Högsta betyg till Datorbutiken.com

Permalänk
Medlem

Högsta betyg till Datorbutiken.com

Datorn slutade fungera, felsökte lite och kom fram till att det antingen är moderkort eller Cpu som det blivit fel på. Tyvärr hade garantitiden gått ut med några dagar, så jag tänkte att det här blir dyrt för mig: Först måste dom felsöka vilken av produkterna som lagt av att fungera, sen måste jag köpa ny produkt, betala frakten osv. Så jag ringde till kundtjänst, där jag alltid får ett trevligt bemötande. Dom sa att "det går att ordna, skicka in moderkort och Cpu så felsöker vi utan extra kostnad, garantitiden ordnar vi också med så du får ut ny vara på garantin". Mycket bra service av ett sånt stort företag! Tummen upp!

Dom skickade en fraktlapp och jag skickade in sakerna, efter att dom fått in dom så tog det bara nån dag innan dom felsökt och kommit fram till att Moderkortet gått sönder. Efter nån dag hade jag återfått moderkort och Cpu helt utan extra kostnad. Det kallar jag bra service!

När jag för ett år sen köpte datordelarna till en dator från Datorbutiken.com så köpte jag fel grafikkort. Ajdå tänkte jag, det här blir dyrare, nu måste jag betala frakten dit och tillbaka för att få ett nytt. Ringde då kundtjänst och förklarade att jag köpt fel grafikkort, vänliga som dom var så sa dom att dom ordnar det. Så jag fick byta grafikkort utan extra kostnad, mycket bra service!

När jag skulle beställa delarna datorn ringde jag runt lite, fick på ett annat stort datorföretag vänta alltför länge i telefonen. "Ingen nämnd, ingen klämd" så därför tänkte jag att jag kollar upp Datorbutiken.com, vilket jag tjänade på, inte nog med att dom hade bättre priser dom hade även i princip ingen kötid alls. Det var detta som fick mig att bli kund hos datorbutiken.com vilket jag är glad för idag när man läser om andra företag och vilka strul det är med dom.

Så jag kan varmt rekommendera www.datorbutiken.com dom har bra priser, excellent service, snabba leveranser, bra support och kundtjänst, dom behandlar alla former av ärenden på ett mycket snabbt och effektivt sätt. Har handlat mycket på nätet och haft mycket att göra med olika företag, måste säga att datorbutiken har nog den trevligaste kundtjänst som finns. Man blir alltid trevligt bemött, vilket jag som kund tycker är mycket viktigt.

Tummen upp för datorbutiken.com !

Permalänk
Medlem

Bra skrivet! Jag har samma typ av erfarenheter av db

Försök att inte fylla den här tråden med korta "db är bäst" och "jag hatar db"-inlägg nu bara.. Motivering, en kort historia och ett par genomläsningar innan man postar så blir det mycket behagligare att läsa. Mer sånt här!

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk

Hur löser datorbutiken det där med garantin om den gått ut? Hävdar de i sin tur till tillverkaren att produkten inkom i tid? Menar lurar DB tillverkaren eller står DB för själva kostnaden? Nån?

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

I trådskaparens fall har moderkort och CPU uteslutande 3-års tillverkargaranti.
Såvida CPU inte är av typ tray som har ett år.

I vilket fall är det bra av db att inte vara paragrafryttare utan hålla en hög servicegrad
och en nöjd kund som de sannolikt kommer att få sälja mer prylar till.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO I vilket fall är det bra av db att inte vara paragrafryttare utan hålla en hög servicegrad
och en nöjd kund som de sannolikt kommer att få sälja mer prylar till. [/B]

Jojo, visst håller med om det såklart! Var bara nyfiken hur ärliga DB är mot tillverkaren...

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

Om db nu skulle vara oärliga mot tillverkaren är det väl bara bättre för oss konsumenter?

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
Om db nu skulle vara oärliga mot tillverkaren är det väl bara bättre för oss konsumenter?

Jag har inte sagt något annat!

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk

Jo dom är väll chyssta. HAr inga problem med dom, bytte ut mitt ena trasiga ccfl rör när det pajat efter 8månader... Fick ett helt nytt kitt med rör och inverter då...:) Men dom brukar vara sega på att skicka saker så jag kör oftast på komplett.se.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Fick vänta ett par veckor på mitt retur kort engång, men utöver det är de toppen.

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swoosh
Fick vänta ett par veckor på mitt retur kort engång, men utöver det är de toppen.

Men räkna bort dagarna som posten larvat sig så kanske det rör sig om högst nån dag...Vad man oftast inte tänker på är att det tar tid skicka saker med posten...

Permalänk
Medlem

Beställde min dator för ca 2 veckor sen, och uppfattade det som att den skulle ha kommit för nån dag sen. De tog emot betalningen snabbt, men sen har jag inte hört mer. Har kollat orderstatus och först saknade de moderkortet, men det fick de efter någon dag. Nu, en och en halv vecka senare har de fortfarande inte kommit igång med att montera ihop den.

Dock ett stort plus för att det är lätt att beställa av dem och att man inte behöver kunna allt om alla delar för att få ihop ett bra paket. Och även bra priser

Visa signatur

Dulce et decorum est pro patria mori

Permalänk
Avstängd

Db är kanon,köpte 1 512mb ramminne av dom för nåt år sen som var defekt,dom skickade ett direkt efter min rma,det var också defekt men ändå så stog dom ut och skickade mig 2 billigare minnen istället plus pengar tillbaka:-))

Har bara goda erfarenheter av DB:-))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Men räkna bort dagarna som posten larvat sig så kanske det rör sig om högst nån dag...Vad man oftast inte tänker på är att det tar tid skicka saker med posten...

Jaha, så det tog ca 2 veckor för posten att leverera? När jag får saker med posten brukar jag få det dagen efter det skickas.. Vet dock inte hur det är för dig.

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wabi
Beställde min dator för ca 2 veckor sen, och uppfattade det som att den skulle ha kommit för nån dag sen. De tog emot betalningen snabbt, men sen har jag inte hört mer. Har kollat orderstatus och först saknade de moderkortet, men det fick de efter någon dag. Nu, en och en halv vecka senare har de fortfarande inte kommit igång med att montera ihop den.

Dock ett stort plus för att det är lätt att beställa av dem och att man inte behöver kunna allt om alla delar för att få ihop ett bra paket. Och även bra priser

Nu är en bekants dator på väg. Han beställde den 18/5. Dom fick in alla delar 21/5, och igår 7/6 var den klar att skicka (om den kommit iväg än vet jag inte än).

Edit 1. 8/6: "ligger i kö för leverans"
Edit 2. 8/6 (några timmar senare) : Nu har den fått kollinummer och är på G.

Permalänk
Medlem

Jag ringde db för ett par veckor sen för att fråga vilka/hur många kablar som följde med ett visst moderkort.

Killen i luren svarade: "jag tror fan Erik köpte ett sånt förra veckan, där är han! ERIK!!!"

Han försvann från luren (antagligen för att springa ikapp Erik) och återkom med all info jag behövde. Jag är övertygad om att jag hade fått mina frågor besvarade även utan Erik men det var ganska kul.

Summering, lugn avslappnad telefon suport med kort kort väntetid (tror jag fick vänta till den andra "vi gör allt vi kan"

yogge: Har din vän beställt någon montering med sitt paket kan det vara därför det dröjer. Kan tänka mig att de har max 2 anställda som står och bygger ihop besällningar hela dagarna. De måste ju få tid att dricka kaffe med

Visa signatur

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47745...
| Shuttle SN25P | AMD Athlon64 Venice 3500+ | 2gb Corsair TWINX 3200 | HIS Radeon X850XT | WD Raptor 74gb | WD Caviar 160Gb | Hyundai L90D+ 19" TFT | Glatt humör |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seawally

yogge: Har din vän beställt någon montering med sitt paket kan det vara därför det dröjer. Kan tänka mig att de har max 2 anställda som står och bygger ihop besällningar hela dagarna. De måste ju få tid att dricka kaffe med

Montering + test 3-4 dagar om allt finns på lager, står det. Men jag misströstar inte. Bara informerar. Det är ju inte min dator.

Permalänk
Medlem

Alltid fått bra grejer från DB och retur av trasiga minnen har fungerat utmärkt. Min garanti gick ut på vägen till DB (posten) men det var inga problem eftersom jag skickade innan garantin gick ut.

Dom hade inte mitt minne i lager så jag fick välja vad jag ville ur deras sortiment istället. Valde en något dyrare sak än mitt minne och tänkte att jag kan lägga till en hundring eller 2. Nepp, jag fick min DVDbrännare gratis och utan frakt.

Rekomenderar alla mina vänner och släkt att handla sina datorprylar från DB. Bara så nöjd med dom.

Dessutom som några tidigare skrev dom har en sjujäkla trevlig support.

MVH Swuppo

Visa signatur

BAAH

Permalänk
Hedersmedlem

Låter som Datorbutiken.com innan jag övergav att handla hos dem.

Minns när de var relativt nya, superservice och bra kundbemötande.

Skulle vara guld värt om de lyckas gå tillbaka till samma servicegrad trots att de växt något enormt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Minns när de var relativt nya, superservice och bra kundbemötande.

Jag vet i alla fall en kompis som beställde en dator då i början. Datorn gick inte ens igång och alla konversation med db skulle gå via epost. Han fick hela tiden förslag på test, ett var t.ex. "Om du trycker på Powerknappen och sätter handen på baksidan, blåser det där då?". Sen tog det två dagar till nästa svar...

Dessutom var man tvingad att skicka tillbaka datorn med nån speciell frakt som var svindyr. Om de ansåg att kunden handskats ovarsamt med den fick man själva betala den frakten (x2)...min polare försökte åka med datorn till deras lager i Malmö men fick inte leverera på det sättet. Ingen vidare service alltså.

Själv beställde jag i svängarna då också 4 st hdds. Efter två månader utan leverans (lovat inom en vecka) försökte jag häva köpet. Tog mig nog ca en månad och en massa hot innan jag verkligen fick köpet hävt. Inget vidare...

...efter det har jag aldrig handlat på db.

(Detta var alltså i dbs begynnelse så de är förmodligen bättre nu...eller vad vet jag)

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Nu är en bekants dator på väg. Han beställde den 18/5. Dom fick in alla delar 21/5, och igår 7/6 var den klar att skicka (om den kommit iväg än vet jag inte än).

Edit 1. 8/6: "ligger i kö för leverans"
Edit 2. 8/6 (några timmar senare) : Nu har den fått kollinummer och är på G.

Då får jag väl vänta någon vecka till då

Visa signatur

Dulce et decorum est pro patria mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yngve_olsson
Jaha, så det tog ca 2 veckor för posten att leverera? När jag får saker med posten brukar jag få det dagen efter det skickas.. Vet dock inte hur det är för dig.

Som det sig bör, dock är mina erfarenheter av postens leveranstider inte dom bästa. Men du kanske bor granne med tomteboda så du får dina brev/paket dagen efter...

Permalänk
Medlem

Har dom fått i ordning lagerstatus systemet än?
Beställde en dator från dem för nått år sen och det tog ett jävla tag, så jag ringde upp och hörde varför det tog sån tid, fick veta att alla grejer inte fanns på lager. Och då hade jag varit extra noga med att allt jag beställde skulle finnas inne och att alla saker fanns på lager enligt hemsidan dagen jag ringde och hörde. Väntade några dagar till och alla grejer fanns fortfarande på lager enligt hemsidan så jag trodde dom hade kanske fått in grejerna så jag ringde och hörde igen, nix moderkortet och ljudkortet fanns fortfarande inte på lager. Frågade varför dom då inte fixat hemsidan, fick dock inget bra svar. Hade dock inga problem att avsäga beställningen.

Permalänk
Medlem

DB ÄR BÄST

Visa signatur

Degar la mest !

Permalänk
Medlem

Det här bådar gott för mig, jag har tänkt beställa min framtida dator från datorbutiken.com, och tja, den här tråden har inte direkt fått mig att ändra åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Det här bådar gott för mig, jag har tänkt beställa min framtida dator från datorbutiken.com, och tja, den här tråden har inte direkt fått mig att ändra åsikt.

Jag beställde min därifrån, mycket bra service, bra priser och snabb leverans. Bättre kan det inte bli

/Edit/ Har du beställt dator än, får man fråga vad det blev för något paket?