Världens sämsta program - enligt SweC

Permalänk
Medlem

OpenMG Jukebox, ett förbannat missfoster till program. Jag HATAR så förbannat gruvligt. Slött, stort, fult, dåligt, missbildat.

Visa signatur
Permalänk
Gäst

DNA-drivers. Nu blir säkert alla som frågetecken, men den enda gång jag provade installera det slutade det med en formatering av min hårddisk. Provar det aldrig igen, dock kan det säkert fungera bra för andra.
MSN messenger, dock innan uppdatering med A-Patch. http://www.msgshit.com/download/482. Ladda hem, ta bort det mesta, var glad.

Permalänk
Medlem

Mina röster måste falla på, redan söndertjatade, Quicktime och Real Player. Dessa program kan vara svåra att undvika då man måste ha stöd för något nytt format från respektive företag och alternativa lösningar inte funkar. Sämre program får man verkligen leta efter. Real Player har jag för mig att funkade någolunda i de första versionerna, innan det blev sönderbloatat och supersegt, medan QT har vart uselt från början till slut. Jag menar, minns ni de versionerna som satte igång att söka efter gamla installationer på diskarna, för att sedan ersätta dom, så att programmet som använde sig utav QT och hade installerat just den versionen, just där, slutade funka?

Just det, jag kan inte låta bli att nämna MSN messenger, iaf de versioner jag har testat. Känns som nåt jävla crippleware, helt oanvändbart.

Permalänk
Medlem

Windows ME - vem f-n säljer alfaversioner som en slutprodukt? genomsnittstiden det tog innan det krashade låg nog runt 5 minuter.

Realplayer - hellooooo 90ies!

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
XP kör även med FAT32 på diskar under en viss storlek (30GB eller nåt sånt om jag minns rätt).

Nej, det bestämmer du själv under installationen. Har NTFS på alla mina partitioner och alla utom två är under 30GB. XP klarar dock inte av att skapa FAT32-partitioner större än 32GB av någon anledning :/

Permalänk
Medlem

Jag föredrar QT för streaming video. Realplayer är skit och WMP buffrar som en tok, stannar när den behagar, går inte att pausa, måste buffra igen när man ska se om klippet osv osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar
Jag föredrar QT för streaming video. Realplayer är skit och WMP buffrar som en tok, stannar när den behagar, går inte att pausa, måste buffra igen när man ska se om klippet osv osv.

Samma här, www.apple.com/trailers är guld värt om man skall se filmtrailers och där är det Quicktime som gäller

Permalänk
Medlem

Real Player är ju klart etta, aldrig att man vill ha det på datorn.

Sen är bara Internet Explorer ingen gåva från himlen direkt.

Edit: Mac OS 9 är ett hatobjekt också. Tur att det i princip är borta nu.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

Internet Explorer
Realplayer
Quicktime

Visa signatur

Normalt folk kör Firefox 1.0.4.
BBB 10/10 is the shit!
Återinför Övriga Ämnen!

Permalänk
Medlem

1. ICQ: Utseendet fick mig att avinstallera det direkt.

2. Systemåterställning: Har aldrig fungerat för mig. Varje gång jag kör det och startar om datorn så kommer det upp en ruta där det står att det inte gick att återställa datorn.

3. RealPlayer: Ett totalt meningslöst program.

Permalänk
Medlem

1. Real Player, sån skit, vägrar att installera det.2
2. IE, blä.

Visa signatur

Ogge - tihi (:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Nej, det bestämmer du själv under installationen. Har NTFS på alla mina partitioner och alla utom två är under 30GB. XP klarar dock inte av att skapa FAT32-partitioner större än 32GB av någon anledning :/

OffT: Jag skrev "även", men sak samma vi har kommit fram till det jag ville ändå

OnT: Jag får väl även jag säga att dom två sämsta programmen är QT / Real Player.

Dock förstår jag inte vad alla har emot Norton egentligen, det fungerar fint för mig, det uppdateras ofta och hittar det mesta. Men inget program är ju perfekt, så det är klart att det missar en del virus/faror. Dock har dom blivit lite irriterande i och med v 2005, en massa program och tjänster som vägrar acceptera avstängning :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Icq. Revolution när det kom, sen byggde dom in sökmotor, mp3 spelare och fan och hans moster där.

Permalänk
Geeks
SweClockers

1. Realplayer
2. ICQ
3. Quicktime
4. Internet Explorer (ett enda stort säkerhetshål)
5. MSN

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Jag får nog säga Kazaa, med tanke på all spyware man har fått ta bort från mindre insatta bekantas datorer efter en Kazaa-installation.

Jag ska också vara lite fånigt överdriven och säga Firefox, som jag egentligen tycker är långt ifrån sämst, men jag vill klanka på det ändå eftersom det berett mig så mycket irritation med sina befängt o-intuitiva mouse/keyboard shortcuts vad gäller att öppna saker i ny tabb.

Permalänk

1. RealPlayer (är en glasklar etta från RealNetworks vilkas filosofier får mig att tänka på udda sekters agerande).
2. MSN Messenger (i hård konkurrens med MS IE, Windows ME och QuickTime).

Motiv: Det är jag som är admin och envåldshärskare i min burk och inte diverse skräpprogram.

Visa signatur

En skillnad mellan människor och djur är att några av de förstnämnda har lyckats utveckla ett skrivet språk för distanskommunikation.
Åsikter och fakta är inte samma sak | En del ser problem enbart som hinder medan andra betraktar dessa som möjligheter
Den enda -ism jag hyllar är Realism | Inform rednecks on facts, just calling somebody stupid wont start any thinking process.

Permalänk
Medlem

OpenMG Jukebox

fick lägga in det för tejen skulle ha några låtar till sin MD-spelare, från att funka fint så blev datorn någon sorts seg smet som inte gjorde nått rätt (nyinstallerad burk, hade i princip bara chipset installerat, nada software)

Zone alarm

Detta esens av crap lé crap

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
Jag får nog säga Kazaa, med tanke på all spyware man har fått ta bort från mindre insatta bekantas datorer efter en Kazaa-installation.

Jag ska också vara lite fånigt överdriven och säga Firefox, som jag egentligen tycker är långt ifrån sämst, men jag vill klanka på det ändå eftersom det berett mig så mycket irritation med sina befängt o-intuitiva mouse/keyboard shortcuts vad gäller att öppna saker i ny tabb.

Vad är så otroligt oinovativt med middlemouse eller ctrl-click på en länk? ny tom tabb görs med ctrl-t. Ska jag påminna dig om att IE skapar nytt fönster med ctrl-n, firefox gör det. På mac osx så är det i stället kringla-* som gäller, även i safari. Säg mig, öppnar inte också opera tabbar på samma sätt som firefox?

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

nej, opera öppnar inte nya tabbar med ctrl+t

Permalänk
Medlem

Real Player. (Buffering, behöver jag säga mer?)
ZoneAlarm

De jag kommre på nu

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Real Player, Quicktime, samt Outlook och Outlook Express.

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk
Medlem

1. Internet Explorer = lössläppt skit som ger datorn sjukdomar
2. Norton Antivirus = Prestanda förbrukande skit som aldrig hinner reagera när ett virus kommer in i datorn.

Visa signatur

| AMD Barton XP2500+ @ 2200Mhz Abit NF7-S 2.0 Temp 40/48 Asus Radeon 9600XT |
| AMD San Diego 4000+ 1mb cache ASRock 939Dual-SATA2 Temp 34/43C3D X800GTO|

Permalänk
Medlem

Själv stör jag mig gruvligt på program som inte kan nöja sig med de gränssnittsinställningar som användaren har valt utan måste ha tafliga 3d-effekter som GUI. Nån mer som stör sig på detta?

FULT:

UNDERBART FINT :

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Jag vill slå ett slag för Windows Media Player. Stort och fult och tar lång tid att ladda. Försöker dessutom få folk att spara sin musik i DRM-besudlat wma-format. Jag öppnar det så sällan jag kan.

Inte för att iTunes är mycket bättre. Jag använde det en gång, sen åkte det ut med huvet före. På en laptop med begränsade resurser och automatisk fläktkontroll märks det inte bara när ett program drar mycket cpu, det hörs också. Dessutom tycker jag alla program som sysslar med DRM förtjänar att hamna på listan.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
Jag vill slå ett slag för Windows Media Player. Stort och fult och tar lång tid att ladda.

Du vet att WMP blir mycket mindre och snabbare om du väljer 'Corporate'-skinnet?

Permalänk
Medlem

WinME
RealPlayer
WMP (spec för att streama)
Linux-grejer på windows. Ska man ha linuxgrejer, ska man köra linux.
WinXPs GUI (Fult, stort, jobbigt, ivägen)
Wordpad (Vem använder det?)

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

Norton AV: Tar all CPU-kraft, segt och opålitligt.
Internet explorer: Säkerheten, utseendet och när jag är van FF så HATAR jag ctrl+n. Dock funkar IE med NetCaptor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Afrokam
Tycker i stort sett alla skit program som tvångsinstalleras när man installerar tex WinXP, tycker man borde få välja vilka man vill ha, som tex Windows Movie Maker är ett helt onödigt program enligt mig.

nlite är din vän

Permalänk

1. Obönhörligen IE i alla dess former och versioner. Som en n00b på de äldre tiderna hade man en enorm frustration pga alla pop-ups, malware, spyware, hijackers, virus etc.

2. Quicktime/Realplayer. Värdelösare format får man leta efter.

Permalänk
Medlem

Jerka^: Håller med dig om WMPs värdelöshet. iTunes är bättre, men inte bra för det.
Farsan är tvungen att använda nåt skitprogram från iRiver till sin flash-spelare, och det är otroligt dåligt. Segt som fan, samt instabilt och allmänt hälsofarligt.