Permalänk
Medlem

Skaffa hund, vart?

Kan man få tips på ställen i stockholm man kan köpa sig en hundvalp från?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Köp från en uppfödare!
Nämn vilken ras du tänkte köpa oxå!
lättare så!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vilken ras, vi (familjen) tänkte kolla vilka det finns.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Jag vet inte riktigt vilken ras, vi (familjen) tänkte kolla vilka det finns.

Bestämm de först!
Ni ska inte köpa en hund för den är söt (vilket typ 99% av alla valpar är)...
När ja skaffa min Amstaff så tänkte ja länge och mycke innan ja skaffa den!
Hur bor ni? Har ni barn? De finns liksom så mycke att tänka på!
Dom måste ju ha rätt mycke tillsyn och så... Iallafall vissa hundar!
Min hund behövde ju mycke uppfostran när den var ny här!
Så tänk innan!

Sån hund har ja fast hel svart med en vit rand på bröstet!
Och som du ser så är de ju en "muskelhund" vilket är farligt att ha om den inte är renrasig eller har fin stamtavla!
Min är ju en renrasig med topp tavla!
Helt genom snäll!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Tollare är fina och roliga

Våran Tollare

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0rden
Tollare är fina och roliga

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/tarras.gif
Våran Tollare

Ja ska fixa bild på min Tusse!
Ska se om ja har nån bild på datorn nu!
Den är så sööööt!!

Hade en låg tydligen!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_labbo
Bestämm de först!
Ni ska inte köpa en hund för den är söt (vilket typ 99% av alla valpar är)...
När ja skaffa min Amstaff så tänkte ja länge och mycke innan ja skaffa den!
Hur bor ni? Har ni barn? De finns liksom så mycke att tänka på!
Dom måste ju ha rätt mycke tillsyn och så... Iallafall vissa hundar!
Min hund behövde ju mycke uppfostran när den var ny här!
Så tänk innan!

Vi bor i en lägenhet, brn och barn beror väl på hur man ser det
17(jag) och 14(brorsan) år.

Har en bild på min morbrors hund, vi har tänkt att införskaffa en sån, ska se om jag kan få upp bilden från mobilen.
Enda saken är att jag inte gillar så jättelånghåriga hundar, lär håra ner överallt :D.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Vi bor i en lägenhet, brn och barn beror väl på hur man ser det
17(jag) och 14(brorsan) år.

Har en bild på min morbrors hund, vi har tänkt att införskaffa en sån, ska se om jag kan få upp bilden från mobilen.
Enda saken är att jag inte gillar så jättelånghåriga hundar, lär håra ner överallt :D.

Okej okej!
Då är de ingen fara!
Tänkte mer på ungar på typ 2 bast som kan göra hunden irriterad!
Har varit med om de förut! (dock inte min hund, den är för lat och snäll för de!!)

Men fan ta en liten hund... Typ sån ja har!
Du ser ju hur stor den är på första bilden!
Så stora blir dom! Keliga som fan och lätta att ha med i bilen!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte få upp bilden från mobilen då jag inte hittar kabeln till datorn och filen är för stor för att skickas till e-mailen

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Kan tyvärr inte få upp bilden från mobilen då jag inte hittar kabeln till datorn och filen är för stor för att skickas till e-mailen

Okej!
men vet du ingen bild på nätet då?
För de funkar ju oxå!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jo om jag hade vetat vilken ras det är..
Ska leta lite efter sladden som går mellan burken och mobilen.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Jo om jag hade vetat vilken ras det är..
Ska leta lite efter sladden som går mellan burken och mobilen.

Gör de!
Annars är faktiskt en Rottweiler renrasig väldigt väldigt mysig!!
en polare har de och den är så jävla gosig!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

va jag hört så ska en Rottweiler vara jäkligt lättretad och aggresiv :S

Kan inte ni hundkunniga nämna några olika raser och nämna deras egenskaper?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
va jag hört så ska en Rottweiler vara jäkligt lättretad och aggresiv :S

Kan inte ni hundkunniga nämna några olika raser och nämna deras egenskaper?

hahahaha!
De säger tanterna på stan om min hund oxå!
"Kolla där är han med den där farliga hunden!"

Rottweiler´s är absolut inte farliga så länge dom är från en mor och far med bra psyke!
Och sen beror de självklart på hur du uppfostrar dom oxå!

Men om du ska köpa en rottis så försök träffa modern och fadern oxå!
Så märker du ju själv om dom är aggresiva!
Om dom är de så köp inte valpen!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Border Collie Bruks hund: Smarta hundar men ingen "Innerstads hund"

Schäfer Blandad variation både i temprament och sätt. Hårar mycket.

Vill du göre en god gärning ?

Edit: Firefox du bor ju i Sthlm, så stöd hundstallet och ta en Dog Walk.
Undvik alla raser som har aggresivt betende, och om man är en nybörjare, skaffa kopplet och gå ut 6.00 varje morgon i 2 veckors tid.
Före du skaffar hund .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esso
Border Collie Bruks hund: Smarta hundar men ingen "Innerstads hund"

Schäfer Blandad variation både i temprament och sätt. Hårar mycket.

Vill du göre en god gärning ?

Edit: Firefox du bor ju i Sthlm, så stöd hundstallet och ta en Dog Walk.
Undvik alla raser som har aggresivt betende, och om man är en nybörjare, skaffa kopplet och gå ut 6.00 varje morgon i 2 veckors tid.
Före du skaffar hund .

Nu fattar ja inte varför han ska skaffa koppel och gå ut klockan 6 varje morgon INNAN kan skaffat hunden? Gå förstår ja... För man får gå upp JÄVLIGT tidigt ibland!!
Men kopplet?! :S

EDIT: nu förstog ja vad du mena när ja gick in på sidan!
Låter som en MYCKET bra ide!!
Då får du lära dej mycke om hundar´s betende och så!!
Och lära dej ta ansvar för de hunden gör!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Ja det var det som var tanken.
Det är så lätt att skaffa hund och det är mycket man inte tänker på.
Så för hundens del och sin egen så måste man förstå att det är ett visst ansvar, och en hund behöver sin flock.
Sitta hemma hela dagen ensam är inte bra.

Att få låna en hund någon timme och få ta hand om övergivna hundar som farit illa ger också en ökad förståelse.

Ps, Det där med kopplet sa min bror till barnen när dom ville ha hund, Han sa vi skaffar ett koppel så får ni gå ut i 2 veckors tid på morgonen a'30 minuter, så köper vi hund sedan.
Det bidde ingen hund. Ds.

Esso

Permalänk
Medlem

Malinois

Citat:

This is a "high energy" dog that does best when it has a definite purpose in life. It is generally not a dog for the novice dog owner, for, while it is extremely trainable, it does not do well with poor or insufficient training.

http://www.breedclub.org/malfaq.htm

http://www.sm04.polishundskane.se/anmalda%20skydd.htm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esso
Ja det var det som var tanken.
Det är så lätt att skaffa hund och det är mycket man inte tänker på.
Så för hundens del och sin egen så måste man förstå att det är ett visst ansvar, och en hund behöver sin flock.
Sitta hemma hela dagen ensam är inte bra.

Att få låna en hund någon timme och få ta hand om övergivna hundar som farit illa ger också en ökad förståelse.

Ps, Det där med kopplet sa min bror till barnen när dom ville ha hund, Han sa vi skaffar ett koppel så får ni gå ut i 2 veckors tid på morgonen a'30 minuter, så köper vi hund sedan.
Det bidde ingen hund. Ds.

Esso

hahahahaha!!
okeeej!
Ja håller med om att de e massor man måste tänka på!!
Hunden måste ha nånting att göra ifall du är borta i några timmar och inte kan ta me den!
Så den är helt själv!!
Måste se till att den har mat och vatten innan man åker nånstans...
De e så jävla mycke!!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

oftast så är det ägarnas fel att hundarna blir aggresiva

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Ska jag köpa en hund ska det bli en boxer! Härligare hundar får man leta efter, hårda som få och väldigt lekfulla, väldigt bra med barn också.
Grät floder när familjens boxer Hetti dog =(

är de inte för söta

Data Xp som sagt det är väldigt sällan hundens fel, ska man skaffa hund ska man veta att man har tid att ta hand om den som sitt eget barn i princip.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Ska jag köpa en hund ska det bli en boxer! Härligare hundar får man leta efter, hårda som få och väldigt lekfulla, väldigt bra med barn också.
Grät floder när familjens boxer Hetti dog =(

http://www.buffaloworks.us/images/boxer%20pup%20with%20stick%...
är de inte för söta

Dom är söta!
Lite liknande min fast lite större och annat käkparti!!
Men de e underbara hundar! helt klart!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jo och Kusinen med fru har en ettårig nu som är så jävla go! fyfan vad söt han var när han var valp.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esso
Border Collie Bruks hund: Smarta hundar men ingen "Innerstads hund"

Schäfer Blandad variation både i temprament och sätt. Hårar mycket.

Vill du göre en god gärning ?

Edit: Firefox du bor ju i Sthlm, så stöd hundstallet och ta en Dog Walk.
Undvik alla raser som har aggresivt betende, och om man är en nybörjare, skaffa kopplet och gå ut 6.00 varje morgon i 2 veckors tid.
Före du skaffar hund .

Tack för den sista länken, tror jag kommer göra ett besök dära inom snar framtid och ta en Dog Walk verkar riktigt trevligt.

Permalänk

Bland raser kan ochså bli väldigt fina de här e våran saku http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/Saku_med_slak...

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkfox92
Bland raser kan ochså bli väldigt fina de här e våran saku http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/Saku_med_slak...

Åh jävlar!
Den var fin som fan i pälsen iallafall!!
De e rätt ovanligt i blandraser!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Mhmmm Den skimmrar som guld i solen nu

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk
Medlem

Kan ju bara säga såhär. Labrador är en väldigt bra familjehund. Kramgo och snäll. Iaf så var våran det och jag vet många andra labradorer som också är det. En hund du inte ska ha enligt mig om du vill ha den som familjehund är Rhodesian Ridgeback då dessa kan vakta väldigt mycket och så kan de även vara rasister (användes till att jaga lejon och vakta vita människor i afrika förut). Men det är bara vad jag vet av egen erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Med en stor hund så blir det ingen "Doggy walk" utan en "Human drag walk".

Hundstallet överför också hundar till andra, men dom är restriktiva på vem som får adoptera en hund.

Edit. Rhodesian Ridgeback äter väl 1 Kg kött om dagen ? minst ...

Nä Firefox om ditt första intresse är tjejer, så ska du skaffa dig en söt liten hund.
Lätt och sköta, käkar inte så mycket, lätt att transportera, lever länge, behöver minimal sjukvård, och har stor + faktor hos brudarna !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JWall
Kan ju bara säga såhär. Labrador är en väldigt bra familjehund. Kramgo och snäll. Iaf så var våran det och jag vet många andra labradorer som också är det. En hund du inte ska ha enligt mig om du vill ha den som familjehund är Rhodesian Ridgeback då dessa kan vakta väldigt mycket och så kan de även vara rasister (användes till att jaga lejon och vakta vita människor i afrika förut). Men det är bara vad jag vet av egen erfarenhet.

Du kan vara mörkhyad och äga en sån... De beror på hur fan du uppfostrar hunden!!!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!