BenQ förvärvar Siemens mobilavdelning

Permalänk
Melding Plague

BenQ förvärvar Siemens mobilavdelning

<font style="font-size: 10pt"><b>BenQ förvärvar Siemens mobilavdelning</b></font> <small class="small">tisdag 7 juni av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
BenQ, som också tillverkar mobiltelefoner förvärvar Siemens kompletta mobiltelefonsverksamhet. Siemens har idag över 6 000 anställda världen över. <br /><br />Verksamheten kommer att bli stationerad i München. Affären kommer få sitt avslut fjärde kvartalet 2005. BenQ har i och med detta rätten att använda Siemens varumärke i 18 månader, och BenQ-Siemens i fem år. <br /><br /><i>"TAIPEI, TAIWAN and MUNICH, GERMANY, June 7, 2005 – BenQ today announces the acquisition of the Mobile Devices (“MD”) business of Siemens AG. The acquisition will create the world’s fourth-largest handset maker, and the largest mobile phone technology company in Greater China, bringing BenQ’s combined annual revenues to US$10.9 billion."</i><br /><br /><i>"Munich, Jun 7, 2005<br />The Taiwan-based BenQ Group, which also produces mobile phones in addition to other consumer electronic products like digital cameras, scanners and LCD screens, will acquire Siemens’ entire mobile phone business with more than 6,000 employees worldwide. The business will be headquartered in Munich. The closing of the deal is expected in the fourth quarter of Siemens’ fiscal year 2005.</i>"<br /><br /><a href="http://nordic.benq-eu.com/news/index.cfm?id=994&year=2005" target="_blank">BenQs</a> pressmeddelande. <a href="http://www.siemens.com/index.jsp?sdc_p=cd1034230fi1273833lmn1..." target="_blank">Siemens</a> pressmeddelande.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Posetivt? Ja, det blir ju bara närmare o närmare Sverige.

Permalänk
Medlem

Hoppas att det blir lite bättre telefoner, Siemens har ju inte gjort en bra mobil på mång många år.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

ME45 och M65 är dom enda telefonerna som har hållt för mig, förutom Ericssons "hajfena" då. Jag behöver i jobbet en som man inte är rädd för att tappa i golvet, smutsa eller blöta ner och dessa telefoner är dom enda som klarat detta.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gpp-esm
Posetivt? Ja, det blir ju bara närmare o närmare Sverige.

asså vart kommer Benq ifrån?

Visa signatur

www.wepic.se
abit nf4, amd a64 x2 3800+, 2GB, 400GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
ME45 och M65 är dom enda telefonerna som har hållt för mig, förutom Ericssons "hajfena" då. Jag behöver i jobbet en som man inte är rädd för att tappa i golvet, smutsa eller blöta ner och dessa telefoner är dom enda som klarat detta.

Jaja men de suger ju i allt annat..:)

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Jaja men de suger ju i allt annat..:)

vad tycker du att d ska va för mobiler då? dom mer påkostade siemens telefonerna totaläger nokias mobiler i samma klass.. o sen har vi sony-ericsson mobilerna som kostar ännu mer o dom pwnar ännu hårdare

Visa signatur

Error: Keyboard not attached. Press F1 to continue.
< AMD Ryzen 7 5700X | ASUS ROG Strix B450-E | Corsair Vengeance RGB PRO 4x8GB 3200MHz | Sapphire Radeon RX 7700 XT >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
ME45 och M65 är dom enda telefonerna som har hållt för mig, förutom Ericssons "hajfena" då. Jag behöver i jobbet en som man inte är rädd för att tappa i golvet, smutsa eller blöta ner och dessa telefoner är dom enda som klarat detta.

Hade också Me45, kvaliteten går inte att förneka. Det har varit problem med ALLA mina kompisars, eller mina egen nuvarande telefon på ett eller annat sätt. Och då menar jag inte bara saker som att tappa den i golvet. Oslagbar kvalitet. Sen var den ju inte kul till nåt annat än att ringa, förstås.

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson äger ju alla andra så är det bara, snyggare och snabbare samt bättre.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Min S25:a från 00 eller när det nu var fungerar fortfarande bra, visst displaybelysningen är lite glapp och antennen sitter knappt på (dock beror det på att jag försökt allt för mycket se om den gick och få av, det gick den, men sen sitter den inge vidare ), batteriet räcker väl en 20-25min om man talar (vad kan man kräva av ett 5år gammalt batteri!?), men annars fungerar den kanon, med färgdisplay och allt.
Klarat diverse asfalt/marmor kollisioner också

Tycker faktiskt att siemens har rätt vettiga mobiler, i ultrabillig klassen tycker jag de tom är bäst, för typ 2-300 får man en helt ok mobil med färgskärm!

(säger lite om hur desperata siemens är då de BETALAR BenQ 300miljoner€ för att ta hand om det )

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaktus
asså vart kommer Benq ifrån?

Taiwan.

Permalänk
Medlem

Borde väl stå att Siemens mobildivision har 6000 anställd.
Siemens AG har 430000 anställda totalt, eller minus 6000 nu

Permalänk
Medlem

Tycker deras mobiler är buggiga som fan och har skitkasst meny system.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled