Tummen upp för både DB och Dustin!

Permalänk

Tummen upp för både DB och Dustin!

Jag köpte ett grafikkort, rättare sagt ett HIS Radeon 9800 Pro av dustin, som vanligt så hade jag kortet dagen efter dock så börjadem in dator strula å till slut dog. Så jag skickade tillbaka grafikkortet på retur för att få ett nytt, då vi inte visste vad som var fel så var det lika bra att skicka in kortet för säkerthetens skull.

Det skedde i onsdags förra veckan. Jag tröttnade totalt på den gamla datorn och beställde nya delar till en ny. I fredags ringde jag till Dustin och frågade hur länge det skulle ta innan jag får ett nytt och hon på kundtjänsten sa räcka med två veckor till sex veckor. Dom var tydligen kraftigt underbemannade. Vad kul tänkte jag. Dom nya delarna började ramla in och jag kände att det var riktigt surt att få vänta en massa veckor innan jag kunde sätta ihop allt. Så jag mailade dom igår och förklarade hur det låg till och att jag gärna vill kortet snart. Kollade mailen för första gånen idag och kortet var på väg till mig skickades imorse vid 10 tiden. Det kallar jag snabb service. Nu slipper jag vänta i tid och otid.

Det var dustin och nu till Db, jag klagade i en annan tråd om deras jobbiga betalningssätt och att det tar lång tid från att man beställt till man har prylarna hemma. Visserligen så är det fortfarande så men det kommer att ändras i framtiden, kanske till hösten om dom hinner. Men hur som helst så ringde det en kill från Db i fredags tror jag det var. Kommer inte ihåg namn men jag vart lite chockad när han ringde för jag tänkte inte har företag tid att ringa å snacka en massa om allt möjligt med sina kunder men han ville bara berätta att sakerna var skickade och så sen kom vi in på deras olika betalnings system och vad som skulle kunna ändras. Samtalet fortskred å vi hade vips pratat i 10 minuter om lite allt möjligt, lita datordelar, lite ekonomi och sånt. Det kanske inte var så där WOOOW, men tillräckligt för att känna att Db faktiskt värnar om sina kunder.

Vad fick vi ut av det här då? Jo att dessa två butiker månar om sina kunder och dom är värda att handla ifrån.

Så 5 tummar upp för Dustin och Db!

Sorry om det är lite osammanhängade. Jag har jobbat hela dagen, börjar 5 på morgonen ; ) Är bara lite trött haha.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem

Jag skulle lätt handla från dustin om jag hade råd.

Permalänk
Medlem

säger som TheGimp - skulle handlat från Dustin om jag haft råd.
Dock tycker jag DB ska ha avhämtning för oss som bor 100 meter bort från deras lager! :/

Permalänk
Medlem

Det där lät bra.
Jag har varit kritisk mot Dustin framförallt.
Men det verkar som att dom är en bra butik trots allt. Jag hade nog otur kanske?
Aja, jag beställde en mobiltelefon därifrån för någon vecka sedan. Mycket snabb leverans!

Permalänk
Medlem

Dustin är ju billigast på ett sapphire 9600XT enligt http://buggy.no-ip.com/#Grafikkort då dom tar 995:- för den + att dom bjuder på frakten om du beställer ifrån deras Homeavdelning så det blir väl + 40 eller vad pf är på idag?

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnkanII
säger som TheGimp - skulle handlat från Dustin om jag haft råd.
Dock tycker jag DB ska ha avhämtning för oss som bor 100 meter bort från deras lager! :/

ja med :D:D fan ta dom

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?