Tecken på att man spelat för mycket...

Permalänk
Medlem

Tecken på att man spelat för mycket...

När man ser nån på stan och för en bråkdels sekund försöker skriva /wave. Gäller även i spel som t.ex. BF2.

När man tänker "Bäst att köra en quicksave innan jag gör det här", IRL.

När man funderar på att byta till tredjepersonsvy för att se ur en annan vinkel, IRL.

När man för en sekund börjar titta runt om helikoptern har spawnat i Ironforge.

Någon dyker upp runt en hörna och första tanken är att snabbt sätta headshot med lightning gun. Sekunden efter tar man sitt förnuft till fånga och tänker "Nä, shit, det är ju en friendly!". Sekunden efter DET inser man att man inte spelar...

EDIT: Kan väl tillägga att dessa är inte bara som jag hittar på, de har faktiskt hänt mig.

Permalänk
Medlem

Första tecknet är ju ändå att man skapar en tråd om att man spelat för mycket.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Tar upp kniven för att kunna springa snabbare till bussen

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
Tar upp kniven för att kunna springa snabbare till bussen

Är det inte Gaffeln eller nåt sånt?

När Morsan öppnar gradinen på Morgonen och du Skricker "Jevela Team Flash N00b"

Permalänk
Medlem

Här finns en del tecken.

Permalänk
Medlem

När man försöker pausa verkligheten genom att trycka på en gigantisk fantiserad spacebar.

Något som hände rätt ofta när jag spelade BG-spelen för mycket.

Permalänk
Medlem

"Requesting a pickup"/"Gimme a ride" När man ska gå till pizzerian?, synd bara att jag inte hittade Q knappen irl :(.

Permalänk

när man klagar på grafiken i sina drömmar

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk

När du åker Bussen och stöter på ett Gupp "Fouking jevlea LAGG IM A N00B"

eller Man Vill ha 100 FPS i IRL , Stäng av V-syncen

Permalänk
Medlem

Det har hänt mig ett par gånger när man är riktigt trött och har suttit vid datorn för länge, när man ska anteckna nåt med penna och papper. Då kommer man på sig själv med att försöka markera pappersblocket med muspekaren

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Re: Tecken på att man spelat för mycket...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
EDIT: Kan väl tillägga att dessa är inte bara som jag hittar på, de har faktiskt hänt mig.

Du kanske skulle behöva åka till Vien.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

"När Morsan öppnar gradinen på Morgonen och du Skricker "Jevela Team Flash N00b""

haha

Permalänk
Medlem

Re: Re: Tecken på att man spelat för mycket...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Du kanske skulle behöva åka till Vien.

Huh? Fattar noll.

Permalänk

ett starkt tecken är väl när man börjar rabbla upp sin statistik på en jobb ansökan.

HP: 3478
mana: 342
skills: master of slaying skeletons,goblins etc
race: paladin

osv

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Inaktiv

hade svårt att hitta korsordet i city idag och för en liten sekund försökte fingrarna hitta Ctrl+F på tidningen, helt sjukt!

Permalänk
Medlem

Kanske inte direkt spelrelaterat, men en gång när vi gjorde en "söka-info-och-skiva-på-ett-papper" i högstadiet så hittade jag svaret på en fråga, och självklart markerade jag det och tryckte Ctrl + c, och sedan Ctrl + v, och sedan tänkte jag "vafan, det funkar ju inte?" :p.

Visa signatur
Permalänk

Hmm alla det ni nämner verkar ju inte lite osunt. Kanske dags att hitta andra hobbys? Allvarligt när man springer runt på stan å tänker omedvetet måste sätta hd för att sen komma på att det är verklighet man är i så bör man kanske prata med en doktor. Snart kommer väl nån springa runt med AK47 å tro att man är i ett spel =S.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netbomber
Snart kommer väl nån springa runt med AK47 å tro att man är i ett spel =S.

har väl redan hänt?
det kanske inte var en AK47 men jag minns att det har varigt nån som trott att dom spelade gta och sprang runt och skjöt inne på en biograf.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

När jag maniskt spelade HL2 och kring fängelseepisoderna var jag på väg till köket här hemma för att ta ett glas vatten när jag såg ett element och instinktivt försökte plocka fram gravgunnen för att slita loss det från dess fästen och dänga det i väggen.

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem

Har efter någon natt intensivt CS spelande suttit halvsovandes i klassrummet och försökt tabba fram scoren med vänster ögat, samtidigt som man sprungit från spawn på nuke och byt till en flashbang. Som tur var satt jag iofs still på stolen och det vara bara mina ögonlock och händer som rörde sig febrilt.

Detta hände efter att vi gått igenom taktiker och spelat matcher 8 timmar i sträck med klanen med enbart rast medans våran CL sökte nytt motstånd :/

Permalänk
Medlem

hahahaha ni ar mentalt instabila snart kommer ni vall springa om kring a skjuta folka pa ica:p

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

började se doom3 monster första veckan jag satt och nöt doom3 24/7, vart lite äckligt vågade fasen inte sova. så jag tog en spel pause några dagar efter det

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Ctrl+F har hänt många ggr. Speciellt när man sitter och programmerar för att sedan blixtsnabbt leta upp en sekvens på papper... det händer jävligt ofta

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Letade efter nåt (minns inte vad det var).
Kollade utan att tänka mig för om det fanns i papperskorgen på datorn

lagom tankspritt

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk

Nejfan, så farligt är det inte för min del iaf.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Tecken på att man spelat för mycket...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Huh? Fattar noll.

Uh, ok, låt mig ändra frasen lite då:

Du borde bli undersökt, inte av en, utan ett helt universitetslag psykiatriker menade jag

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Var en gång när jag hade spelat för mycke cs:P så kom morsan in så försökte jag vridra med musen för att kolla på henne

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

Jag brukar strafa när jag går runt bland butikshyllor efter en lång natt med ett FPS.

Visa signatur

"But there's probably no better form of government than a good despot."
-- George Lucas

Permalänk

Det har vält hänt någon gång att man i ett ögonblick av sinnesförvirring funderat på att quickloada sig efter att något gått riktigt åt helvette...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

hmm ett tydligt tecken pa att man har spelat for mycket skulle nog va nar man springer om kring och skjuter vilt a skriker Yipee-ki-yea...mother-fuckers i gronsaks avdelningen pa konsum.:D

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB