Permalänk
Medlem

Kopa saker i USA

Ar for narvarande i USA men skall hem om ett par veckor. Behover nya prylar till datorn och takte darfor kopa cpu+gpu har. Min fraga galler tullen. Hur slinker man igenom den enklast utan att behova betala moms/tull? Packa upp prylarna, ha dom i resvaskan och skicka forpackningar/manualer med vanlig post? Kanske det hjalper av nagon anledning? Gar man alltid igenom tullen nar man landar pa svenska flygplatser? Hur stor ar risken att man blir "stickprovad"? Tack tack.

Permalänk
Sötast

Köp ett chassi också, montera skitet och ha det som bagage bara, datorn var du och hämta hos din... kusin?

Permalänk

Ja tullfrågan är relativt svår som privat person..

Vad gäller leverantör så satsa på UPS, www.ups.com

i manuella fraktsedeln skriver du electronics och skriver ett värde under 800kr.. så slipper du moms och tull avgiften, tror den ligger på 800kr (fråga runt), men du kan självklart välja själv vad den har för ett värde..

och sen så väljer du en mottagare som du vet är hemma på dagtid då UPS leverar enbart under dag tid (gäller feddex och dhl oxå dagtids leveranser) , alternativt så finns det saturday delivery och då på vissa utvalda destinationer.

många som skickar grejjer från usa som de inte fick med i bagaget eller inte vill ha med :D. Men packetera det väl för den går en lååång sträcka..

du kan pma mig privat om du behöver hjälp eller undrar över något..

Visa signatur

Antec 1080 430w| Gainward 256mb 6600gt 550/1050 agp| Twinmos ddr3200 2-2-2-11 T2 256*2| T-breed xp2400 11.5 * 200 = 2000@2300mhz | ZM 7000B-CU | Abit An7 | Fujitsu Siemens C992 19" skärm |

Permalänk

jag flyger var 3e månad ungefär och har gjort det dem senaste 5åren och har ALDRIG blivit stoppad i tullen i sverige men somsagt det e väll en fråga om tur..

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum