Permalänk
Medlem

Förbaskat rolig idé med lego, gillar resultatet skarpt!
Fast hade varit dödsläckert om den hade gått på hjul, gärna motordriven ;D

Förstår mig bara inte på kommentaren som "det är billigare att köpa ett chassi", det är kanske meningen att han ville bygga av lego, inte att göra en ultimat, billig datorlåda?

me like

Permalänk
Medlem

tycker inte det var något snyggt precis, inget speciellt med ett lego-chassi precis...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

haha ballt

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Medlem

det var jävligt väl gjort men snyggt är det inte...

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem

jadu, det där är väl alternativ 2, efter skokartong,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thiesen
Synd bara att man är 34 bast och kanske är lite för gammal för lego... aja... man får la hoppas att polarna köper lego åt sina ungar så att man kan sno lite av dom...

Men nog fasiken vore det fräckt...

Gör som jag skaffa dig ett barn och köp lego till honom/henne så är det löst och andra sidan blir man aldrig för gammal för lego, jag är 39 och jag tycker att lego är coolt fortfarande...;)

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Fulast i stan...

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

Mycket kul idé, jag älskar lego. Jag tycker han rent tekniskt gjort ett fantastiskt jobb! Men estetiskt... hade jag själv gjort det hade jag försökt få chassit mer enhetligt i färg och form - kanske utgått från en design av en låda som jag gillar och försökt anpassa legot efter det.

Oavsett så tycker jag det var ett klart kul projekt och imponerande med!

Nu blev jag sugen att åka till Legoland!

Permalänk
Medlem

Den här är väll ungefär lika ny som grabben som får hjälp att bygga ihop sin dator av legogubbar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt men ändå lite instabilt

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Burken var intressant, men lego är väl numera ganska vanligt att bygga in mini-itx i..och då är det ju liksom crazy men inte mer än så..

<a href="http://www.mini-itx.com/projects/lego0933/">Det här</a>, eller <a href="http://www.mini-itx.com/projects/legobox/">det här</a> chassit var väl i så fall mer "rena", men man kan ju fortfarande inte påstå att lego är "snyggt"

Visa signatur

Athlon XP 2400+ @ 2800+ / ECS k7s5a [Cheepoman BIOS] / Maxtor 80GB 7200rpm / Daytona Geforce4 ti4200 128 / 768MB DDR Kingston / Hercules Gamesurround Fortissimo III / Logitech MX500

Permalänk
Inaktiv

Riktigt fult men endå så snyggt

Permalänk

Legochassi är lite väl uttjatat vid det här laget, men jag måste erkänna att detta var välgjort.

Nu behöver han bara lägga ner lite tid på utsidan på den så det ser ut som en rymdbas eller något annat

Permalänk
Medlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=36251...

Var riktigt kul att bygga, den agerar HTPC för stunden

Permalänk
Medlem

han lär inte ha många brudar