Permalänk
Avstängd

You2success

Hej.

Jag har under dom senaste dagarna varit väldigt förvånad över varför det försvinner pengar från mitt refill-kort (Telia refill).

Fyllde på med 100kr och efter ca 2veckor så har jag bara 10kr kvar. Hade under dom där 2 veckorna ringt ca 4 samtal med snitt tid 30-40sec och skickat ett sms.

Så fyllde jag på mobilen igen med 100kr, så efter jobbet idag så slår jag på mobilen efter jag laddat den och får ett sms från You2success (http://you2success.com/se/). Där det står:

"Som You2Success agent tjänar du pengar på alla sms tjänster du säljer. www.you2success.com. För att stoppa tjänsten: Stop you till 7266"

Jag skickar sms:et för jag vill ju stoppa tjänsten.
Får sedan ett till sms om jag verkligen vill stoppa tjänsten.

Efter alla skickade sms för att stopa tjänsten har jag förlorat 30kr från mitt refillkort.

Får verkligen ett företag göra så här?

Hur kan detta ske när jag inte ens har varit kontakt med företaget?

Kan jag göra nått för att få tillbaka pengarna på mitt refillkort?

/n

Visa signatur

P5:a | 16Ghz | Geforce 17900 | WD 15tb | 20gb Ram|

Permalänk
Medlem

Du kan ha kontaktat det utan att vet om det kanske, om du t ex. köpt någon ringsignal från någon tidning m,m. det är väll inte alltid det står något företags namn.

Permalänk
Inaktiv

pengarna kommer du aldrig at få tillbaks, glöm det bara. Förlorade på samma sätt över 500kr, det bästa är att ringa till telia, förklara att det försvinner pengar, bla bla bla.

ja ringde comvoq när detta hände mig då ringde dom upp företaget som snott pengar och stängde ner tjänsten från min mobil, fast aj fick inte tillbaks pengar.

Permalänk
Medlem

Ta kontakt med Telia, det är det enklaste du kan göra. De kan eventuellt smiska på företaget som jävlats

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Avstängd

Okej, pengarna kan jag glömma. Gör inte så mycket men man skulle gärna vilja ge företager en lite smäll på fingrarna. Bästa sättet?

Visa signatur

P5:a | 16Ghz | Geforce 17900 | WD 15tb | 20gb Ram|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjarte
Ta kontakt med Telia, det är det enklaste du kan göra. De kan eventuellt smiska på företaget som jävlats

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nallon
Okej, pengarna kan jag glömma. Gör inte så mycket men man skulle gärna vilja ge företager en lite smäll på fingrarna. Bästa sättet?

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Avstängd

men tror ni verkligen telia gör nått... du är på plats 465416 i kön... Kanske man ska ta och ringa företaget och hota med nått trevligt..:)

Visa signatur

P5:a | 16Ghz | Geforce 17900 | WD 15tb | 20gb Ram|

Permalänk
Medlem

Du ska ha pengarna tillbaka, ring till företaget och säg att du är på väg med en anmälan till både KO och polisen och att du vill ha pengarna tillbaka idag.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pSyChO
Du ska ha pengarna tillbaka, ring till företaget och säg att du är på väg med en anmälan till både KO och polisen och att du vill ha pengarna tillbaka idag.

Bra förslag, det kostar ju inget att försöka:)

Edit: Vad var det KO stod för? Konsumentombuds(man?)

Visa signatur

P5:a | 16Ghz | Geforce 17900 | WD 15tb | 20gb Ram|