Permalänk

Problem med ljudet på MSI K8N Diamond

Har som sagt lite problem med det inbyggda ljudkortet på moderkortet...

Det verkar funka perfekt vid vanligt användande men vid spel så släpar och distar ljudet nåt hemskt.

Om jag sätter i ett pci ljudkort och "disablar" det inbyggda så funkar allt som det ska.

Har uppdaterat alla drivisar jag kan komma på ( live update)
och även tagit hem nån för Nvidia nforce 4 men med samma reultat.

Kan det vara fel på kortet eller är det nån drivis jag missat ?

//crille

Visa signatur

- AMD 64 3800+ @ 2,41 GHz - MSI K8N Diamond - 1024 MB DDR 3200 - Powercolor Radeon X800XL 256MB -

Permalänk
Medlem

Har du testat med ett annat moderkort mot din hårddisk ?

Permalänk
Medlem

Du har missat en "drivis" Det är ett soundblaster live du har på moderkortet, kolla MSI:s hemsida

Permalänk

Har kört alla drivrutiner som finns på msi sidan fast genom liveupdate. Funkar ändå inte...

Visa signatur

- AMD 64 3800+ @ 2,41 GHz - MSI K8N Diamond - 1024 MB DDR 3200 - Powercolor Radeon X800XL 256MB -

Permalänk
Permalänk

Jepp, samma problem i allafall.

När man tex spelar BF1942 så släpar och hackar både ljudet och själva spelet.
Testat tror jag alla tips med olika ljudinställningar i spel och i direct x9, Sätter jag in pci ljudkortet så flyter allt kanon igen.

Visa signatur

- AMD 64 3800+ @ 2,41 GHz - MSI K8N Diamond - 1024 MB DDR 3200 - Powercolor Radeon X800XL 256MB -

Permalänk

Kvarstår fortfarande problemet?

Visa signatur

Dator: AMD Athlon X2 4400+ | MSI K8N Diamond | Point Of View Geforce 7800GT | Adata 2x1024Mb | Samsung 250GB Sata2 | Tagan easy connect 480W | Thermaltake Tsunami Dream|: Övrigt: Saitek Eclipse | Mx510 | Qpad XXXL | Icemat Siberia |:±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±Stolt Samsung 970P ägare±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±

Permalänk
Medlem

MSI K8N Diamond kräver ett nätagg som har en -5Vs lina från nätagget (eller hur det nu var). Kika i manualen så ser du att ljudet kan spöka om man inte har det.