Permalänk
Medlem

Frimärken

Vet inte om man får lägga en tråd om frimärken här men måste endå fråga... har nämligen hittat en hel låda med massa frimärken och blev nyfiken och började kolla vad dem vart värda, och dröm om min förvånging när jag hittar frimärken som är värda lite över 32K styck och 16K os.v men nu till min lilla oskylldiga fråga, nägon som vet var man kan sälja dessa ? jag menar en affär som köper in Os.v, och i närheten av Göteborg, hade varit underbart med lite tipps....

//Johan

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
BILDER!

välkommen tillbaka till swec.. och ring 90 000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
välkommen tillbaka till swec.. och ring 90 000

112
Välkommen till 2000-talet

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
112
Välkommen till 2000-talet

det är ett internskämt.

Permalänk
Medlem

Hehe, jo jag vet, var bara tvungen

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
välkommen tillbaka till swec.. och ring 90 000

Meh!

Permalänk
Medlem

Det där med frimärken är lite speciellt. Jag samlade själv för 10-20 år sen och det jag märkte var att priserna i katalogerna får tas med en stor nypa salt. Jag hade själv flera märken som enligt katalogen skulle vara värda 9-12000 och skuttade glatt iväg till lokala frimärkshandlaren. Då visade det sig att det var bara en specialverson av just detta märket med en väldigt speciell stämpel på som var värd den summan som stod i katalogen.
Och så var det med de flesta frimärkena av högre värde. Däremot kunde man ofta hitta mer normala märken som var värda några hundra.

Kolla i tidningarna, ofta brukar frimärksklubbar och liknande ha mässor där de träffas och köper/säljer eller snackar warez. Där kanske du kan få bra betalt för dina märken. En del samlare vill gärna fylla ut sina samlingar och det är då man kan få riktigt bra betalt.

Annars finns det säkert forum för frimärksnördar precis som det finns forum för datanördar

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

"Vet inte om man får lägga en tråd om frimärken här men måste endå fråga... har nämligen hittat en hel låda med massa frimärken och blev nyfiken och började kolla vad dem vart värda, och dröm om min förvånging när jag hittar frimärken som är värda lite över 32K styck och 16K os.v men nu till min lilla oskylldiga fråga, nägon som vet var man kan sälja dessa ? jag menar en affär som köper in Os.v, och i närheten av Göteborg, hade varit underbart med lite tipps....

//Johan"

Sen får du också tänka på att om det stå att ett frimärke är värt tex 10 000 i katalogen så är det ett utgångspris att värdera det ifrån. Normalpriset för försäljning brukar ligga på 30-50% av värdet.

Även om du inte kan läga upp bilder så kanske du kan skriva vilket nummer i katalogen om har?
Var det svenska frimärken så kolla i en som heter Facit och för övriga världen rekommenderar jag Michel.

Visa signatur

Asus A7N8X-E Deluxe, Barton XP2500+ ||Chieftech DA-01B-D Dragon Fulltower 340W || 1 Gb DDR433 (dual channel) || GF4 TI 4400 med Zalman heatpipe || 4 hdd tot 680 Gb || 5st 80X80 chassifläktar via Zalman ZM-MFC1 fancontroller || NEC 3500 ”Many bothans died to give us this information.....” -Mon Mothma

Permalänk

Sveriges Frimärksungdom

Besök www.sfu.se

Där kan du få hjälp med allt som handlar om frimärken. Där har vi även ett forum.

välkommna!

mvh:

jonas jarenbäck
webbansvarig www.sfu.se

Visa signatur

P4 3.0, Abit IC7-MAX3, 2x512 DDR400 CL2.5 Kingston, 400Gb Hd, GeForce FX5900 256Mb, Samsung172x, Logitech diNovo Media Desktop.

Permalänk
Medlem

bara att stämma in med många andra angående värdet, ha inte för stora förhoppningar. Visst kan de va "värt" de du sejer, men de måste ju fortfarande finnas nån som vill köpa de till de priset. tillgång å efterfrågan

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk
Medlem

vad baseras priserna i katalogen på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
snackar warez.

Piratfrimärken eller?