Bråttom - Boardershorts i London

Permalänk
Medlem

Bråttom - Boardershorts i London

Hejsan,
beställde för en vecka sen med några kompisar så kallade boardershorts från usa. Men problemet med det var att det ingick quiksilver-brallor i den ordern vilket pga deras(quiksilvers) policy inte fick skickas utanför usa. Det fick jag reda på igår, så det sista möjliga sättet att få billiga boardershorts innan semestern är att min pappa skulle kunna köpa dom nu när han är i London(åker hem på torsdag kväll), men då måste han veta vad han ska köpa. Så till problemet nu då, kan nån tipsa om en någorlunda central butik i london som säljer boardershorts av märkena billbong och quiksilver, som även har en webbbutik, så att man kan kolla på dom..

Tack på förhand

//kentuckY

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

Om du ska söka så heter det Boardshorts. Butiker som säljer Boardshorts borde finnas många i London. Billabong och Quicksilver är dussinmärken och finns överallt nuförtiden. Morecore, Rusty och Rip Curl har också grymma boardshorts. Balin hittar du nog inte i europa, men de har en del fina modeller också.

Permalänk
Medlem

Jo, har försökt söka i nån timme nu i eftermiddag och som bäst kommit fram till att jag ska försöka ringa quiksilver-butikerna där imorrn och höra vilka av de modellerna som jag vill ha som dom har för att få fram en lite mer konkret inköpslista till farsan..

Någon som känner till nån annan bra butik för ändamålet(både fysisk och webb)??

//kentuckY

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kentucky

Någon som känner till nån annan bra butik för ändamålet(både fysisk och webb)??

//kentuckY

Onlinebutiker finns det ju gott om www.extremepie.com (har beställt från dom många ggr och det har fungerat bra) sen finns www.shore.co.uk har dock aldrig beställt från dom.

Permalänk
Medlem

Okej, hur lång tid tog det de gånger som du du beställde från extreme pie, vad kostade frakten, vilket fraktsätt, och behövde du betala moms+tull på det. Har kommit fram till att plan B blir att beställa från england om farsan inte hinner/inte hittar rätt saker imorrn, han skulle försöka, men man vet aldrig. Affären låg tydligen en bit från där han jobbade också...

EDIT: Ville bara tillägga att farsan just ringde och sa att han hade hittat ett av de paren som jag hade önskat, till priset av 50 pund, dvs ~700 spänn, lite billigare än i sveriga iaf..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kentucky
Okej, hur lång tid tog det de gånger som du du beställde från extreme pie, vad kostade frakten, vilket fraktsätt, och behövde du betala moms+tull på det. Har kommit fram till att plan B blir att beställa från england om farsan inte hinner/inte hittar rätt saker imorrn, han skulle försöka, men man vet aldrig. Affären låg tydligen en bit från där han jobbade också...

EDIT: Ville bara tillägga att farsan just ringde och sa att han hade hittat ett av de paren som jag hade önskat, till priset av 50 pund, dvs ~700 spänn, lite billigare än i sveriga iaf..

Det var ett tag sen jag beställde men det tog inte speciellt lång tid. Frakten beror lite på vad och hur mkt du beställer men du får reda på frakten innan du placerar orden. Man behöver inte betala moms och tull eftersom man beställer från ett EU-land du betalar enbart momsen i England.