Om man inte är nöjd, kan man då reklamera?

Permalänk

Om man inte är nöjd, kan man då reklamera?

Hej alla!

Det är så att jag fick mig en bärbar dator av min flickvän på studenten.
Hon visste att den var tvungen att klara av nyare spel väldigt bra, att grafikkortet var väldigt viktigt. Detta framförde hon över telefon och de tog en dag på sig att leta upp en dator som följde kraven hon hade. Eftersom hon inte kan så mycket om datorer så antog hon att det var bra och köpte den.
När jag fick den hade hon tagit bort blomberingen så jag inte skulle bli arg och lämna tillbaka den...
Kortet som sitter i är ett Ati pci X300 64mb.
Efter att jag installerat det första spelet, Battlefield 2, så blev jag genast besviken. Det hackade fram, inte laggade utan flög fram på nått konstigt vis. Jag provade alla drivrutiner på nätet (omega) men ingen gjorde det bättre! (sämsta inställningar på allt).
Efter en noggrannare koll så har jag kommit fram till att grafikkkortet är den svaga länken. Visst, 1g i ram istället för 512 skulle hjälpa med ändå inte det största felet. Nu har 28 dagar och jag undrar om det finns någon möjlighet att byta ut den?
Jag vet att det inte går när jag användt den, brytit plombering osv. men kan man inte reklamera den på något annat?
Känns väldigt tråkigt :/
Datorn heter Toshiba Satalite M40 133.
För övrigt så är den helt underbar, men just grafiken förstör allt
Köpte den på dialect.

Hoppas att ni kan skriva hjälpande svar, det behövs.
Att sälja den går väl, men jag kommer inte få över 10000:- vilket förmodligen resulterar i sämre dator...
En kompis sa att man kunde väga den och se om det stämde med vad som står i beskrivningen, och att man isf kan reklarmera den på det?

Snälla hjälp! Vill bara kunna spela Battlefield 2 =´(

Permalänk
Medlem

Varför bröt hon plomberingen? Varför fick du en dator av din flickvän?

Annars, om hon sa till dom att den skulle klara av spel så gjorde dom ett stort fel. X300 är ett väldigt svagt kort. Hon borde ringa igen och säga att det måste blivit något fel, eftersom hon inte fick vad hon bad om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
[B]Varför bröt hon plomberingen?

[/B]

KimLundqvist har ju skrivit varför: "När jag fick den hade hon tagit bort blomberingen så jag inte skulle bli arg och lämna tillbaka den..."

Citat:

Varför fick du en dator av din flickvän?

Är det relevant tycker du? Men han skrev ju: Det är så att jag fick mig en bärbar dator av min flickvän på studenten."

KimLundqvist, ta kontakt med försäljaren av den bärbara datorn.

Visa signatur

Amd Phenom II X4 965, Ati HD5870, 8gig ddr3 , Revodrive samt Intel ssd

Permalänk

Jag samlade mina krafter och ringde till Dialect och berättade hur det låg till. Jag var så vänlig jag kunde och sa att jag igentligen inte hade rätt till något men att det vore jättesnällt om jag fick byta upp mig.

Och det var okej
Så jag får reda på priser osv imorgon.
Så nu måste jag börja kika på grafikkort ^^

Tur att jag inte behövde gå den hårda vägen, konsumentverker osv. Orkar inte med en massa bråk, och det hade väl förmodligen endast slutat dåligt.

Permalänk
Medlem

har inte alla 30dagars öppet köp eller är det jag som är bortskämd med det ifrån jobbet

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokke
har inte alla 30dagars öppet köp eller är det jag som är bortskämd med det ifrån jobbet

Det är bara du som är bortskämd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokke
har inte alla 30dagars öppet köp eller är det jag som är bortskämd med det ifrån jobbet

Nej, du har enligt lagen inte ens rätt att byta en vara du köper i en fysisk butik.
Bytesrätt, öppet köp måste man avtala med säljaren om ifall de inte har det frivilligt.