Datorbutiken, knöliga som fan!

Permalänk

Datorbutiken, knöliga som fan!

Hur kommer det sig att det är nästan bara datorbutiken som är knöliga som fan med betalningen? Alla andra nätaffärer tar ju visa å och så vidare men inte datorbutiken. Deras betalningsätt är ju helt åt helvete att det sen tar tre dagar för dom att få in betalningen är ju absurt. Jag vill beställ där ifrån men jag vill fan inte använda deras jobbiga metoder. Absurt javisst!

Vilka svenska nätbutiker har lika bra priser som datorbutiken men som har ett mer logiskt och smidigare betalningssätt? Och jag vill helst beställa från ett och samma ställe.

Det jag ska ha är följdande:

Amd 64 "Venice" 3200+
Abit AV8 VIA K8T800Pro 4DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN µGuru Socket939 ATX

Maxtor DiamondMax Plus9 6Y080P0 Fluid 80Gb 7200rpm 8Mb cache UDMA133 IDE (ska man ha IDE till det moderkortet?)

Corsair Value Select 2x512Mb (tot. 1024Mb/1Gb) Dual DDR PC3200 400MHz 184pin CL2.5

NEC ND-3540 Dual-Layer DVD

Standard 1.44Mb 3.5" floppy BLACK/SVART

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem

Re: Datorbutiken, knöliga som fan!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av netbomber
Hur kommer det sig att det är nästan bara datorbutiken som är knöliga som fan med betalningen? Alla andra nätaffärer tar ju visa å och så vidare men inte datorbutiken. Deras betalningsätt är ju helt åt helvete att det sen tar tre dagar för dom att få in betalningen är ju absurt. Jag vill beställ där ifrån men jag vill fan inte använda deras jobbiga metoder. Absurt javisst!

Kontakta dom och påpeka saken? man vet aldrig om dom till och med skulle göra systemet bättre?

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem

Re: Datorbutiken, knöliga som fan!Beställa någon annanstans?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av netbomber
Det jag ska ha är följdande:

Amd 64 "Venice" 3200+
Abit AV8 VIA K8T800Pro 4DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN µGuru Socket939 ATX

Maxtor DiamondMax Plus9 6Y080P0 Fluid 80Gb 7200rpm 8Mb cache UDMA133 IDE (ska man ha IDE till det moderkortet?)

Corsair Value Select 2x512Mb (tot. 1024Mb/1Gb) Dual DDR PC3200 400MHz 184pin CL2.5

NEC ND-3540 Dual-Layer DVD

Standard 1.44Mb 3.5" floppy BLACK/SVART

Kolla här http://buggy.no-ip.com/ vilken affär som är billigast.

Permalänk

Re: Datorbutiken, knöliga som fan!Beställa någon annanstans?

I dagsläget tar vi tyvärr inte kortbetalning, men det är något som kommer till hösten. Du kan idag välja mellan direktbetalning eller postförskott. Vid direktbetalning tar det ca 3 bankdagar för bankerna att registrera betalningen men välj postförskott istället så slipper du vänta.
Maila mig när du lagt din order så bjuder jag på pf-avgiften då jag antar att det är den du vill slippa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av netbomber
Hur kommer det sig att det är nästan bara datorbutiken som är knöliga som fan med betalningen? Alla andra nätaffärer tar ju visa å och så vidare men inte datorbutiken. Deras betalningsätt är ju helt åt helvete att det sen tar tre dagar för dom att få in betalningen är ju absurt. Jag vill beställ där ifrån men jag vill fan inte använda deras jobbiga metoder. Absurt javisst!

Vilka svenska nätbutiker har lika bra priser som datorbutiken men som har ett mer logiskt och smidigare betalningssätt? Och jag vill helst beställa från ett och samma ställe.

Det jag ska ha är följdande:

Amd 64 "Venice" 3200+
Abit AV8 VIA K8T800Pro 4DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN µGuru Socket939 ATX

Maxtor DiamondMax Plus9 6Y080P0 Fluid 80Gb 7200rpm 8Mb cache UDMA133 IDE (ska man ha IDE till det moderkortet?)

Corsair Value Select 2x512Mb (tot. 1024Mb/1Gb) Dual DDR PC3200 400MHz 184pin CL2.5

NEC ND-3540 Dual-Layer DVD

Standard 1.44Mb 3.5" floppy BLACK/SVART

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Re: Re: Datorbutiken, knöliga som fan!Beställa någon annanstans?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
I dagsläget tar vi tyvärr inte kortbetalning, men det är något som kommer till hösten. Du kan idag välja mellan direktbetalning eller postförskott. Vid direktbetalning tar det ca 3 bankdagar för bankerna att registrera betalningen men välj postförskott istället så slipper du vänta.
Maila mig när du lagt din order så bjuder jag på pf-avgiften då jag antar att det är den du vill slippa.

DET är service

Permalänk
Medlem

Re: Re: Datorbutiken, knöliga som fan!Beställa någon annanstans?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
I dagsläget tar vi tyvärr inte kortbetalning, men det är något som kommer till hösten. Du kan idag välja mellan direktbetalning eller postförskott. Vid direktbetalning tar det ca 3 bankdagar för bankerna att registrera betalningen men välj postförskott istället så slipper du vänta.
Maila mig när du lagt din order så bjuder jag på pf-avgiften då jag antar att det är den du vill slippa.

MYCKET BRA!

Bättre service får man leta efter

Permalänk

Det löser sig ialla fall har beställt nu, men otålig som jag är och säkert många andra här så vill man ju ha grejerna skickade direkt när man beställt å betalat. Känns tråkigt att sitta å vänta upp tre dagar innan ni ner ser att pengarna gått in. Jag vill ju ha min grejer nu, men era priser är många gånger svåra att slå, så jag får väl stå mitt kast.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem

förstår inte hur man som internetbutik inte kan ta kort, vafan arnes kiosk på hörnet tar ju till och med det

Permalänk
Medlem

Datorbutiken är kung! inget annat
Går förövrigt och trampar här hemma i väntan på fredag. Då kan jag gå till posten och hämta ut min godispåse db har skickat

Visa signatur

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47745...
| Shuttle SN25P | AMD Athlon64 Venice 3500+ | 2gb Corsair TWINX 3200 | HIS Radeon X850XT | WD Raptor 74gb | WD Caviar 160Gb | Hyundai L90D+ 19" TFT | Glatt humör |

Permalänk
Hedersmedlem

En liten fråga angående direktbetalning. Det var ett bra tag sedan jag köpte från Datorbutiken (inte medvetet, bara blivit så) så jag undrar om direktbetalningen ni pratar om är det som kallas förskottsbetalning på hemsidan? D v s att du får ett ocr-nummer vid beställningen som används när du betalar via t ex internet bank? Då förstår jag att det tar 3 dagar.

Vore trevligt om ni förutom kontokort också kunde ha direktbetalning av samma typ som t ex Dustin har, d v s att du direkt betalar via din Internetbank genom att du får logga in och godkänna betalningen direkt. Gjorde det med Dustin igår kväll och pengarna registrerades direkt hos dem vilket gjorde att de kunde skicka skärmen i morse.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

undrar om man fått samma "service" om man bara beställt en struntsak för <200kr inget illa om datorbutiken men pf e ju en mkt liten förlust i den beställningen

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

DB-mannen, kan ni inte byta smak på godiset? eller skicka med lite olika smaker

inte så supergott godis, men det slinker endå ner

lite kul är det faktiskt att dom skickar med det

Permalänk

Ja, direktbetalning är samma sak som förskottsbetalning. Vi håller på att se över vilka betalningsalternativ vi skall erbjuda förutom kortbetalning så det är mycket möjligt vi kommer att ha betalning via Internetbank också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedBear
En liten fråga angående direktbetalning. Det var ett bra tag sedan jag köpte från Datorbutiken (inte medvetet, bara blivit så) så jag undrar om direktbetalningen ni pratar om är det som kallas förskottsbetalning på hemsidan? D v s att du får ett ocr-nummer vid beställningen som används när du betalar via t ex internet bank? Då förstår jag att det tar 3 dagar.

Vore trevligt om ni förutom kontokort också kunde ha direktbetalning av samma typ som t ex Dustin har, d v s att du direkt betalar via din Internetbank genom att du får logga in och godkänna betalningen direkt. Gjorde det med Dustin igår kväll och pengarna registrerades direkt hos dem vilket gjorde att de kunde skicka skärmen i morse.

/B

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Direktbetalning via internetbank är alldeles utmärkt sätt att betala på.
Det tycker jag ni skall satsa på som ett betalningsalternativ.

Direktbetalning via bank samt betalning med kort kostar extra avgifter för er, så jag antar det blir en avvägning vilket. Men något av dem måste ni självklart införa som en modern webshop.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Datorbutiken, knöliga som fan!Beställa någon annanstans?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
I
Maila mig när du lagt din order så bjuder jag på pf-avgiften då jag antar att det är den du vill slippa.

hmm, gäller det alla kunder? Eller är det specialbehandling för att det är postat här?
Om ja, ta bort pf på alla kunder i sådant fall.
Om inte, ta det mer privat och inte i ett öppet forum.

Permalänk

så där nu vart det jag beställde dvd-brännaren, ram minnena, floppy, esd-skyddet från Datorbutiken då dom inte hade inne varken moderkortet,processorn,hårddisken eller chassit jag ville ha. Med Db förskottsbetalning och väntan på att grejerna kommit till lagret skulle jag få vänta minst 2 veckor det orkar jag inte. Moderkort,processorn,hårddisken och chassit köpte jag på webbhallen istället gick minus 50 kr men vad gör det? Jag har prylarna liggandes här bredvid mig nu =P.

Dock så undrar jag om mina pengar gått in till Db, hur vet jag det? Pengar sattes in i måndags. Satt i 40 minuter kö i telefonen idag för att få reda på om nåt var skickat men jag kom aldrig fram så jag la på. Får väl ringa imorgon igen.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N