Beställa eller inte från SHG.BIZ

Permalänk
Medlem

Beställa eller inte från SHG.BIZ

hade tänkt beställa min dator från shg.biz då dom ligger 1000 kr billigare på totalsumman än db.se komplett osv..

men sökte lite här på forumet o hittar mest negatativitet mot shg.

så jag börjar fundera på om jag verkligen ska beställa därifrån..
mkt problem tydligen..

men fan .. det blir ju 1000 kr billigare... det är mkt för en fattig student

Visa signatur

|
|

Permalänk

Tror inte du skall vara så orolig. Visst kommer det upp trådar om missnöjda människor. Men tänk då hur många som beställer och får sina saker utan problem, de gör oftast inte en tråd om det och de är nog fler än de som är missnöjda. Det är vad jag tror iallafall.

Jag har besällt saker via dom och det har alltid fungerat bra. Har dock inte haft att göra med dom i returärenden.

Permalänk
Medlem

Dom är riktigt snabba med leveranser men returärenden funkar inte speciellt bra. En polare som skulle skicka tillbaka sitt moderkort och cpu för det inte funkade vid ankomst. Det tog ca 3v innan han ens fick svar om att dom mottagit varan och skulle börja kolla på det. Dåligt sur han var då. Ringde dom och pratade med dom och då skulle dom skicka vidare det till dom som felsökte utrustningen. 2v senare fick han nytt moderkort och cpu.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Dom är riktigt snabba med leveranser men returärenden funkar inte speciellt bra. En polare som skulle skicka tillbaka sitt moderkort och cpu för det inte funkade vid ankomst. Det tog ca 3v innan han ens fick svar om att dom mottagit varan och skulle börja kolla på det. Dåligt sur han var då. Ringde dom och pratade med dom och då skulle dom skicka vidare det till dom som felsökte utrustningen. 2v senare fick han nytt moderkort och cpu.

ok men han fick iaf nya fungerande grejjor..

han blev inte blåst på pengarna..
bara blåst på tiden

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Jo han fick nya grejjer men efter 5v! Det är faan inte bra service. Om han inte ringt. Hade han ens fått grejjerna då? Det är den stora frågan...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Det har fungerat helt perfekt alla domm gånger jag har beställt.
Även blivit billigare än beräknat en gång av okänd anledning...

Permalänk
Avstängd

Jag har också tyvärr bara dåliga erfarenheter av SHG.BIZ när det gäller returärenden. Beställde en CPU innan julen 2004 monterade allt inget kom upp på skärmen. Vi testade det mesta kom sen fram till att det var CPU:n som var trasig. Skickade tillbaka den. Dom kollade på den erbjöd mig att få byta till en SEMPRON. Jag avböjde, ringde dom vart då erbjuden en barton tog den. Det tog sammanlagt 2-3 månader att få en ny cpu. Det är lite väl drygt det.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Jag hade inga problem när jag beställde därifrån, dock så har jag inte behövt returnera någonting så jag vet inte hur det funkar... Bara se till så du inte behöver returnera något så funkar det nog utmärkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NemroD
Jag hade inga problem när jag beställde därifrån, dock så har jag inte behövt returnera någonting så jag vet inte hur det funkar... Bara se till så du inte behöver returnera något så funkar det nog utmärkt

beställde delar idag nu..

8 artiklar..

bara hoppas på att dom är i bra skick och att det är rätt grejjer och att dom inte är trasiga

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aGGe!
beställde delar idag nu..

8 artiklar..

bara hoppas på att dom är i bra skick och att det är rätt grejjer och att dom inte är trasiga

Har väldigt bra erfarenhet av SHG, kan inte säga nåt hur dom hanterar retur. Men du kommer inte att ångra, dom är lika bra som alla andra, och jäkligt snabba att skickar varor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Har väldigt bra erfarenhet av SHG, kan inte säga nåt hur dom hanterar retur. Men du kommer inte att ångra, dom är lika bra som alla andra, och jäkligt snabba att skickar varor.

mm
prollen skulle komma till deras lager idag står det.. plus vga kylaren..

så om ja har tur skickas det på måndag

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

jag har beställt från shg.biz och fick mina varar snabbt tycker inget illa om dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
jag har beställt från shg.biz och fick mina varar snabbt tycker inget illa om dem.

Samma här.

Visa signatur

| A64 3200+ @ 2600 Mhz | MSI K8N Neo2 | 1GB Corsair TWINX4400 @ 260Mhz 2.5-4-4-8 | HD 120+120 | Powercolor x800Pro vivo | SuperPi 32sec |

Permalänk

Jag skulle inte handla ifrån shg eftersom dom e rent ut sagt inkompententa där. Dom har verkligen ingen aning om vad dom snackar eller vad dom gör både i supporten och deras tekniker. Två av mina kompisar beställde två exakt likadana bärbara datorer utav shg, båda dom två var det fel på ifrån början.
Den ena kunde inte hitta hårddisken och dvd spelaren och den andra hade också lite mindre problem. Båda två har problemet att skärmen inte startar första gången man startar datorn utan man måste starta om den ett par gånger för att det ska funka. Efter man gjort det funkar den bra ända tills man väntar runt 12 timmar utan att ha haft datorn på, då kommer samma problem tillbaka och så fortsätter det. Den med dom mindre problemen hade också felet att dvdn inte gick att använda ifall man satte datorn i vänteläge och sedan startade den igen, man va då tvungen att starta om den för att den skulle funka igen. Två fel som man kan leva med men köper man en splitter ny pryl för 15000kr ska man inte behöva stå ut med det!
Polaren med dom allvarliga felen har fått det reparerat och den är på väg tillbaka, får se hur den är nu. Min andra polare hade dock mindre flyt då dom hävdar att det inte är något fel på den och han får stå för undersökningsavgiften. Dom hävdar så konstiga saker som att det är windows installationen och drivrutiner som gör att skärmen inte startar direkt och att han får skylla sig själv för att han installerat dom fel. Men hade dom kunnat ett enda piss om datorer så hade dom förstått att något sådant är inte ivolverat så tidigt i bootprocessen. Jag själv har sett felet med fler andra, bla en utav huvudteknikerna på Autoliv. Han blev så sur på att dom ens kan påstå sådana dumheter som dom gör att han ringde och skällde ut dom och förklarade för dom att det dom påstår inte är möjligt över huvud taget. Kompisen har ringt massa gånger även han men dom håller fast vid det dom säger och vägrar ge efter. Saken är nämligen den att efter det att han fick tillbaka den och dom vill ha ersättning för undersökningen så funkar den sämre än vad den gjorde innan han skickade in den, nu måste man starta om den ännu fler gånger innan man får igång skärmen.

Jag avråder starkt att handla ifrån dom ifall det finns möjlighet att det blir fel på varan då dom verkar skita fullständigt i sina kunder efter det att dom skickat iväg och fått betalt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Medlem

Att köpa lösa delar är det väl ingen fara. Har själv handlat där flera ggr med riktigt bra framgång och deras sortiment är KANON. Ingen i Sverige har bättre CPU sortiment än vad dom har.

När jag beställde mitt DFI kort så var dom enda som hade dom i Sverige.

Permalänk

Beställde mitt an7 moderkort från dem, haha blev lite lack för jag beställde på söndag kväll fast fick moderkortet på onsdag, (haha jag vill ha grejjerna snabbt)

de har bra auto mail funktion i varje fall och jag kommer handla där under framtiden.

och som någon sa innan, finns alltid nöjda och missnöjda kunder , vilket företag som helst har det..

Cyberdune jag antar/gissar på att det var Acer laptops?

Visa signatur

Antec 1080 430w| Gainward 256mb 6600gt 550/1050 agp| Twinmos ddr3200 2-2-2-11 T2 256*2| T-breed xp2400 11.5 * 200 = 2000@2300mhz | ZM 7000B-CU | Abit An7 | Fujitsu Siemens C992 19" skärm |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Att köpa lösa delar är det väl ingen fara. Har själv handlat där flera ggr med riktigt bra framgång och deras sortiment är KANON. Ingen i Sverige har bättre CPU sortiment än vad dom har.

När jag beställde mitt DFI kort så var dom enda som hade dom i Sverige.

kanske för att det är Conta om äger dem och de inte är svenska

Visa signatur

Gammal är gubbe