Permalänk

Sälja beg datorer

Ok, har just nu två beg burkar
PIII 550mhz & 500mhz
typ 256-374mb sdram
Integrerade grafkort
10 & 13gb hd's

Skärm och tangenbord följer inte med... Hade typ tänk mig 400:- i blocket pris. Är det ok eller?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Avstängd

Billigt, man brukar ta 2kr per MHz när det gäller P3. 1kr per MHz P2 och laptop 4kr.

åtminstånde så gör seriösa Beg. handlare (butiker)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Så kan jag få mer än 500:- det var som fan...:) Men då blir det kanske lite mysig $$$$$ i fickan....;)
Vet någon en butik som köper in begdatorer för ok peng?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Du får troligen mest pengar på blocket. Fast man brukar få mest för helt kompletta. Med skärm(vilken skit som helst) och allt kan du lätt få över 1000:- st.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Avstängd

man kanske borde börja försöka sälja sina gamla datorer.. jag trodde man inte fick ett skit för dem.. slängde just en XP2600+ med tillhörande mobo...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
man kanske borde börja försöka sälja sina gamla datorer.. jag trodde man inte fick ett skit för dem.. slängde just en XP2600+ med tillhörande mobo...

Fullt fungerande hade gärna köpt den till syrrans son för den hade varit en schysst speldator i jämförelse med hans Duron 1200MHz som han har nu och då hade jag slängt in mitt beg 9800Pro i den burken o köpt till dom delar som fattades för en komplett burk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
man kanske borde börja försöka sälja sina gamla datorer.. jag trodde man inte fick ett skit för dem.. slängde just en XP2600+ med tillhörande mobo...

såle en 900mhz amd t-bird för 2500:- med chassi, skärm mus och tangentbord...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
man kanske borde börja försöka sälja sina gamla datorer.. jag trodde man inte fick ett skit för dem.. slängde just en XP2600+ med tillhörande mobo...

Vadå fartblind?

Sitter fortfarande med en XP1900

har man rätt OS så slipper man ha überprestanda på hårdvaran..

Visa signatur

- Gammal gubbe -

Permalänk
Avstängd

nej men man ska sätta in annonser.. sedan ringer 100 datorintresserade som vill småprata lite för de har ingen annan att prata med.. ooooorka...

nej jag trodde bara inte att man fick så mycket pengar för gammal skit.. så ja, jag brukar kasta mina förlegade burkar.. men säger du att man får 2500:- för en sketen liten 2600+´(med mobo, minne) så ska jag nog fan orka sätta in en annans när denna datorn är utnött...

edit:
kollade just upp vad grejerna skulle kosta nytt, blev ungefär runt 2500 kronor. så tror inte att nån skulle betala lika mycket för begagnat

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
nej men man ska sätta in annonser.. sedan ringer 100 datorintresserade som vill småprata lite för de har ingen annan att prata med.. ooooorka...

nej jag trodde bara inte att man fick så mycket pengar för gammal skit.. så ja, jag brukar kasta mina förlegade burkar.. men säger du att man får 2500:- för en sketen liten 2600+´(med mobo, minne) så ska jag nog fan orka sätta in en annans när denna datorn är utnött...

edit:
kollade just upp vad grejerna skulle kosta nytt, blev ungefär runt 2500 kronor. så tror inte att nån skulle betala lika mycket för begagnat

Säg inte det. Skriv att dom funkar bra och är i ny skick så får du dom garanterat sålda....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Bara man orkar skriva EN bra annons, med alla tänkbara fakta om pris, prutbarhet, plats, betalningsvillkor och vad som ingår i köpet så får man inte många mail/samtal.
Mina burkar jag avyttrat via blocket/tradera har det inte varit mycke knyst om.

Ca 5-6 mail/samtal innan rätt köpare hittats.
Då har jag sålt allt ifrån P3-500 till AMD xp 1800+

Nogrann annons på en gång = 20 samtal mindre

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!