3DMark05-poäng med G70 publicerade

Permalänk
Avstängd

Är det någon som hört när ATI tänker släppa R520?

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
Är det någon som hört när ATI tänker släppa R520?

26:e juli, har jag för mig att jag läste jag någonstans.

Visa signatur

min dator är tystare än dig.

Permalänk
Medlem

då får vi nog dom lagom till jul....

Permalänk
Medlem

Jag uppgraderade precis ifrån ett Ti4200 till 6800GT och jag måste säga att visst blev det skillnad. Men inte sån skillnad som det borde blivit mellan ett två generationer äldre grafikkort och ett nytt. När jag kör Doom3 (mest för att testa, gillar det inte) så visst är det snyggt, men inte på långa vägar så snyggt som jag tycker att spel borde vara efter flera års utveckling. Jag tycker att ett spel idag borde närma sig de förrenderade introfilmer man oftast ser i spel och om ytterligare 2-3 år borde spelen börja närma sig naturliga färger och verklighetstrogna miljöer. Idag är ju allt så rent och skarpt i färgerna om man jämför med naturen. Om 5 år så tycker jag att fotorealistiska spel inte ska kännas alls långt borta. Man ska nästan kunna luras vid att det är verkligt, typ som dagens bästa datorgenererade grafik, typ Starwars. För filmer idag är ju snygga, men det ser inte riktigt verklighetstroget ut om man jämför med filmer då de använder handgjorda effekter och miniatyrer. Om grafiken inte gör den här utvecklingen kommer då inte jag att spela spel om 5 år. För handlingarna och manus verkar ju sen många år tillbaka ha oändligt svårt att förnya sig.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk

driversena e nog inte de bästa... men ändå så e nog kortet bra, nvida kommer alltid att vara bäst

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Avstängd

"G70, Geforce 7800 GTX final specs out"
http://www.theinquirer.net/?article=23951

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Såg ut att vara något låga poäng, ett 6800Ultra idag kan ju göra ca 6000p, känns som det inte var en allt för stor ökning till 7700 då :/

Förresten nån som vet varför nidia har ändrat sina kodnamn från NVxx till Gxx. Hoppa från NV45 till G70, inte alls logiskt enligt mig, kunde väl isf bytt till G50 eller nåt sånt så det iaf var efter varann :/ ?

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Flera hårdvarutestare (som jag förmodar redan har ett ex) har hintat om att 3DMark poängen inte är mycket att gå efter, att man skall vänta med att "såga" kortet tills man ser hur det presterar i spel...och det är väl det som är det viktigaste för de flesta av oss.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luiga
Jag uppgraderade precis ifrån ett Ti4200 till 6800GT och jag måste säga att visst blev det skillnad. Men inte sån skillnad som det borde blivit mellan ett två generationer äldre grafikkort och ett nytt. När jag kör Doom3 (mest för att testa, gillar det inte) så visst är det snyggt, men inte på långa vägar så snyggt som jag tycker att spel borde vara efter flera års utveckling. Jag tycker att ett spel idag borde närma sig de förrenderade introfilmer man oftast ser i spel och om ytterligare 2-3 år borde spelen börja närma sig naturliga färger och verklighetstrogna miljöer. Idag är ju allt så rent och skarpt i färgerna om man jämför med naturen. Om 5 år så tycker jag att fotorealistiska spel inte ska kännas alls långt borta. Man ska nästan kunna luras vid att det är verkligt, typ som dagens bästa datorgenererade grafik, typ Starwars. För filmer idag är ju snygga, men det ser inte riktigt verklighetstroget ut om man jämför med filmer då de använder handgjorda effekter och miniatyrer. Om grafiken inte gör den här utvecklingen kommer då inte jag att spela spel om 5 år. För handlingarna och manus verkar ju sen många år tillbaka ha oändligt svårt att förnya sig.

Vare sig du kommer spela spel om 5 år eller inte kommer programmerare inte vara i närheten av att kunna simulera en verklig värld uppbyggd och sammanhållen av partiklar med starka, svaga och gravitationella krafter osv osv... Hur pass bra det kommer att gå att EFTERLIKNA detta är svårt att säga, men jag tvivlar på att fysiken och AIn har blivit nog avancerad för att kunna efterlikna verkliga förhållanden (däremot kommer fysik-processorer att bana väg för enorma framsteg, om någon stor spelutvecklare vågar göra ett PPU-only spel)... Grafiken? Ja varför inte. Det är ändå den som är minst "avancerad" (i relation till tillgänglig prestanda, kan ändras då PPUs blir mer alldagligt), så den kommer nå verklig nivå först.

Extrem off-topic: Nåt som skulle kunna ändra på det hela skulle förstås vara PPUs av enorm kaliber, och nån liknande hårdvaru-accelerering för AI (något som är svårt att genomföra). Dessutom är dagens alla metoder för att efterlikna intelligens inte riktigt på rätt spår. Även om vi hade oändligt med processeringskraft så behövs det mer än bara ett gigantiskt neuralt nätverk byggt på luddig logik (ursäkta försvenskningen, fuzzy logic) för att kunna ge upphov till nån sorts intelligens.

Fysik utgör en av de enklaste sakerna i spelet, vi kan beskriva det mesta i vårt universum med hjälp av fysik-formler. Allt som är relevant för spel (friktion, krafter, kast-banor och dylikt) är enkelt. Det enda tråkiga är prestandan som krävs. En helt vanlig dörr från nåt spel som kan gå sönder på 3 ställen och slungas omkring verklighetstroget är inget problem alls, man kan till och med simulera 100+ såna dörrar som går sönder och flyger omkring samtidigt med en kraftig CPU. Men om man ens ska kunna simulera en enda dörr verklighetstroget måste man bygga upp den av träfibrer (det optimala vore förstås om man kunde bygga upp den av den minsta enheten som finns) som har egenskaper så som volym, sammanhållningskraft, atomtäthet, tyngd osv.... En enda dörr skulle alltså bestå av miljoners miljarder objekt. Omöjligt. Detta skulle, till skillnad från AI-problemet, kunna lösas med extremt otroliga mängder datakraft.. Kvantdatorer kanske? Ok det är nog inget att hoppas på iofs, men om det nu är möjligt så är det där det största hoppet ligger.... eftersom ingen vet vad en kvantdator verkligen kan räkna ut egentligen.. nåja.

Visa signatur

"We, the High Ruling Council of Spathiwa have just passed a new law. Your continued existence is now a crime! With the authority of justice, we attack!" - The Spathi High Council (Star Control 2)

Permalänk
Medlem

Här sitter folk och snackar ok 10k-gränsen... Min polare har fått över 30k. Visserligen har han dubbla 2,6ghz opteron-cpus, 4096mb minne och 2 st geforce 6800ultra-kort.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Här sitter folk och snackar ok 10k-gränsen... Min polare har fått över 30k. Visserligen har han dubbla 2,6ghz opteron-cpus, 4096mb minne och 2 st geforce 6800ultra-kort.

Tillåt mig småtvivla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Tillåt mig småtvivla.

me too me too
//Chrillan

Visa signatur

Asus A8N-SLI Premium 939, Amd 64 3700+, Evga 7800gt 470mhz(orginal), OCZ platinum 2048mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DD
Vare sig du kommer spela spel om 5 år eller inte kommer programmerare inte vara i närheten av att kunna simulera en verklig värld uppbyggd och sammanhållen av partiklar med starka, svaga och gravitationella krafter osv osv... Hur pass bra det kommer att gå att EFTERLIKNA detta är svårt att säga, men jag tvivlar på att fysiken och AIn har blivit nog avancerad för att kunna efterlikna verkliga förhållanden (däremot kommer fysik-processorer att bana väg för enorma framsteg, om någon stor spelutvecklare vågar göra ett PPU-only spel)... Grafiken? Ja varför inte. Det är ändå den som är minst "avancerad" (i relation till tillgänglig prestanda, kan ändras då PPUs blir mer alldagligt), så den kommer nå verklig nivå först.

Extrem off-topic: Nåt som skulle kunna ändra på det hela skulle förstås vara PPUs av enorm kaliber, och nån liknande hårdvaru-accelerering för AI (något som är svårt att genomföra). Dessutom är dagens alla metoder för att efterlikna intelligens inte riktigt på rätt spår. Även om vi hade oändligt med processeringskraft så behövs det mer än bara ett gigantiskt neuralt nätverk byggt på luddig logik (ursäkta försvenskningen, fuzzy logic) för att kunna ge upphov till nån sorts intelligens.

Fysik utgör en av de enklaste sakerna i spelet, vi kan beskriva det mesta i vårt universum med hjälp av fysik-formler. Allt som är relevant för spel (friktion, krafter, kast-banor och dylikt) är enkelt. Det enda tråkiga är prestandan som krävs. En helt vanlig dörr från nåt spel som kan gå sönder på 3 ställen och slungas omkring verklighetstroget är inget problem alls, man kan till och med simulera 100+ såna dörrar som går sönder och flyger omkring samtidigt med en kraftig CPU. Men om man ens ska kunna simulera en enda dörr verklighetstroget måste man bygga upp den av träfibrer (det optimala vore förstås om man kunde bygga upp den av den minsta enheten som finns) som har egenskaper så som volym, sammanhållningskraft, atomtäthet, tyngd osv.... En enda dörr skulle alltså bestå av miljoners miljarder objekt. Omöjligt. Detta skulle, till skillnad från AI-problemet, kunna lösas med extremt otroliga mängder datakraft.. Kvantdatorer kanske? Ok det är nog inget att hoppas på iofs, men om det nu är möjligt så är det där det största hoppet ligger.... eftersom ingen vet vad en kvantdator verkligen kan räkna ut egentligen.. nåja.

Mycket mycket bra sagt......................

Visa signatur

ST20G5// AMD 4400 X2@ 2400Mhz // 2x512 mb Corsair XMS Pro // eVGA 7900KO SC @ core 610, mem 1700 // Dell 2001 FP // Zalman z5500