NMIT någon som känner till det skitet??

Permalänk
Medlem

NMIT någon som känner till det skitet??

NMIT skall vara någon slags datorbutik i Sundsvall, jag gjorde det stora misstaget att beställa en nätdel från dom för 2 veckor sedan.
Jag fick en bekräftelse att beställning var klar, sen hände ingenting, så jag ringde dom, och då sa dom att dom skulle ringa tillbaka, vilket dom såklart inte gjorde, sen har jag ringt dom 100 gånger utan att få svar, mailat 5 gånger utan svar...
Då tänkte jag att jag skulle skicka tillbaka skiten om den nu mot förmodan skulle dyka upp, men då står det på deras hemsida att dom ska ha pengar för administration och frakt, MINST 500 kr!!!
Så vad gör man nu!?

Permalänk
Medlem

Re: NMIT någon som känner till det skitet??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mastdarm
NMIT skall vara någon slags datorbutik i Sundsvall, jag gjorde det stora misstaget att beställa en nätdel från dom för 2 veckor sedan.
Jag fick en bekräftelse att beställning var klar, sen hände ingenting, så jag ringde dom, och då sa dom att dom skulle ringa tillbaka, vilket dom såklart inte gjorde, sen har jag ringt dom 100 gånger utan att få svar, mailat 5 gånger utan svar...
Då tänkte jag att jag skulle skicka tillbaka skiten om den nu mot förmodan skulle dyka upp, men då står det på deras hemsida att dom ska ha pengar för administration och frakt, MINST 500 kr!!!
Så vad gör man nu!?

Det där priset (500kr) verkar gälla om du inte hämtar ut paketet från posten.
Om du returnerar produkten behåller dom 20% av värdet + så får du betala ev. frakt...

Undrar om de verkligen får ta ut en sån stor avgift, nån här som är haj på konsumentköplagarna?

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits

Permalänk

Han har rätt att lämna tillbaka den utan kostnader om den inte levererades i rimlig leveranstid.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Ok, men vad är rimlig tid? för mig har det redan dragit över....

Permalänk
Medlem

500kr tycker jag verkar oskäligt. om det handlar om postorder bör distansavtalslagen gälla. kolla på konsumentverkets hemsida.

Permalänk
Medlem

Jag har också beställt från de där skojarna.

Gick till exakt som du sa.

Returnerade paketet, polisanmälde och anmälde till arn.

1 vecka efter -> pengarna tillbaka

Permalänk
Medlem

Jag har beställt därifrån. Det tog rätt länge innan de ens fick ändan ur vagnen och packade ihop sakerna, men sen kom sakerna snabbt och fint.

Permalänk
Medlem

Re: NMIT någon som känner till det skitet??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mastdarm
NMIT skall vara någon slags datorbutik i Sundsvall, jag gjorde det stora misstaget att beställa en nätdel från dom för 2 veckor sedan.
Jag fick en bekräftelse att beställning var klar, sen hände ingenting, så jag ringde dom, och då sa dom att dom skulle ringa tillbaka, vilket dom såklart inte gjorde, sen har jag ringt dom 100 gånger utan att få svar, mailat 5 gånger utan svar...
Då tänkte jag att jag skulle skicka tillbaka skiten om den nu mot förmodan skulle dyka upp, men då står det på deras hemsida att dom ska ha pengar för administration och frakt, MINST 500 kr!!!
Så vad gör man nu!?

Maila till den där firman att du vill inte ha grejerna längre och det ska inte kosta dig något om det inte har skickats iväg innan du avbeställer det. Om du inte får bekräftelse senast nästa dag så maila igen osv tills du får bekräftelse eller att du får en postavi i brevlådan vilket du då struntar i att ta ut iom att du har haft kontakt med firman som du bestälde ifrån flera gånger så rimligtvis bör dom ha fått din avbeställning.

Om det trots det kommer kravbrev ifrån firman att du ska betala så gör du en anmälan till polisen för bedrägligt förfarandr ifrån den firmans sida iom att dom inte har skött sig som dom ska enligt dom konsumentköplagar som finns i Sverige.

Kolla även upp distansavtalslagen http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20000274.htm och vad konsumentköplagen säger http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19900932.HTM samt ta kontakt med din lokale konsumentvägledare http://www.konsumentvagledare.konsumentverket.se/ för vidare rådgivning i dina rättigheter.