Krypisk text från DB =)

Permalänk
Medlem

Krypisk text från DB =)

skicka in en sak som gick sönder till DB och deras retursak e lite lustig måste jag säga. Så vad jag undrar vad detta betyder:

Du har begärt status på Retur med Returnummer ********. Nedan följer utdrag ur returlog, med tidpunkt för mottagande och de åtgärder som vidtagits i hanterande av din retur.
-------------------------

2005-06-01 13:34, Anteckning:
Returförsändelse mottagen och placerad i kö för behandling
2005-06-02 10:32, Anteckning:
Grafikkort testat.
Grafikbuggar.
Grafikkort defekt.

2005-06-02 10:32, Anteckning:
Retur behandlad - order lagd

Har dom bytt ut det eller vad? J**a företagsspråk.. hehe

annas för hur dom hantera det snappt och enkelt. Vill ju ha min filserver igång igen =(

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

*Grafikkort defekt.
Jadu, vad kan det betyda?
Om man använder sin allra vildaste fantasi så kan man ju tro att de faktikst byter det åt dig om det är trasigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
*Grafikkort defekt.
Jadu, vad kan det betyda?
Om man använder sin allra vildaste fantasi så kan man ju tro att de faktikst byter det åt dig om det är trasigt

ja men alltså.. varför inte skiva istället Vara Utbytt va mycket enklare.. eller hur.. ?

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-birds
ja men alltså.. varför inte skiva istället Vara Utbytt va mycket enklare.. eller hur.. ?

Du kanske vill veta anledningen också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Du kanske vill veta anledningen också?

det står ju

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk

Re: Krypisk text från DB =)

Hehe - kan förstå att det inte är helt självklart, men det innebär att kortet testats och är mycket riktigt defekt.
Order lagd på nytt grafikkort, dvs du får ett nytt grafikkort. Så enkelt är det...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-birds
skicka in en sak som gick sönder till DB och deras retursak e lite lustig måste jag säga. Så vad jag undrar vad detta betyder:

Du har begärt status på Retur med Returnummer ********. Nedan följer utdrag ur returlog, med tidpunkt för mottagande och de åtgärder som vidtagits i hanterande av din retur.
-------------------------

2005-06-01 13:34, Anteckning:
Returförsändelse mottagen och placerad i kö för behandling
2005-06-02 10:32, Anteckning:
Grafikkort testat.
Grafikbuggar.
Grafikkort defekt.

2005-06-02 10:32, Anteckning:
Retur behandlad - order lagd

Har dom bytt ut det eller vad? J**a företagsspråk.. hehe

annas för hur dom hantera det snappt och enkelt. Vill ju ha min filserver igång igen =(

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Re: Re: Krypisk text från DB =)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Hehe - kan förstå att det inte är helt självklart, men det innebär att kortet testats och är mycket riktigt defekt.
Order lagd på nytt grafikkort, dvs du får ett nytt grafikkort. Så enkelt är det...

tackar för att du klargjorde det för oss förvirrade

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive