Permalänk
Medlem

ta bort reklam mask

Någon som vet hur man kan få bort en reklam mask som heter mysearch nånting. Det kommer upp en hel remsa över startmeny rutan längst ner över skrivbordet, och en under adressfältet för internet explorer.
Har kört med något Spyware program men verkar inte få väck med problemet.

Nån som vet vad man kan göra?

Visa signatur

Hellre död än himmelsblå.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ett tips är och tanka hem demo versionen av Panda antivirus rensade bort rubbet från min brors dator som var full med maskar o reklambanners!

Permalänk
Medlem

ok får tacka för svaren!
Fick masken precis när jag hade installerat om dator sist och det var inte så länge sen tänkte att jainte vill göra det igen.
Men får pröva att lägga in Panda. Har ju norton nu då blir de dubbelt

Visa signatur

Hellre död än himmelsblå.

Permalänk
Medlem

ett gott råd är att alltid installera brandvägg och antivirus innan du kopplar internetet och sedan det första man gör bör vara att uppdatera antivirus programmet.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Det jobbiga med dessa mal-ware är att de ofta byter namn, laddar ner fler små-program med mera med mera.
Testa Symantec's Internet Security 2005, hört att där bl.a finns ett inbyggt anti-spam skydd.
Kör gärna också Search & Destroy.
Även HiJackThis för att scanna.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Som sista utväg: Högerklicka på valfritt område bredvid menyraden (Arkiv, Redigera osv) i Internet Explorer och avmarkera sedan det du vill ha bort. Detta tar inte bort spyware-programmet från datorn, så se det alltså som en sista utväg enbart för att dölja.

För övrigt tipsar även jag dig om att börja använda FireFox istället, så slipper du dessa problem.

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWEjo
Som sista utväg: Högerklicka på valfritt område bredvid menyraden (Arkiv, Redigera osv) i Internet Explorer och avmarkera sedan det du vill ha bort. Detta tar inte bort spyware-programmet från datorn, så se det alltså som en sista utväg enbart för att dölja.

För övrigt tipsar även jag dig om att börja använda FireFox istället, så slipper du dessa problem.

Vart hittar du arkiv, redigera??

Visa signatur

Hellre död än himmelsblå.

Permalänk
Medlem

ch1ck: högst upp i IE fönstret, till vänster?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.