Köpa en pokerklient

Permalänk

Köpa en pokerklient

Vet inte om det blev rätt forumsdel nu, men det är bara att flytta den annars.

Jag och en kompis hhar funderat allvarligt på att starta eget företag och köpa en pokerklient. Men vi har inte kollat upp så mycket än. Vet ni vart man kan ta reda på mer om det här?
Sen det viktigaste, vart ska man vända sig om man vill köpa en pokerklient?

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Har du tänkt igenom det här eller vill du åt "snabba" pengar?

Det är en marknad som börjar bli mättad och snart kommer rimligtvis en nedåtgång att synad. För att inte tala om att det kräver en heeel del kapital. Vad ska ni kunna erbjuda som ingen annan klient gör?

Om du inte vet vart man vänder sig för att köpa en pokerklient eller bli del av ett nätverk tolkar jag iaf det som att du bör hålla dig ifrån området.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuses
Har du tänkt igenom det här eller vill du åt "snabba" pengar?

Det är en marknad som börjar bli mättad och snart kommer rimligtvis en nedåtgång att synad. För att inte tala om att det kräver en heeel del kapital. Vad ska ni kunna erbjuda som ingen annan klient gör?

Om du inte vet vart man vänder sig för att köpa en pokerklient eller bli del av ett nätverk tolkar jag iaf det som att du bör hålla dig ifrån området.

Njaa han ska inte sluta tänka på iden bara för att han inte vet vart man ska vända sig om man vill skaffa en client, men o andra sidan så har du aldeles rätt att marknaden börjar bli full nu så man måste nog ha världens ide om man ska starta annars blir det inget.

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Avstängd

Nu är det så att Svenska Spel har monopol på "gambling" i Sverige så man måste ha kapital för att start företaget utomlands, ......det är inga knattar i mammas källare som startar pokersiter.

Just forget it....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Nu är det så att Svenska Spel har monopol på "gambling" i Sverige så man måste ha kapital för att start företaget utomlands, ......det är inga knattar i mammas källare som startar pokersiter.

Just forget it....

Nu ska vi kanske inte överdriva det hela. Jag vet en kompis som faktiskt startade en av de stora pokersajterna som finns...okej, kanske var enklare för nåt år sedan...men men.

Hur som helst så var det inte råd huruvida han skall starta sitt företag eller ej han/hon ville ha...

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Avstängd

Hkkathome och vilken pokersite var det? känner inte till NÅGON pokersite som inte har ett stor\välkänt namn i ryggen. Din polare VD på något miljard företag möjligtvis?

Permalänk

Har kollat lite mer nu. Verkar som att det kostar minst 200 000kr, och det låter ju helt OK, bara man får en bra pokerklient då, och inte nån ful gammal sak. Vi är 2st som tänkte starta det, så då blir det bara hälften så mkt pengar var som behövs. Han har lätt sin del av pengarna, eller kan fixa fram dem iaf, men jag har bara 30 000.. kanske går att ta ett lån?

En annan sak vi har funderat på. Tror ni att det går att hitta nån finansiär för detta? Då skulle säkert han/hon/nåt ta en stor % av vinsten, men det kan vara värt om det finns någon.

Och varför skulle det inte gå bra att starta en egen pokersida nu? Hur åmnga som helst har ju börjat spela poker, och det blir bara fler. Det finns ju förstås redan många bra sidor, men en till skulle inte skada. Om man har bra erbjudanden i början som halva raken mot för Ladbrokes och dubbla startbonusen så borde man få lite folk och få igång sidan. Om klienten kostar 200k, servern 40k? och reklam och liknande 59k och regga företaget 1k? så blir det 150 000kr vardera. Bara man får igång sidan så känar man snabbt igen det.

Nu får ni gjärna säga lite mer åsikter igen Verkar som att alla här tror att det inte går elelr att det blir ruskigt svårt.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

200 000 kr? Jösses, det räcker inte på långa vägar. Ta det gånger 100 och du kanske, möjligen, börjar närma dig ett realistiskt projekt. Tänkte du starta ett skin på ett existerande nätverk eller starta upp en helt fristående site? Det senare kräver mycket mer.
Fråga dig också hur många som tänker sätta in pengar på en site som startats med 200000 kr i startkapital. Jag skulle sannerligen inte sätta sprätt på mina pengar på det viset.
Hört talas om Dutch Boyd och hur det gick för honom? Vad får dig att tro att du skall lyckas bättre?

Framförallt ska du nog fråga dig varför du vill ge dig in i en marknad som är i ett väldigt tufft marknadsläge just nu utan något som helst att bygga på. Vad har du för konkurrensfördel? Det är det första en investerare kommer att fråga dig.

Om du prompt vill in i denna branchen kanske du ska satsa på att köra nån slags affiliateverksamhet istället? Även om det är en verksamhet som jag tror är olaglig att ägna sig åt från Sverige.

En tråd på ett annat forum som diskuterar detta: http://www.bonuswhores.com/phpBB2/viewtopic.php?t=10120

Permalänk

raol, jag skrev faktiskt att den MINST kostar 200k. Såg då ut som att hela klienten med alla tilbehör kostade 200k, den som jag tittade på, men jag har mailat och frågat lite frågor till dem.
Sen skrev jag i förra inlägget att en viss summa skulle gå till marknadsföring, men 80k kanske inte räcker så långt? Har inte kollat upp det nånting än. Varför skulle det behövas 100 gånger mer än 200 000kr? Skulle marknadsföringen kosta 19.8 miljoner??

Sen är det väl inte så himla dåligt marknadsläge att starta en sida nu. Finns många som spelar poker nu, väldigt många. Ska som sagt ta reda åp MKT mer innan det kanske blir av, men alal här verkar tro att det typ är omöjligt.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Det är lättare än man tror att få fart på en pokersajt som utan speciella investeringar och massor i tid av arbete lätt kan generera ett par hundringar om dagen.

Skinna en befintlig klient är det lättaste, och snabbaste starten, och framförallt billigaste.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Det är lättare än man tror att få fart på en pokersajt som utan speciella investeringar och massor i tid av arbete lätt kan generera ett par hundringar om dagen.

Skinna en befintlig klient är det lättaste, och snabbaste starten, och framförallt billigaste.

Låter bra det där. Men vi hade tänkt försöka göra en lite större grej av det. Känns ändå som att det borde vara bättre att lägga lite pengar på en bra klient och lite till på marknadsföringen och hoppas att man drar in lite mer än ett par hundringar per dag. Känner du nån som har gjort som du sa eller? Skulle gjärna vilja prata med hon/hon isåfall och få lite tips kanske.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Ok som pokerspelare och väl insat i branschen kan jag försöka reda ut dessa frågor.

Vill ni starta en helt egen pokerklient med eget nätverk? Först behöver du minst 10 miljoner sen ska du få folk till nätverket. Alltså det är OMÖJLIGT. Finns för många stora nätverk redan.

Däremot om ni vill starta ett skin (bli ambasadör) till något nätverk (Party, Prima, B2B, Cryptologics etc) så ökar sannolikheten att ni lyckas.

Ett exempel:
Nätverket B2B med tillhörande sajter unibet, tv3bet, 24hpoker mdf.
Erbjuder möjligheten att starta ett skin. Du få en paketlösning som innefattar sajt, pokerskin mm samt sköter B2B transaktionerna och supporten så du behöver i princip bara promota sajten. B2B tar för detta paket 10 000 $. Intäkterna du genererar till sajten ska 50% tillfalla B2B. Vill du bjuda dina nya medlemmar på bonusar och annat gott så tar du det ifrån egen ficka alternativt din 50% cut.

Kolla www.pokerpulse.com ,där kan du se statestik över samtliga nätverk och deras tillhörande partners.
/ Niklas

Visa signatur

Greetz,
- Niklas

Permalänk

Tack pralin! Det där var riktigt bra. Måste kolla upp om man kanske får tillhöra B2B isåfall. Då blir det ju billigt och bra. Så det enda man behöver göra då är att få folk till sidan för att spela?? De står alltså för server för sidan och allting?

Men jag förstår fortfarande inte varför det skulle krävas 10 000 000kr för att starta ett eget nätverk (inte för att jag tänkt det men). Man måste fixa en server = billigt. Sen köpa en klient (har hittat en bra med full support och allt som behövs för 180 000kr). Sen lite utgifter till att regga ett företag och annat sånt. Sen ska man få folk dit = rätt mkt kostnader. Men vad är det som drar iväg så mkt? Det här blir ju bara ett par hundra tusen.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Allvarligt killen, jag tror du får stanna upp ett tag och tänka igenom det här lite mer. Saker som du säger, som tex "fixa en server = billigt" gör mig lite nervös. Tror inte alls du är medveten om vad det innebär detta.

Vad får dig att tro att det räcker med en server? Samt varför skulle det vara billigt? Du behöver en enormt driftsäker serverpark, kunniga administratörer och bra deal på service gentemot leverantörer etc.

Tror du allvarligt att det räcker med 40.000:- för att komma igång med serverparken för ett eget pokernätverk? Kanske om du vill driva det i mammas källare som någon så fint före mig sa det.

Det finns även en anledning till varför den absoluta majoriteten av dessa spelsiter har sitt säte utomlands. Du får nog läsa på lite bättre även där.

Samt marknadsföring hade du tänkt lägga 60.000:- på. Det är säkerligen vad större aktörer på marknaden hostar iväg på en dag.

Det är dags för dig att börja tänka mer realistiskt och förstå att det vi säger här åt dig i den här tråden är för att få dig att inse vad du ger dig in på. Utan en väl utformad affärsidé, kraftiga förberedelser och dryg budget så kommer du inte att komma någonvart. Jag är ledsen.

Utifrån detta så hoppas jag att du lugnar ner takten lite, funderar lite till, och om du fortfarande är beredd att lägga ner den tid och de pengar som du bör inse att du behöver. Då ser du till att gå rätt väg, att fråga om tips på en hårdvarusite är inte direkt rätt väg att gå, även om jag förstår att du är ivrig att komma igång.

Så, sätt dig ner. Tänk över detta.

Om du sedan lyckas starta ett seriöst företag med stark drivkraft som tar sig uppåt i affärsvärlden.. Ja, då är jag den första att gratulera dig.

Hoppas du inte tar detta på fel sätt nu.

Lycka till!

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Det handlar om mångmiljonprojekt att dra igång sånt här. För att banker i skatteparadis ens ska få upp intresset för dig och låta dig köra därifrån krävs att du trycker in några miljoner.

Permalänk

Nejdå Murvel, tar det inte på fel sätt. Jag hade bara kommit på iden nu när jag startade den här tråden, och ville bara ha tips och tankar/åsikter. Jag har kollat upp mkt nu på ett dygn och lärt mig mkt, men det är en lååång väg kvar innan jag ens skulle fundera på att lägga ut så mkt pengar.
Bra skrivet föresten.

(Men jag tycker ändå att servern borde vara relativt billig. Eftersom att vi får välja upp till 100/100mbit så ska väl det räcka gått och väl, särskilt med tanke på att det inte lär vara typ 10 000 pers. Och varför kan man inte ha "företaget" hemma? Vi har en bod på baksidan som är ett år gammal, och den skulle vi nog kunna ha servern i och ha ett skrivbord där och en hylla med papper osv. Då ställer man upp en bra server med typ 8 scsi hd i raid1 eller annan raid eller något bättre och eftersom jag kan en del om datorer och man kan fråga här så borde det väl gå att göra själv, utan nån datoradministratör. Man får ju support av den man köpt klienten av för att få igång det. Jag tycker att det skulle vara en ganska bra plats att börja på. Sen om det går bra kan man väl skaffa ett mera riktigt kontor osv. Men nu verkar det iaf som att det är på tok för dyrt/svårt att göra allt själv.)
Därför ska jag kolla upp mer om att gå med i typ P2Ps nätverk och via dem få en klient och webbserver och allt som behövs för endast 10 000$. Fast då tar de ju 50% av inkomsten också..

Och angående att de är utomlands, är det för att slippa skatt eller? Eller är det för att det är olagligt i Sverge?

Och marknadsföringen måste man nog inte lägga 60 000kr per dag, även om de största kanske gör det. Man kan börja lite smått och sen försöka utvidga sidan och få fler spelare. Gör man reklam på olika billiga sätt så kan man säkert få dit en del utan större kostnader.

Jag förstår att ni tycker att det verkar helt ogenomtänkt, men det är bara för att det är helt ogenomtänkt Jag har ju funderat och kollat i ett dygn, inte så lätt att veta allting än. Men det skulle vara roligt om det blir av! Bara att hoppas. Har mailat en svensk på B2B och frågat en del om deras "erbjudande", får se vart det leder.

Edit: kukilon, det verkar inte som att det krävs några miljoner. Det lilla som stog hos B2B var då att det kostar 10k$ = ca 75000kr, de tar 50% av vinsten och de fixar typ allt utom att jag ska få dit kunder. Nånting sånt iaf, men har som sagt mailat och frågat lite mer ingående vad som gäller.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Nejdå Murvel, tar det inte på fel sätt. Jag hade bara kommit på iden nu när jag startade den här tråden, och ville bara ha tips och tankar/åsikter. Jag har kollat upp mkt nu på ett dygn och lärt mig mkt, men det är en lååång väg kvar innan jag ens skulle fundera på att lägga ut så mkt pengar.
Bra skrivet föresten.

(Men jag tycker ändå att servern borde vara relativt billig. Eftersom att vi får välja upp till 100/100mbit så ska väl det räcka gått och väl, särskilt med tanke på att det inte lär vara typ 10 000 pers. Och varför kan man inte ha "företaget" hemma? Vi har en bod på baksidan som är ett år gammal, och den skulle vi nog kunna ha servern i och ha ett skrivbord där och en hylla med papper osv. Då ställer man upp en bra server med typ 8 scsi hd i raid1 eller annan raid eller något bättre och eftersom jag kan en del om datorer och man kan fråga här så borde det väl gå att göra själv, utan nån datoradministratör. Man får ju support av den man köpt klienten av för att få igång det. Jag tycker att det skulle vara en ganska bra plats att börja på. Sen om det går bra kan man väl skaffa ett mera riktigt kontor osv. Men nu verkar det iaf som att det är på tok för dyrt/svårt att göra allt själv.)
Därför ska jag kolla upp mer om att gå med i typ P2Ps nätverk och via dem få en klient och webbserver och allt som behövs för endast 10 000$. Fast då tar de ju 50% av inkomsten också..

Och angående att de är utomlands, är det för att slippa skatt eller? Eller är det för att det är olagligt i Sverge?

Och marknadsföringen måste man nog inte lägga 60 000kr per dag, även om de största kanske gör det. Man kan börja lite smått och sen försöka utvidga sidan och få fler spelare. Gör man reklam på olika billiga sätt så kan man säkert få dit en del utan större kostnader.

Jag förstår att ni tycker att det verkar helt ogenomtänkt, men det är bara för att det är helt ogenomtänkt Jag har ju funderat och kollat i ett dygn, inte så lätt att veta allting än. Men det skulle vara roligt om det blir av! Bara att hoppas. Har mailat en svensk på B2B och frågat en del om deras "erbjudande", får se vart det leder.

Edit: kukilon, det verkar inte som att det krävs några miljoner. Det lilla som stog hos B2B var då att det kostar 10k$ = ca 75000kr, de tar 50% av vinsten och de fixar typ allt utom att jag ska få dit kunder. Nånting sånt iaf, men har som sagt mailat och frågat lite mer ingående vad som gäller.

Nu blir jag nästan mållös med risk för att verka elak börjar jag nästan att tro att du driver med oss.
Tror du på fullt allvar att du kan få en tillräckligt driftsäker miljö hemma i din lilla bod med en server? Hur många spelare tror du kommer vilja öppna ett konto hos en klient med en i princip obefintlig driftsäkerhet?

Utomlands, prova att läs trådsvaren igen så kommer du nog att komma på en del av svaret.

Problemet är att det är svårt att börja smått, hur många tror du vill registrera sig på en site som har 100 användare varav 15 är inloggade samtidigt? Hur ska du få kapital till att locka med rake-back, sign-up, deposit bonus etc etc? Hur ska du få trogna kunder och inte bara bonushoror?

Som andra har frågat, vad ska bli unikt med just ert skin? Varför ska jag registrera mig hos er? För att ni ska håva in pengar är fel svar.

Att vara kreativ är jättebra landet behöver entreprenörer men här är problemet att tåget redan har gått och passerat för många stationer för att du ska kunna hoppa på i farten (iaf med de resurser du har). Försök istället finna nya områden, vad kommer nästa fluga att bli?

Permalänk

Kanske är lika bra att lägga ner hela iden. Fast jag ska ändå kolla lite mer på det innan jag ger upp det. Men om vi gör en sida med hjälp av B2B så hade vi tänkt att ha reglerna typ nåt sånt här i början iaf:
25$ signup bonus
halva raken av de andra sidorna cirka
och ett forum, typ som pokerexpert.se. Har en kompis som är riktigt bra på hemsidor.

Men det värsta är att jag var allvarlig med det dära med boden :/ varför skulle den servern inte kunna vara driftsäker? Man kan ju köpa bra strömbrytare som kan skydda mot blixtnedslag + batteri som tar över om strömmen går. Sen har man som sagt några SCSI i radi0 eller liknande. Vet iofs itne så mkt om servrar, men nu med det här för 10k$ så sköter ju liks de servern.
Förlåt att jag verkar helt konstig eftersom det här med servern inte verkar vara så bra ide. Men kan du inte säga varför det inte skulle gå bra? T.ex. Ladbrokes server, varför går inte en sån att ha hemma i boden?

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Hkkathome och vilken pokersite var det? känner inte till NÅGON pokersite som inte har ett stor\välkänt namn i ryggen. Din polare VD på något miljard företag möjligtvis?

Expect

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

"Men kan du inte säga varför det inte skulle gå bra? T.ex. Ladbrokes server, varför går inte en sån att ha hemma i boden?"

Du, lägg ner. Den meningen säger allt. Lika bra du släpper dom här tankarna direkt. Detta säger inte jag till dig för att jag är elak, detta säger jag till dig för att jag vill att du ska bespara dig att ta ett lån på 150000 och sedan gå i personlig konkurs.

Tipset för dig är väl att börja söka ett jobb istället.

Jag säger det igen, bara för att du ska förstå vad jag menar. Lägg ner det.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murvel
"Men kan du inte säga varför det inte skulle gå bra? T.ex. Ladbrokes server, varför går inte en sån att ha hemma i boden?"

Du, lägg ner. Den meningen säger allt. Lika bra du släpper dom här tankarna direkt. Detta säger inte jag till dig för att jag är elak, detta säger jag till dig för att jag vill att du ska bespara dig att ta ett lån på 150000 och sedan gå i personlig konkurs.

Tipset för dig är väl att börja söka ett jobb istället.

Jag säger det igen, bara för att du ska förstå vad jag menar. Lägg ner det.

Håller väl egentligen med dig om att det är en orimlig idé, speciellt på den marknad som finns nu. En helt annan sak om du får riskkapital såklart...

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

Vem vill gå in som finansiär när majoriteten av kapitalet är uppbundet i en server som står i en bod?

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk

Jag har hört nu några gånger att det itne är någon bra ide med boden server Och jag har sagt flera gånger att det hursomhelst inte blir nånting sånt heller, om det blir nåt så blir det att B2B "finansierar" oss och vi bara betalar 10k$. Men min fråga var varför det inte skulle gå att ha en bra stabil och pålitlig server där, vet som sagt redan att det inte går, men det viktiga är ju varför?

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

För det första så skulle din server vara okontaktbar direkt strömmen går. Visst, köp en UPS men tro inte att den ska hålla mer än 10 minuter.
Om moderkortet går sönder? Vart har du den sekundära servern? Den som all data replikeras mot.
Hur ska du få tillåtelse att ens starta ett sådant spelbolag när Svenska Spel har monopol på det. Det är med andra ord olagligt utan statlig tillåtelse.
Vem ska du ha som heltidsanställd i din lilla bod? Eller har du själv mycket goda kunskaper i linux, webserver och pokerclient-program?

Vem ska bokföra allt? Vem ska kontrollera alla falska konton, banna användare, osv?

Sist men inte minst. Varför skulle jag registrera mig hos dig som inte ens kan lämna en hyfsad driftgaranti?

Jag vill inte vara elakt men det är så mycket som ska göras, och som någon sa så har tåget redan gått förbi.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk

Bra, man lär så länge man lever Skulle nog bli lite svårt med boden iden då.

Men men, får se om det blir nåt av 10k$ saken. Får nog svar i morgon så att jag får veta lite mera.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Bra, man lär så länge man lever Skulle nog bli lite svårt med boden iden då.

Men men, får se om det blir nåt av 10k$ saken. Får nog svar i morgon så att jag får veta lite mera.

Jag måste ge dig lite "creds" iallafall för att du försöker. Alltför många i detta avlånga land sitter på deras arslen och dikterar hurvida det går eller inte går men gör aldrig något av det eller ens försöker.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk

Lär nog bara bli ett försök, men man vet alldrig. Blir att fortsätta ett tag till iaf och se vart det leder. Kanske man kommer på något annat som går bättre att göra under tiden.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Lär nog bara bli ett försök, men man vet alldrig. Blir att fortsätta ett tag till iaf och se vart det leder. Kanske man kommer på något annat som går bättre att göra under tiden.

500000-750000euro för en säker plattform är vad de hävdar att det kostar det för själva plattformen enligt vissa på www.di.se börssnack.

Permalänk

aja, eftersom att jag hittat en bra plattform med allt osm behövs (som jag nog inte lär köpa endå) för 24250$ så verkar det kosntigt om en liknande kostar 750 000 euro. Man får med exakt allt utom typ server, marknadsföring och kanske nåt mer. Man får alltså allt man behöver.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Kanske är lika bra att lägga ner hela iden. Fast jag ska ändå kolla lite mer på det innan jag ger upp det. Men om vi gör en sida med hjälp av B2B så hade vi tänkt att ha reglerna typ nåt sånt här i början iaf:
25$ signup bonus
halva raken av de andra sidorna cirka

B2B bestämmer raken på potterna.