Vilken försäljare?(skumt)

Permalänk
Medlem

Vilken försäljare?(skumt)

Fick nyss ett skumt samtal från 0184803493.
Det löd ungefär såhär:

Jag: Hallå?
Hon:......
Jag:Hallå?
Hon:.....
Jag:Hall..
Hon:Ja hejsan, Jag söker XXX-XXXX. (tog alltså 5 sekunder innan hon sa nå)
Jag: Mmm, hon är inte hemma (vilket hon är)
Jag:Men var ringer du ifrån?
Hon: Ja tack hej.
klick.

Gillar inte själva delayen och att hon bara lade på. Nån som vet vilket företag som har det nr?

Permalänk
Medlem

Hittade inget, bara att riktnumret är almunges riktnr

Permalänk
Medlem

Vet, jag konsulterade hitta.se, eniro.se och google.se innan jag gjorde en tråd.

Permalänk
Medlem

0184803400 tillhör iaf ProVoice som verkar vara någe teleföretag. Däremot vilket företag dom ringde åt just då är svårt att säga.
Dom två sista siffrorna är oftast direkt nummer till en viss person som man kan tänka på att byta ut mot 00 för att se om det blir bättre när man kollar på hitta eller eniro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
0184803400 tillhör iaf ProVoice som verkar vara någe teleföretag. Däremot vilket företag dom ringde åt just då är svårt att säga

Okej, alltså en försäljare?
Tyckte inte det(hon) verkade särskilt seriös, då hon inte ens kunde presentera sig.

edit: hmm....

från eniro

Citat:

En Chans på Tusen
, 75171 UPPSALA, Tel. 018-480 34 00

Permalänk
Medlem

En chans på tusen låter mer som ett skojföretag än ProVoice om man säger så

Permalänk
Medlem

Delayen beror väl på att de använder ett program som ringer upp en massa folk samtidigt. När någon väl svarar kan det ta ett tag innan någon av försäljarna kopplas in. På så vis slipper de slösa tid på att vänta på att någon ska svara, och kan prata hela tiden istället. Inget konstigt med att hon bara lade på heller, det var ju inte dig hon skulle prata med och man orkar/hinner nog inte vara trevligare än absolut nödvändigt med ett sådant jobb... :-/

Permalänk

Fördröjningen i sig är inget ovanligt dock...oavsett seriositet på bolaget som ringer

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

be dom fara åt helvete nästa gång dom ringer om dom inte ens kan presentera sig.

Permalänk

eller så lägger man in sitt nr i nix registret så man slipper telefon försäljare

Permalänk
Medlem

Eller så har man hemligt nummer.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Eller så har man ingen fast telefoni, endast mobiltelefon : )

Permalänk
Medlem

Eller så bor man i en grop i skogen och morrar åt allt som kommer i närheten

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Hedersmedlem

eller så låser man urspårade trådar. som f ö inte hör hemma på forumet

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor