Ebay panik! Snälla hjälp...

Permalänk
Medlem

Ebay panik! Snälla hjälp...

En polare *host*, ringde och var panikslagen, han hade bjudit £11,0050.00 eller nått i stil med det (elva tusen pund alltså), på en pryl på ebay... Det var meningen att han skulle skriva £11,50 (elva å femtio pund).

Om jag förstår det rätt, så bjuder mitt ebay konto automatiskt tex, 11,50? om någon skulle bjuda 12, så bjuder det automatiskt 12,50 osv, ända upp till mitt max bud, rätt?

men låt säga om någon dåre vill bjuda max 1000, för han vill ha prylen, , så fortsätter mitt konta bjuda 1001 tex?????

Så i värsta fall kan jag få pröjsa flera tusen, för en sak som jag hade hoppats skulle kosta en hundring eller max två., det är FÖR MYCKET...

Så hjälp vad gör jag???!!!

Han har mailat säljaren och sakt vad mitt problem var, men ifall han svarar nått i stil med "sorry dude, a bid is a bid, lifes not fair all the time"... Vad ska jag göra då?

Auktionen är redan uppe i en alldeles för hög summa, och jag err, min polare, är fortfarande high bidder.

Vad händer om jag helt blankt skiter i att betala? Blir man polisanmäld och jagad som i snut serien Cops, eller?

Hjälp....

Visa signatur

[ten acres of mainframe computers]

Permalänk
Medlem

Är väl bara att kontakta ebay?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

snacka med ebay som sagt, om det är så stora fel så ska det gå att ändra, dvs är inte priset rimligt för fem öre ska det gå att ändra direkt.
Om det bara skulle vart en pund mer eller så skulle du inte få häva det, men nu ska du kunna det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Ebay panik! Snälla hjälp...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av davve00

Han har mailat säljaren och sakt vad mitt problem var, men ifall han svarar nått i stil med "sorry dude, a bid is a bid, lifes not fair all the time"...

haeh, så skulle jag ha sagt med

Maila till ebay som folk redan tipsat om, berätta vad som har hänt. Det borde vara enkelt att ta bort ditt.. jag menar, din polares bud

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

haha, nån kommer hamna i fängelse... tappa inte tvålen kompis...

Permalänk
Medlem

Jag gjorde samma sak Jag fick göra en återkallning av senaste budet & fick mig en liten varning som varar i 6mån (1 recalled bid/s står det i min info), mycket mer än så händer det inte.

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

Sen är det knappast så att KGB kommer och knackar på och kräver 11500 pund av din polare. Det är upp till säljaren att se till att köparen betalar. Det värsta som kan hända din polare om han inte betalar är att han blir avstängd från ebay.
Och då får han skapa ett nytt konto(hemska tanke).

Men som andra har sagt, prata med ebay, de kan säkert lösa saken utan problem.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

Bara att ge fan i att betala, har du nagon susning hur mycket £11,0050.00 ar? Runt 1,5 MILLE Svenska kronor, jag tror knappast att du har dom pengarna.

(edit) Sag just att du inte kan rakna nollor, 11,5k pund ar fotfarande en extrem summa pa 160tusen spann.

Permalänk
Medlem

Hm det stämmer ju inte, om du nu satte exempel 12Pund som max och säljaren bjöjd över då är ju inte du längre högsta budgivare ? Och så länge du inte lägger ett högre bud än han som bjöd över dig först begriper jag inte hur ebays system bjuder automatiskt om du aldrig satte över 12 pund.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Hm det stämmer ju inte, om du nu satte exempel 12Pund som max och säljaren bjöjd över då är ju inte du längre högsta budgivare ? Och så länge du inte lägger ett högre bud än han som bjöd över dig först begriper jag inte hur ebays system bjuder automatiskt om du aldrig satte över 12 pund.

Problemet är väl att han har satt 11.5k som max?

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk

Suck, ibland verkar det som om folk hellre skulle posta ett inlägg om hjälp på sweclockers än ringa brandkåren om det skulle börja brinna hemma hos dem.

Det tog mig ca 1 minut att hitta följande sida på ebay.com, som innehåller svaret på frågan:

http://pages.ebay.com/help/buy/bid-retract.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor-SWE
Suck, ibland verkar det som om folk hellre skulle posta ett inlägg om hjälp på sweclockers än ringa brandkåren om det skulle börja brinna hemma hos dem.

Det tog mig ca 1 minut att hitta följande sida på ebay.com, som innehåller svaret på frågan:

http://pages.ebay.com/help/buy/bid-retract.html

Jag tackar för din spydighet, tyvärr är inte alla så perfekta som du. Fast länken du skickade var precis det min *host* polare letade efter... vi testade att "retracta" bid men det var tyvärr för sent i vårt fall..

"We are sorry, but your retraction request was not accepted. The bid you are retracting, placed more than an hour ago is for an auction that ends in 12 hours or less"

Utmärkt tips. det är därför man vänder sig till forum i många fall.

har mailat ebay dessutom, och hoppas att de kan hjälpa.

många tack! davve

Visa signatur

[ten acres of mainframe computers]

Permalänk
Medlem

du har inte lust att säga vilken auktion det är?

Permalänk

Min mening var inte att vara spydig.. ehh. jo, lite kanske

Hur som helst, det står också på den länkade sidan att som en sista utväg så kan säljaren ta bort bud, även om det är mindre än tolv timmar kvar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Bara att ge fan i att betala, har du nagon susning hur mycket £11,0050.00 ar? Runt 1,5 MILLE Svenska kronor, jag tror knappast att du har dom pengarna.

(edit) Sag just att du inte kan rakna nollor, 11,5k pund ar fotfarande en extrem summa pa 160tusen spann.

Och du kan inte skilja på ,(kommatecken).(punkt)

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Sen är det knappast så att KGB kommer och knackar på och kräver 11500 pund av din polare. Det är upp till säljaren att se till att köparen betalar. Det värsta som kan hända din polare om han inte betalar är att han blir avstängd från ebay.
Och då får han skapa ett nytt konto(hemska tanke).

Men som andra har sagt, prata med ebay, de kan säkert lösa saken utan problem.

Haha lol n00b vet du inte att Baltic Inkasso har tagit över det där?

Det är bara att hosta upp pengarna! PAY YOU PRICE MADDAFAKK *BAAAM BAAM CACHING*

Permalänk
Medlem

hmm, hur som helst gick det bra tillslut... Varken säljaren eller ebay har svarat på våra mail... Att säljaren inte sagt ett ord tycker jag personligen är ganska märkligt. Tydlingen var det flera som hade gett kass feedback för det också, typ aldrig svarat på frågor eller något liknande.

Tack för tipsen allihopa...

Visa signatur

[ten acres of mainframe computers]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davve00
hmm, hur som helst gick det bra tillslut... Varken säljaren eller ebay har svarat på våra mail... Att säljaren inte sagt ett ord tycker jag personligen är ganska märkligt. Tydlingen var det flera som hade gett kass feedback för det också, typ aldrig svarat på frågor eller något liknande.

Tack för tipsen allihopa...

Hur vet du att det gått bra?

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkkathome
Hur vet du att det gått bra?

det undrar jag med... med tanke på att ingen har svarat..

Visa signatur

// QuInT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuInT
det undrar jag med... med tanke på att ingen har svarat..

Eftersom ebay bara bjuder upp till den summan åt en. Så om ingen annan börjar bjuda upp till den summan kommer han inte bjuda så mkt.

Permalänk

Men han skrev ju i första inlägget att auktionen var uppe i en alldeles för hög summa!

Visa signatur

"But there's probably no better form of government than a good despot."
-- George Lucas

Permalänk
Avstängd

Hur som helst, se till att säljaren INTE får tag i numret du bjudit. Han vet inte om det, och han menar förmodligen att din polare kanske bjudit £15 eller nått och "tough luck" efter det. Men om du inte vill att vi ska se vilken auktion så kan vi inte veta det här.

Visa signatur

[AMD 64 3000+] [Kingston Value RAM PC3200 512MB x 2] [MSI Neo-FIS2R] [PowerColor Radeon 9800 Pro 128mb] [Samsung Spinpoint 200GB SATA2] [NEC 2510] [Antec Phantom 500W] [Zalman Reserator + GPU-block] | [ViewSonic G90f+ 19" CRT] [Chieftec Dragon AX-01SL-D Super MidiTower] [Logitech Cordless Desktop MX 3100] [Q-pad White]

Permalänk

Det är bara att skita i att betala. Det värsta som kan hända är att eBay stänger av kontot och att din polare inte kan registrera sig igen med samma kontokort samt förlorar sin feedback (som inte kan vara mycket om han gör ett sånt nybörjarfel).