Pris på hemsidan gäller?

Permalänk
Medlem

Pris på hemsidan gäller?

Hej. har letat efter en Paintball markör nu ett tag! kikade runt lite idag och hittade den här
http://www.badasssports.nu/shop/prod_show.php?code_no=M088
Det står ju att den kostar 0000.00kr.
Är den här gratis då? eller kan jag åka på att betala 10k för den här senare?

MVH/Adam

Permalänk
Medlem

Givetvis är ett sådant pris inte bindande.

Permalänk
Medlem

tänkte nästa att det var vite väl bra!
men var tvungen att kolla för det hade varit gött att få den gratis

Permalänk
Medlem

Hehe. Gratis är gott, inget snack om det.

Var bor du? Letar du paintballsaker är det oftast smidigast att åka till en walkon eller likanande. De flesta paintballspelare är mer än villiga att låta dig testa deras utrustning.

Permalänk
Medlem

jag bor i Laholm/Halmstad, halland om du/ni vet var det ligger! tror inte att det är allt för mkt paintball aktiviteter häromkring

Permalänk
Medlem

Ajo. Halmstad har jag koll på. Bor själv i Helsingborg.

Då kan du åka till DoW (http://forum.paintball.se/t10450.html) i Varberg eller Siperchickens i Bjuv, där jag själv brukar hålla till, (http://forum.paintball.se/t10677.html)

I Bjuv är det onsdagar som gäller och i Varberg verkar det vara söndagar.

Gå gärna in på www.paintball.se. Där finns llt och lite till du kan tänkas behöva. Jag heter valross på deras forum med och du kan PMa mig om du undrar något.

Permalänk
Medlem

då bytar vi forum och snckar vidare på pb.se

Permalänk
Hedersmedlem

Bara för o sätta punkt för flera trådar om 0kr varor.
Det räcker oftast att kolla köpvilkoren eftersom dom flesta företag brukar ha det inskrivet:
Vi förbehåller oss också rätten att ändra felaktigt satta priser.

Även om det inte står skrivet så finns det väl sunt förnuft att ett sådant avtal inte skulle gå igenom för dig som konsument.
Inte ens ARN eller Konsumentverket skulle kunna säga till mycke om saken. Så sluta posta företag med som har "problem" med deras hemsidor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Bara för o sätta punkt för flera trådar om 0kr varor.
Det räcker oftast att kolla köpvilkoren eftersom dom flesta företag brukar ha det inskrivet:
Vi förbehåller oss också rätten att ändra felaktigt satta priser.

Även om det inte står skrivet så finns det väl sunt förnuft att ett sådant avtal inte skulle gå igenom för dig som konsument.
Inte ens ARN eller Konsumentverket skulle kunna säga till mycke om saken. Så sluta posta företag med som har "problem" med deras hemsidor.

Det är väl som så att om du får orderbekräftelse så är köpet bindande, avtal har ingåtts mellan säljare och köpare. Då blir företaget tvingade sälja varan till utannonserat pris...

http://www.svb.se/SvB_papper/2003/Nummer_6/51513

Permalänk
Medlem

så då borde jag kunna chansa och hoppas på att jag får ordern berkräftad, om inte annat så har jag beställt en produkt för runt 10.000

Permalänk
Medlem

Inte om det är oskäligt, kan köparen ana att priset är felaktigt så är det inte bindande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av six_dice
så då borde jag kunna chansa och hoppas på att jag får ordern berkräftad, om inte annat så har jag beställt en produkt för runt 10.000

Du får faktiskt ursäkta, men hur kan man vara så dum att man ens kommer på tanken?

Du är värd veckans dumstrut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Bara för o sätta punkt för flera trådar om 0kr varor.
Det räcker oftast att kolla köpvilkoren eftersom dom flesta företag brukar ha det inskrivet:
Vi förbehåller oss också rätten att ändra felaktigt satta priser.

Även om det inte står skrivet så finns det väl sunt förnuft att ett sådant avtal inte skulle gå igenom för dig som konsument.
Inte ens ARN eller Konsumentverket skulle kunna säga till mycke om saken. Så sluta posta företag med som har "problem" med deras hemsidor.

Jepp, även om det inte står så kan de komma undan.
(Nån som minns telia och deras telefoner? Jag fick ivf vara med i plus.. stackars mig som telia försökte lura )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland

Det är väl som så att om du får orderbekräftelse så är köpet bindande, avtal har ingåtts mellan säljare och köpare. Då blir företaget tvingade sälja varan till utannonserat pris...

http://www.svb.se/SvB_papper/2003/Nummer_6/51513

nja, se telia, de slapp undan pga av att priset var uppenbart felaktigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Du får faktiskt ursäkta, men hur kan man vara så dum att man ens kommer på tanken?

Du är värd veckans dumstrut.

Och om man i så fall får hem en AVI där det står 10.000 så hämtar man inte ut den och får betala en summa på 300kr, men va fan går det så går det.
en polare bestälde nyss. får se om han lyckas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av six_dice
Och om man i så fall får hem en AVI där det står 10.000 så hämtar man inte ut den och får betala en summa på 300kr, men va fan går det så går det.
en polare bestälde nyss. får se om han lyckas

Ok, då är det dumstrutar.

Permalänk
Medlem

vi kan ju se sen när han har fått varorna levererade

Permalänk
Medlem

Hämtar du ut paketet så kan de fortfarande kräva att du återlämnar varan om priset helt uppenbart är felaktigt.

Permalänk
Medlem

Varför krångla? I bästa fall upptäcks det och i värsta fall blir du och butiken riktiga ovänner. Ingen vinner...

Permalänk
Medlem

jag sket i att beställa, pallade inte krånga och ha mig om det nu visade sig att jag var tvungen att betala. Får se hur det går för min kompis. Han har ändå rätt mkt pengar (född i rätt familj) så ha kommer köpa dem om det visar sig att han ändå får betala

Permalänk
Medlem

Priset är förmodligen 0 kr eftersom det står "kommer snart".