvud med en kofot för en bagatell över internet. Har inte heller sagt något om att jag ville döda dig? Det är helt taget ur luften.
Och när du säger att du ska slå in mitt huvud om vi möts, då är det väl snarare du som mordhotar mig? Du vet, det är ganska allvarliga konsekvenser på mordhot... så lägg ner det där skitsnacket nu.
Du behöver inte svara, då jag inte kommer sabba den här tråden med ännu mer offtopic-snack.
PS. Jag är säkerligen äldre än vad du verkar tro, kanske även äldre än dig? DS.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1