Epox = Rutten support

Permalänk
Medlem

Epox = Rutten support

Hej!

Har 3 stycken moderkort 2st Epox 8rda+ och ett Ultra..

Kondesatorerna har spruckit pa alla moderkorten har fortafranade kvitto for 2 av moderkorten.. Sa kontaktade Epox ca 3 veckor sedan. (Da va det fortfarande under 2 ar sen ja kopte moderkorten)

Dom sa att dom kunde skicka nya kondesatorer ifall ja visa kvitto pa moderkorterna sa ja skicka kvitto i en .pdf fil igar fick ja ett brev tillbaka ..

""""""""""""
Dear Sir,

This item does not fall under our warranty jurisdiction. We would however be able to carry out capacitor replacement at a cost of £22.99 per mainboard including VAT and return carriage. I am afraid that we are unable to supply the components alone.

""""""""""""""
If you wish to have your mainboard repaired, please return it along with any cheque payment made payable to “Actron Electronics Limited” to the following address :-

Actron Electronics

Unit 1

Enigma Building

Bilton Road

Bletchley

MK1 1HW
""""""""""""""""""""""

Ruttet liksom..

Ka kopa ett nytt moderkort for den summan..

(Bor i england )

Sa va ska ja gora kanner mig maktlos, ?

Visa signatur

AMD OPTERON athlon 3800 x2. DFI LANPARTY nforce 4ULTRA D, 2x1 gig twinmos Chassi Themlake 3,3| GC = Powercoler x850 XT Vivo, Logitech G15, Aiwa surround System, NEC DVD Burner, 1 x 1 x 200 gig 1x500 gigmaxtor SATA 1, 1 x180 gig Western Digital 1x320 western

Permalänk
Medlem

Köpa nya kondingar för 5 quid. Skaffa lödstation + lödskills Lokala TV-reparatören fixar det ganska snabbt också.

Förutsatt att du inte har garanti kvar för då skulle jag envisats med Epox lite.

Permalänk
Medlem

Har fortfarnade garanti kvar.. Tanken var att jag skulle fatt nya kondingar fran epox (eftersom dom inte gar o hitta nan annanstans) dom s aatt det var lungt skicka dom gratis fran epox.. Sen helt plotsligt andrar dom sit...

Ruttet enligt min asikt.

Död at epox

Visa signatur

AMD OPTERON athlon 3800 x2. DFI LANPARTY nforce 4ULTRA D, 2x1 gig twinmos Chassi Themlake 3,3| GC = Powercoler x850 XT Vivo, Logitech G15, Aiwa surround System, NEC DVD Burner, 1 x 1 x 200 gig 1x500 gigmaxtor SATA 1, 1 x180 gig Western Digital 1x320 western

Permalänk
Medlem

Om det finns konsumentvägledare i England så ta kontakt med en sån eller motsvarigheten till konsumentverket. Sen om det är som i Sverige att du har två års reklamationsrätt så tar du kontakt med affären där detta är köpt för då är det dom som ska hjälpa dig.