Flickvän ska till New York. Vad ska man be henne shoppa? :)

Permalänk
Medlem

Flickvän ska till New York. Vad ska man be henne shoppa? :)

Jag har i första hand tänkt en mp3-spelare, för jag har ingen sådan ordentlig.

Gärna med hyfsat (helst över 10gb) stor hårddisk så jag får plats med mycket musik. Sen får den gärna vara fylld med lite bra funktioner också.

Apple har ju sin Ipod och Ipod Mini, men jag tror nästan de är överskattade. Har flera kompisar med Ipod och visst, det är riktigt bra ljud, men den börjar kännas lite gammal nu.

Har kollat in Irivers spelare lite och en H10 med 20gb hårddisk vore riktigt trevligt
Synd att den släpps till hösten eller vad det är.

Tänkte därför vända mig till er och be om råd.

Sen får ni gärna tipsa om annat bra att köpa.
Ska försöka hitta en klocka också, och har kollat in Nixons klockor lite som jag gillar.

Ja, det var väl det. Tacksam för svar!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Hedersmedlem

Iriver H10 20GB version har redan släppts i USA sen ett par veckor tillbaka.

Sen finns det en 2 veckor gammal tråd med liknande fråga, kanske värd o kolla på?:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=46055...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Iriver H10 20GB version har redan släppts i USA sen ett par veckor tillbaka.

Sen finns det en 2 veckor gammal tråd med liknande fråga, kanske värd o kolla på?:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=46055...

Tack, jag såg det nu.
Dumt av mig att inte söka. Har sett en massa sådana här trådar förut

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

be hon köpa kondom så hon kommer hem ren

Permalänk
Avstängd

iRiver h10 20gb är ett bra förslag. Eller kanske iAudio X5.
Det finns en nyare version av iPod som heter iPod photo. Men att iPod har bättre ljud än t.ex iRiver eller iAudio stämmer inte. Tvärt om (enligt de flesta, ink. mig själv så stfu ipodwannabes)

Visa signatur

óynk

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slynan
be hon köpa kondom så hon kommer hem ren

Har du inget vettigt att tillföra tråden, skriv då inte alls!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slynan
be hon köpa kondom så hon kommer hem ren

Tack, det var nog bästa tipset.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mobboffer
iRiver h10 20gb är ett bra förslag. Eller kanske iAudio X5.
Det finns en nyare version av iPod som heter iPod photo. Men att iPod har bättre ljud än t.ex iRiver eller iAudio stämmer inte. Tvärt om (enligt de flesta, ink. mig själv så stfu ipodwannabes)

Tror jag har siktat in mig på iAudio X5. Den verkar bättre av de två.
Nu gäller det bara att hitta ett ställe att köpa på. iAudios sida är hur rörig som helst och man verkar inte kunna hitta någonstans var man kan handla.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

PlayStation Portable och/eller Nintendo DS? ^^

Star Wars Lego från Ultimate Collector Series...

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Go for Ipod! Verkligen världens bästa mp3-spelare imho. Passa på o köp en Itrip eller Airplay åt mig med

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk
Medlem

en fm-sändare!

Bad en polare köpa en i Australien, kan inte leva utan den nu. Perfekt för att spela musiken ipoden i bilen. Eller när man är på en polares land där allt som finns är farfars gamla radio. Vips så spelas min musik där.

Permalänk
Medlem

Helt klart en iPod mini med en iTrip till..

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk
Medlem

om elektronik ska köpas i usa var noga med att kolla upp strömen och hur de fungerar för i usa har de annan ström vilket kan bli problem vid laddning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ode_88
om elektronik ska köpas i usa var noga med att kolla upp strömen och hur de fungerar för i usa har de annan ström vilket kan bli problem vid laddning.

hej, min flickvän köpte idag en ipod mini.
den laddas genom usb-porten, så det ska nog inte vara några problem.
tack ändå, för tipset.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

FM-sändare är ju ett måste, jag har alltid med mej min när jag kör, den blir oumbärlig!

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Om hon har lust så kan hon ju ta med lite bildelar till mig

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

iPod Photo eller en mini

Visa signatur

-._.-

Permalänk

Antar att resan blivit av och att tråden inte längre är särskilt aktuell?

Sällskapsspel i mängder hade jag bett henne köpa - önskar jag kände någon som kunde handla åt mig...

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Kan hon inte dra in i B&H photo video och köpa en 17-40 f/4L USM glugg åt mig?

Permalänk

Jag ska till New York nästa vecka, så visst är tråden aktuell...

Hoppas jag får låna tråden lite!

Visa signatur

[ Sonata III | Q6600 G0 @ 3,2GHz (Scythe Infinity) | P35-DS4 | XMS2 4GB | 8800GTS 640 (HR-03 + Nexus) | X-Fi XtremeMusic ] :: [ w2207 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ala Turca
Jag ska till New York nästa vecka, så visst är tråden aktuell...

Hoppas jag får låna tråden lite!

Skulle nog tipsa dig om boardshorts då (tex billabong, quicksilver etc.). De kostar runt halva priset där(50 dollar styck..) jämfört med typ 800 kronor i sverige. Har själv ett par påväg hem via posten nu, har sambeställt med några polare, men då tillkommer ju frakt och eventuellt tull+moms på det hela. Men som sagt, om du är interesserad av att ha sånna i sommar så rekomenderar jag dig att köpa det...

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

Nikon 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VR, 12 lakan på B&H Photo-Video mot 20 i Sverige.
http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=productlist...

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk

New York är riktigt schysst, vi åkte dit på skolavslutningen i nian. Be din flickvän köpa dig lite schyssta DKNY-kläder, de är mycket billigare i USA.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ala Turca
Jag ska till New York nästa vecka, så visst är tråden aktuell...

Hoppas jag får låna tråden lite!

Du kan få shoppa 3-4 sällskapsspel åt mig, jag ska in till Solna om två veckor ^^

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG