skicka email till Asus

Permalänk

skicka email till Asus

Jag vill fråga Asus var man kan köpa moderkort A7V266-E här i Thailand, men det finns ingen email adress till Asus i någon land där man kan ställa en sådan fråga. Har någon bra tips?
Jag vill ge Asus en spark i arslet för dålig konumentkontakt. Skandal är ordet. Har inte lyckas finna nån butik som säljer det, inte heller från internet.

Visa signatur

Ödmjukhet

Permalänk
Medlem

Tror det blir svårt att hitta ett 4 år gammalt kort nytt i något land.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Skandal? För att det inte säljs ett 4 år gammalt moderkort som det är såå stor efterfrågan på? Kolla på begagnatmarknaden istället om du är ute efter ett Socket A mk med SDRAM stöd istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triss
Tror det blir svårt att hitta ett 4 år gammalt kort nytt i något land.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Skandal? För att det inte säljs ett 4 år gammalt moderkort som det är såå stor efterfrågan på? Kolla på begagnatmarknaden istället om du är ute efter ett Socket A mk med SDRAM stöd istället.

Ja, men nu var det ju inte det som var frågan!
Han hittar ingen eMail-adress. LÄS lite.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoZzE
Ja, men nu var det ju inte det som var frågan!
Han hittar ingen eMail-adress. LÄS lite.

Jo jag har läst men vad ska ASUS göra? Tillverka ett nytt till honom för även om han får kontakt med ASUS lär dom inte ha nått kvar i lager.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Jo jag har läst men vad ska ASUS göra? Tillverka ett nytt till honom för även om han får kontakt med ASUS lär dom inte ha nått kvar i lager.

Det var fortfarande inte frågan. Asus har, och har alltid haft, värdelös slutkundskontakt och de ger inga indikationer att ändra på detta.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

något fel på denna länk? http://se.asus.com/contact/contactindex.htm
tog exakt 4 sekunder att hitta.

Hur lång tid det tar att få svar kan jag dock inte svara på.

Visa signatur

God is just an imaginary friend for grownups.
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Re: skicka email till Asus

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tietokone
Jag vill fråga Asus var man kan köpa moderkort A7V266-E här i Thailand, men det finns ingen email adress till Asus i någon land där man kan ställa en sådan fråga. Har någon bra tips?
Jag vill ge Asus en spark i arslet för dålig konumentkontakt. Skandal är ordet. Har inte lyckas finna nån butik som säljer det, inte heller från internet.

Det är huvudorsaken till varför jag håller mig från ASUS nu för tiden. Jag försökte få kontakt med dom för några år sedan angående ett krånglande grafikkort. Jag hittade en del epostadresser men det var alldrig någon som svarade.
Men nuförtiden har dom ju en Svensk avdelning. Hoppas att du har bättre lycka än vad jag hade.

Permalänk

Min gamla ASUS-laptop krånglade tidigare. Efter lite efterforskningar fick jag reda på att problemet skulle lösas genom uppdatering till senaste BIOS-mjukvara. Jag laddade hem den från ASUS hemsida och försökte patcha, fick ett felmeddelande med felkod.
Jag mailade ASUS support i USA. Beskrev problemet, dvs att BIOS-uppdateringen som tillhandahölls på hemsidan ej ville installeras på min burk. Fick svar efter två dagar: "Please check our homepage for the latest BIOS upgrade".
Det verkade som om de överhuvudtaget inte läst mitt brev.
Jag mailade igen och fick liknande svar.

Jag börade nu misstänka att ASUS USA-support inte var så kompetenta, så jag mailade supporten i Taiwan.

Efter 10 minuter fick jag svar, supportkillen bad om lite felloggar som genererats.
Jag skickade iväg dom.

2 timmar senare fick jag en patch medskickad i ännu ett svar. Denna patch fanns ej någonstans på ASUS hemsida.
Patchen funkade klockrent.

Sedan dess mailar jag aldrig någon USA-support i första hand vid krångel med hårdvara om det finns en Asien-baserad support.

Slutsats: Asus kundsupport varierar väldigt mycket i kvalité beroende på vilket supportcenter du använder. Detta var dock ett bra tag sedan, och det kanske har ändrats, vad vet jag.

Visa signatur

This sonet is devoted to that alleycat of the year after.

Permalänk
Avstängd

Det är lättare att leta efter ett begagnat moderkort på säljes marknaden än att leta efter en e-mail som kanske inte finns

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64