Köp aldrig från JME

Permalänk
Avstängd

Köp aldrig från JME

JME-data är ingen bra leverantör av någonting.
För några veckor sen beställa jag en dator därifrån.
Det började med att leveransen var 4 dagar försenad, efter det så upptäcker jag att det bara sitter ett grafikkort i datorn trotts att jag har beställt två ( stödjer SLi). Jag tänker att jag måste vara dum som inte kan se det, och letar efter manualen till moderkortet. Efter att ha letat i två dagar upptäcker jag att det självklart också är borta, och tar kontakt med dem. De tror mig först inte och vill inte kolla upp min ordern innan jag visar bilder inne i chassit och skärmdumpar från enhetshanteraren, efter tio mail eller så kollar de upp ordern och gissa vad, de har skickat ett grafikkort för lite. En jävla tur att jag upptäckte detta. Så de skickat grafikkortet till posten där det såklart kommer in en dag försenat. När jag packar upp grafikkortet (där jag också fått med manualen till moderkortet) så ser jag att quickinstall-guiden är på franska! Tvingas därför leta på hundra olika sidor i manualen till moderkortet för att komma på hur man ska installera det andra grafikkortet (detta är min första datorn som stödjer SLi). Till slut (efter att ha plockat in grafikkort nr.2 fem till sex gånger eftersom man skulle vända på länken som satt i sin lilla socket mitt emellan PCIE portarna så att Scalable Link-sidan satt uppåt) så har jag mitt datorpaket komplett.

Så mitt råd är, köp aldrig från JME.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+
2x GeForce 6600GT 256 mb ddr3 (SLi)
2048 mb ram minne

Permalänk

man kan inte alltid ha tur här i livet

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk

De missar att leverera ett grafikkort och du uppmanar till fullständig bojkott?!
Jo, just det...

7 dagar försenat så fick du ditt paket komplett.

FInns mycket värre sidor som gör helsikes dummare saker.
Som t.ex. inte levererar varorna på 6 månader.
Kolla i butiksdelen längre ner på forumet så ser du att JME inte är såvärst dåliga.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
De missar att leverera ett grafikkort och du uppmanar till fullständig bojkott?!
Jo, just det...

7 dagar försenat så fick du ditt paket komplett.

FInns mycket värre sidor som gör helsikes dummare saker.
Som t.ex. inte levererar varorna på 6 månader.
Kolla i butiksdelen längre ner på forumet så ser du att JME inte är såvärst dåliga.

Finns för övrigt en hel del fler inlägg här på forumet som bekräftar vad JME går för och som bekräftar trådskaparens bedömning.

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk

Efter en sökning fick jag 19 träffar.
http://forum.sweclockers.com/search.php?s=&action=showresults...
Inte alla var dåliga.

Finns 29 inlägg om datorbutiken och 22 om dustin...
jme är en av de större och mer pålitliga ändå.
De har funnits en längre tid.

Man märker oftast bara de negativa rösterna då få människor skriver om positiva upplevelser här på forumet. (Ja, förutom om komplett då.)

EDIT:
Kolla in http://forum.sweclockers.com/search.php?s=&action=showresults...
Där finns det lagom mycket snälla saker...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Jag är mycet nöjd med mina köp från JME, ser heller inte allvarligheten i ditt fall.
"Efter att ha letat i två dagar upptäcker jag att det självklart också är borta" hoppas verkligen inte du börjar jobba på någons butiks lager om du letar så systimatiskt, hur svårt kan det vara att se att det fattas ett grafikkort?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Jag är mycet nöjd med mina köp från JME, ser heller inte allvarligheten i ditt fall.
"Efter att ha letat i två dagar upptäcker jag att det självklart också är borta" hoppas verkligen inte du börjar jobba på någons butiks lager om du letar så systimatiskt, hur svårt kan det vara att se att det fattas ett grafikkort?

Tror han menar att han letade efter moderkortets instruktionsbok...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Jag är mycet nöjd med mina köp från JME, ser heller inte allvarligheten i ditt fall.

Jag tror också JME håller leverenser etc...men som jag sagt tidigare, när nåt krånglar så bråkar de som satan....å jag vet flera fall med just sådana problem (ett mitt eget, ett mitt fars t.ex.)

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

Själv är jag nöjd med JME. När jag beställde en dator så var det grafikkortet som jag skulle ha slut (eller inte lanserat) så det gick över leveransdatumet ungefär 1 och halv vecka (när man skall få en ny dator är man rätt ivrig att få den så snabbt som möjligt). Jag ville inte vänta längre så jag mailade dom och bad om få ett nytt lite bättre grafikkort och det var inga problem, kort efter så fick jag min nya dator med ett bätte grafikkort utan extra kostnad. Du har haft otur men alla affärer krånglar mer eller mindre, men visst vill man ha bra service.

Permalänk
Avstängd

jag tänker aldrig handla på jme igen, den ena killen som jobbar i affären nära Caroli City i Malmö är alltid så jävla sur, och när man har supportärende blir han ännu surare och det tar flera veckor innan det reds ut... Sen är deras priser inte ens bra!?

Tacka vet jag Dustin, service som det skall skötas.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Själv är jag nöjd med JME. När jag beställde en dator så var det grafikkortet som jag skulle ha slut (eller inte lanserat) så det gick över leveransdatumet ungefär 1 och halv vecka (när man skall få en ny dator är man rätt ivrig att få den så snabbt som möjligt). Jag ville inte vänta längre så jag mailade dom och bad om få ett nytt lite bättre grafikkort och det var inga problem, kort efter så fick jag min nya dator med ett bätte grafikkort utan extra kostnad. Du har haft otur men alla affärer krånglar mer eller mindre, men visst vill man ha bra service.

Har du haft några supportärenden än? Där du behövt skicka tillbaka något t.ex.? Pengarna tillbaka? Det är då JME bråkar.

Vet inte om jag tycker det är "otur" heller...jag fick gå till konsumentvägledaren. Hota en hel massa för att de skulle laga min ca 3-6 månader gamla mp3-spelare som aldrig fungerat. De hävdade att det inte gick att laga den och att modellen hade gått ut vilket gjorde att de inte kunde hjälpa mig.

Dett hände för övrigt efter att de först försökt laga den...haft den i 3 månader(!!!). När den kom tillbaka fungerade den naturligtvis precis lika dåligt som innan (dvs inte alls) så jag fick skicka tillbaka den igen....3 månader senare....enligt ovan.

Som sagt...om man bara skall handla och inget går fel....då är de flesta butiker bra.

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
jag tänker aldrig handla på jme igen, den ena killen som jobbar i affären nära Caroli City i Malmö är alltid så jävla sur, och när man har supportärende blir han ännu surare och det tar flera veckor innan det reds ut... Sen är deras priser inte ens bra!?

Tacka vet jag Dustin, service som det skall skötas.

Jo om du värdesätter service före pris är vell Dustin bra, då Dustin är en av landets dyraste databutiker.

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *{c2c}*
Jo om du värdesätter service före pris är vell Dustin bra, då Dustin är en av landets dyraste databutiker.

Nej, riktigt så dyra är de inte. De har billig frakt och prylar som är billigare än datorbutiken också, men
generellt sett är de lite dyrare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *{c2c}*
Jo om du värdesätter service före pris är vell Dustin bra, då Dustin är en av landets dyraste databutiker.

Bättre att betala lite mer och få ut det i bra service. Betalar du häldre kanske 4000 kr för ett grafikkort som du om det går sönder inte kan använda på några månader eller 4500 kr och vet att det e bra service så du får det utbytt på nån vecka?...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Bättre att betala lite mer och få ut det i bra service. Betalar du häldre kanske 4000 kr för ett grafikkort som du om det går sönder inte kan använda på några månader eller 4500 kr och vet att det e bra service så du får det utbytt på nån vecka?...

Jag brukar ta & skulle ta det billiga allternativet.
Som sakt, det är LOTTO med service & oddsen ligger mycket bra, om man tänker trasigt
grafikkort + månader i väntan på nytt
Sedan har vi ju alltid garantin från grafikkorts-tillverkaren + köpställe.
Så den lotten köper jag lätt, med hopp & tro att vinnst regerar i slutändan.
Billigast är godast, om man inte vill ha nya vänner på Dustin, eller gillar att spendera extra stålar.
Men nu kanske det är som "SUMITOMO" säger, att Dustin inte är så faligt dyra,
som dom en gång i tiden var, för det var många år sedan jag spanade där.

Edit::.. Text

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk

hahahaha fan det va ju inget! ja o 2 kompisar beställde från danmark (itbutikken.se) o vi beställde 2400+m och lite diskar bara... gissa hur länge vi fick vänta på dom då ?

(rätt svar e 3,5 månad!)

Edit* ingen kompensering, inget av drag, inte en ens en ursäkt... iofs så va ja inte så trevlig mot dom heller men aja det ställen ska man passa sig för! alldrig mer affärer med danskar för min del iaf!

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem

Efter man har läst runt lite så är väl blandade känslor när det gäller JME. Dom kommer inte att vara bland dom 5 första butiker när jag skall beställa.

Permalänk
Medlem

Till er som klagar på dessa butiker!

Vart ska vi handla då?
Kalle säger att komplett är dåligt.
Anka säger att datorbutiken.com är dåligt osv osv osv..

Vart ska vi handla då?
Glöm inte bort att människan är den svaga länken i dagens värld.
Det är du/eller kanske jag som glömmer att posta ett brev. inte datorn.

Ni kanske fattar

Visa signatur

xciso

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Köp aldrig från JME

Citat:

Ursprungligen inskrivet av USDirt
JME-data är ingen bra leverantör av någonting.
För några veckor sen beställa jag en dator därifrån.
Det började med att leveransen var 4 dagar försenad, efter det så upptäcker jag att det bara sitter ett grafikkort i datorn trotts att jag har beställt två ( stödjer SLi). Jag tänker att jag måste vara dum som inte kan se det, och letar efter manualen till moderkortet. Efter att ha letat i två dagar upptäcker jag att det självklart också är borta, och tar kontakt med dem. De tror mig först inte och vill inte kolla upp min ordern innan jag visar bilder inne i chassit och skärmdumpar från enhetshanteraren, efter tio mail eller så kollar de upp ordern och gissa vad, de har skickat ett grafikkort för lite. En jävla tur att jag upptäckte detta. Så de skickat grafikkortet till posten där det såklart kommer in en dag försenat. När jag packar upp grafikkortet (där jag också fått med manualen till moderkortet) så ser jag att quickinstall-guiden är på franska! Tvingas därför leta på hundra olika sidor i manualen till moderkortet för att komma på hur man ska installera det andra grafikkortet (detta är min första datorn som stödjer SLi). Till slut (efter att ha plockat in grafikkort nr.2 fem till sex gånger eftersom man skulle vända på länken som satt i sin lilla socket mitt emellan PCIE portarna så att Scalable Link-sidan satt uppåt) så har jag mitt datorpaket komplett.

Så mitt råd är, köp aldrig från JME.

Hur beskrev du problemet i dina mail då? skickade du en ny varj 4e timme utan någon beskrivning eller var det grundligt förklarat vad som hänt. Tex inte som: ETT GRAFIKKORT SAKNAS /MVH osv. 10 mail på hur många dagar?

Leveransen 4 dagar försenad från din egna bedömning att du skulle ha datorn dagen efter du beställde då eller vad? Dom flesta internetbutiker brukar skicka iväg daorn efter några dagar för att hinna konfigurera och testa datorsystemet.
WOW, den skickas med posten och kommer 1dag försent? Vi ha skrivit det tidigare o jag kan skriva det igen. Vill man ha saker o ting direkt får du handla hos den lokala datorbutiken som i många fall har ett lite högre pris, är man för snål får man vänta på posten.
Jag förstår inte varför folk fortsätter o klaga på ett företag när det är Posten som sköter fraktdelen.

Ok om du nu föklarat grundligt o allt så var det ganska kasst av JME att inte skickade nytt kort förräns efter 10mail till dom, OM du nu förklarat ditt fall grundligt och det tog dig 6-10dagar innan dom skickade iväg ditt kort.

Min egen erfarenhet är tyvärr ganska gammal, men jag har handlat av JME några enstaka gånger för ett par år sedan utan några som helst problem.

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några problem med JME.

Jag köpte ett HTCP-chassi för typ 2mån sedan, betalade med kreditkort, det har inte kommit än, men det är ju tillverkarens fel, inte JME;s.

Beställde en bärbar tilll lillebror i måndags, kom i posten igår, så nog ärJME en fullgod leverantör anser jag.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xciso
Till er som klagar på dessa butiker!

Vart ska vi handla då?
Kalle säger att komplett är dåligt.
Anka säger att datorbutiken.com är dåligt osv osv osv..

Vart ska vi handla då?
Glöm inte bort att människan är den svaga länken i dagens värld.
Det är du/eller kanske jag som glömmer att posta ett brev. inte datorn.

Ni kanske fattar

Bra sagt! Det finns ingen butik som är perfekt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Bra sagt! Det finns ingen butik som är perfekt!

Dustin?

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

Tycker JMEdata funkar riktigt fint.
50:- frakt
1 dag tog paketet med alla dator prylar i sign.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unsk
Tycker JMEdata funkar riktigt fint.
50:- frakt
1 dag tog paketet med alla dator prylar i sign.

...å som sagt....leverenstider och sånt fungerar nog _oftast_ rätt bra där...MEN....

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk

Även jag har bara bra erfarenheter med JME. Jag beställde en hårddisk där för ett tag sen som var DOA, skickade ett mail till dem och fick en fraktsedel sen tog det 1 dag inann jag fick tillbaka hårddisken.

Permalänk
Medlem

Min brorsa köpte hela sin datorsystem därifrån o jag köpte en extern hdd o det var inga som helst strul med någonting, varken frakt, betalning lr garantier lr nåt... Personligen är jag helnöjd med JME...

Det som avgör om en butik är dålig är ju inte att de missar någon beställnig någon gång, utan hur många ggr de missar beställningar lr gör fel... tycker man borde kolla lite noggrannare på det faktorn innan man beslutar att en butik är kass...

Permalänk
Medlem

komplett och jmeab går före datorbutiken.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Till er med problem med itbutikken.se så finns det en anledning till att dom kallas skitbutikken.

Permalänk
Medlem

Personligen handlar jag aldrig mer på JME jag har alldeles för dåliga erfarenheter utav dem.
Jag beställde ett moderkort en cpu ett minne och en DVD-Rom från dem.

Jag fick fel moderkort (var till P4 jag skulle ha Athlon) och det ända dom sa var att vi inte tar in det moderkortet igen utan du får lägga till x antal kronor för ett nytt plus att jag fick betala frakten.

Efter lite käbbel gick jag med på det fick igång datorn men dvd-romen var trasig skickade tillbaka den och fick till svar att den fungerade.
Fick betala yttligare en frakt plus avgift för att dom felsökte dvd:n.

Dvd-rom:en ligger här brevid mej (fungerar ej i 3 datorer jag har hemma fortffarande).

Det jag hade beställt kostade i slutändan nästan det dubbla mot vad jag hade räknat med plus att jag fortfarande sitter här med en trasig Dvd-rom.
Så jag tänker åtminstonde aldrig mer handla hos dem igen...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]