Permalänk

köpa i USA?

Hej!
Vad finns det för amerikanska webbsidor man kan spana in priser på?
Skall nämligen till USA, så jag tänkte förbereda mig på vad det jag tänkt köpa kostar där.
Gärna sidor som har affärer i städerna. Som våra teknikmagasinet, onoff, data prince m.m.

Permalänk
Medlem

www.frozencpu.com om jag inte minns helt fel håller dom iaf hus i USA

EDIT:
Sears finns ju alltid. www.sears.com dom har allt mellan himmel och jord

Permalänk
Medlem

tjena, jag kollar själv på sånt också, har en vän som kommer till sverige om två veckor , så jag ska be henne handla åt mig.
jag kan rekommendera dig:
www.pricegrabber.com (motsvarighet till pricerunner)
www.newegg.com (seriös datorbutik online)
sedan kan du söka på; radio shack och best buy.

Permalänk

tack så mycket! skall kolla runt lite!

Permalänk
Medlem

Funderar också på att beställa hem något, en polare är i staterna osså.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk

Eftersom jag funderar på att köpa en ny dator och en ny mp3 spelare så tänkte jag passa på att köpa mp3 spelaren och några kort till datorn (grafikkort m.m.).

Jag har kollat på www.pricegrabber.com (som är USA:s motsvarighet till våran www.pricerunner.se vad jag förstått, rätta mig ifall jag har fel).

Där såg jag att iRiver H10 5GB MP3 Player gick för ca 250 dollar som är lika med ca 2000 kronor och alltså billigare än i Svergie.

Jag tittade även på Geforce 7800GTX som gick för ca 600 dollar som är lika med ca 4800 kronor alltså billigare än i Sverige.

Och när jag ändå höll på så kollade jag upp AMD Athlon 64 3700+ Processor som gick för ca 300 dollar som är ca 2400 kronor och alltså billigare än i Sverige.

Men nu blev jag lite osäker. Fungerar det att köpa några dator delar i USA och sedan åka hem till sverige och köpa resten på t.ex datorbutiken.se?
Passar delarna, fungerar dom med varandra?
Och samma sak med mp3 spelaren. Fungerar det att köpa den i USA och sedan använda den här i sverige, passar sladdar m.m.?
Är det något man skall tänka på, förutom att det kan bli problem med garantier m.m.

Vill gärna ha tips på bra affärer som kan tänkas finnas i Colorado Springs eller i Denver. Typ som våra onoff, elgiganten, data prince, teknikmagasinet m.m.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

du behöver inte bli osäker, alla datordelar som jag har köpt från usa har funkat här, men mp3 spelarns laddare kanske inte funkar här om du inte köper en adapter? Jag råder dig att köpa sånt som har stor marginal på priserna (jämfört me svenska priser) så det blir värt besväret att handla därifrån, liksom en fet grafikkort, men inte ett par billiga datorhögtalare.
Datordelar rekommenderar jag bara newegg och inget annat. vad ska du handla för något egentligen?

Permalänk

jag skall handla grafikkort (geforce 7800gtx) och så kanske en processor oxå!
sedan är det irivers 5gb mp3 spelare jag skall ha!

vad är newegg för något??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
jag skall handla grafikkort (geforce 7800gtx) och så kanske en processor oxå!
sedan är det irivers 5gb mp3 spelare jag skall ha!

vad är newegg för något??

en bra datorbutik, som säljer komponenter och tillbehör, gå in på www.newegg.com ,så får du se.