Permalänk
Medlem

Dustin oslagbara

Som en motvikt över alla gnälltrådar måste jag ösa beröm över ett företag.

Skickade en order vid 17.55 igår, 10 min senare får jag meddelande om att ordern är skickad och idag vid 14 kunde jag hämta ut det i växjö, dessutom fraktfritt.

Det är heller ingen engångsföretelse utan 9/10 har jag kunnat hämta ut det dagen efter. Personligen beställer jag hellre från en butik som kanske inte har dom allra billigaste priserna utan ligger på en medelnivå men kombinerar det med en oslagbar leveranstid.

Kan inte annat än rekommendera Dustin!

Permalänk
Hedersmedlem

Beställer du som privatperson eller företag?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Kan inte annat än hålla med! (Beställer nästan alltid som företag)

Gäller även Elfa för övrigt. Skulle göra en tilläggsbeställning till min order 10 minuter efter lagd order...men fick svaret att det tyvärr inte gick då ordern redan var på väg! Haha...

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

Dustin/Dustin Home är det ända företaget jag kan lita på om jag
absolut vill ha prylar dagen efter.
De har aldrig misslyckats med det.

Permalänk
Gäst

Håller på trådskaparen.
Vi har inom jobbet Dustin som en av leverantörer och dom får ++++½ av 5 för snabb service och för goda kunskaper.

Permalänk
Medlem

Dom har även mycket bra support och så när det gäller garantier, få en fraktsedel skicka in få en ny. Aldrig strulat. Har varit ett helvete för mig när jag försökte få mitt moderkort på garanti hos datorbutiken.

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z3roX
Dom har även mycket bra support

För att inte ge dem för mycket beröm så har jag en negativ sak. Jag skulle köpa en 19"s skärm som klarar Sync-On-Green. Det visste killen jag snackade med något om så han bad att få återkomma...har han fortfarande inte gjort (nu ca 2 månader sedan). Skall tilläggas att jag naturligvis redan hittat en skärm själv annars hade jag naturligtvis ringt igen! En skitgrej men ändå...inte 100%-iga de heller!

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

Dustin har alltid skött sig exemplatiskt när jag varit i kontakt med dem. Synd bara att man måste vänta en dag extra på avin från Posten... fast det gäller ju all postorder.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mart
Dustin har alltid skött sig exemplatiskt när jag varit i kontakt med dem. Synd bara att man måste vänta en dag extra på avin från Posten... fast det gäller ju all postorder.

Avin är överflödig, det enda man behöver för att hämta ut paketet är dess kolli-id som du får i samband med att företaget skickar ett mail om att de har skickat iväg paketet.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bha*
Avin är överflödig, det enda man behöver för att hämta ut paketet är dess kolli-id som du får i samband med att företaget skickar ett mail om att de har skickat iväg paketet.

Jo, så var det ju en gång i tiden men sen så började ju utlämningsställena kräva avi... lr har har de återgått till en vettig servicenivå igen?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Serviceställena kan INTE kräva avin. De gör det endast för att de är lata. Säg att du ringer till postens kundtjänst så DE får prata lite vett med deras partners.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mart
Dustin har alltid skött sig exemplatiskt när jag varit i kontakt med dem. Synd bara att man måste vänta en dag extra på avin från Posten... fast det gäller ju all postorder.

Jag har de senaste gånger jag beställt grejer endast kollat upp med kollinummret att det har kommit fram, sen går jag dit och uppger namn och postnummer samt ibland visa upp leg sen jag ut den

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mart
Jo, så var det ju en gång i tiden men sen så började ju utlämningsställena kräva avi... lr har har de återgått till en vettig servicenivå igen?

Inga problem här heller att hämta pf utan avi och för att göra det enklare för utlämningsstället så skriver jag alltid ut skärmbilden på spårningen med alla uppgifter som behövs för att kunna få ut paketet.

Permalänk
Avstängd

Berömmer oxå dustin, beställde en processor ca klockan åtta på kvällen, nästa dag kunde jag plocka ut den

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ Winchster @ 2500mhz, org 2000mhz. En 512MB Kingtson HyperX minne 250mhz 3,3,3,9, org 200mhz 2,2,2,5. Ratio 1-1. MSI K8N Neo2 Platinum 54G. Radeon 9600SE. Maxtor 40GB och 120GB Wstern Digital.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faifai
Serviceställena kan INTE kräva avin. De gör det endast för att de är lata. Säg att du ringer till postens kundtjänst så DE får prata lite vett med deras partners.

Jo de kan de. Enligt postens kundtjänst är det inga problem,
men de är inte tvingade att göra det.

Permalänk
Medlem

Beställde ett par Shure e2c av dustin i förrgår kväll (sent) och har fått kvittot idag så nu ska jag bara kila till ica och hämta min lurar :).

tummen upp för Dustin

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Inaktiv

som sagt, dustin är det bästa företaget, ultrasnabb leverans, ja har alltis fåt mina saker dagen efter betalningen. Köper hellre från ett stäle som är lite dyrare man man vet att allt går fort och dom har bra support.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Jo de kan de. Enligt postens kundtjänst är det inga problem,
men de är inte tvingade att göra det.

Även jag har fått samma information via postens kundtjänst.

Det är ingen policy att man måste ha avi, det är upp till utlämningsstället om dom vill kräva den eller inte.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Jag kan väl tillägga att Komplett och Cyberphoto också har samma utmärkta leveransservice, även diverse andra ej dator-relaterade företag jag handlat av. Senast i Måndags runt lunch beställde jag ett peke av Båtsystem, i Tisdags runt 15.00 hämtade jag ut det utan avin på utlämningsstället.
Företeelsen är sålunda inget unikt utan en bra kundrelation är ett mycket bra säljargument. Ett trevligt sådant för oss kunder.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

jao, dustin/dustinhome har väl egentligen alltid varit snabba för mig. nu blir väl eldprovet beställningen jag lade för en timme sedan - åker iväg över sommaren på tisdag nämligen, och det skulle vara trevligt om jag kunde plocka ut den då. jo, jag vet att måndag är en helgdag, men man får ju hoppas iaf. annars åker jag väl på en resa ner hit ändå. dock har de ju grejen i lager och allt, så med lite tur så...

fast jag antar att jag egentligen skulle ha kommit på det här lite tidigare...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
Beställde ett par Shure e2c av dustin i förrgår kväll (sent) och har fått kvittot idag så nu ska jag bara kila till ica och hämta min lurar :).

tummen upp för Dustin

Beställde också ett par från Dustin home förra veckan. Tog två arbetsdagar, men lurarna var riktigt bra inslagna, antar att det var det som tog tid Dessutom bjussade de på tidningen Bild & ljud (värde 54 kr). Inte helt fel!

Visa signatur

ny signatur kommer snart

Permalänk

Var ju tvungen att prova att beställa från Dustin för att prova deras föträfflighet.
Beställde ett 512Mb minne från Dustin Home klockan 15:17 och nu finns det snart på mitt utlämningsställe Kanske att betrakta som spam detta men sådan här service är inte det inte många internetbutiker som klarar av.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem

Jo dustin e nog en av dom bästa internet handlarna när det gäller leverans och service...

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

Måste få ge en medalj till Dustinhome jag också. Beställde förra veckan bland annat en USB-förlängningskabel som var defekt och slängde iväg ett mail. Och idag fick jag ett brev hem med två förlängningskablar.
Antingen är det hög felprocent på produkten eller så ville de kompsensera mig. Konstigt sätt att kompensera isf

Permalänk
Medlem

Dustin är trevliga, samt deras mässor och "middagar".
Någon här som kanske var på middagen efter mässan sist?
Mycket trevligt med mat och dryck och tävlingar och shower.

Tummen upp för dem.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Fick min mus relativt snabbt också.

Permalänk
Medlem

Dustin är galet bra.. synd att inte alla artiklar är tillgängliga på dustinhome som på den vanliga ..... visst kan man ju handla på dustin.se men då är det inte lika billig frakt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Får väl passa på att berömma Dustin (home) jag med.

Beställde ett Twinhan Digital-TVkort med CI-läsare. Kortet funkade inte som det skulle så
jag mailade supporten på en fredag. På måndagen efter låg en gratis fraktsedel i brevlådan,
och instruktioner för hur varan skulle packas osv. Skickade den samma dag. På fredagen
samma vecka fick jag en avi. Ett sprillans nytt kort fanns att hämta på posten, och det
funkade klockrent

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Arbetar också enbart med Dustin, finns ingen som slår dom på fingrarna.

Men så funkar marknaden, har man jättelåga priser får man en typ av kunder och mycket mycket mer frågor/support.

Har man högre priser har man andra typer av kunder, som är produkt/service och leveransmedvetna och vet mer exakt vad dom vill ha och hur det fungerar.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem