Linuxbaserat program som tar både msn och icq

Permalänk
Medlem

Linuxbaserat program som tar både msn och icq

Jag undrar om det finns något program för linux som klarar av både ICQ och MSN ? typ någon motsvarighet till miranda.

Helst ska det vara ett grafiskt gränssnitt på det.

Permalänk
Medlem

gaim är fint o trevligt ..inte som Miranda, men nästan

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Tack för det snabba svaret!

Titta just på lite skärmdumpar på det. Såg riktigt trevligt ut Blir nog till att dra in det.

Permalänk
Medlem

centericq är jäkligt mysikgt me.

Permalänk
Avstängd

Kopete använder jag när jag kör Linux.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
centericq är jäkligt mysikgt me.

CenterICQ är guld när man är på resande fot. Bara ett litet SSH hem till servern

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

Kör gaim både i Win/Lin.

Adium för Mac bygger på gaim-kod har jag för mig.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
CenterICQ är guld när man är på resande fot. Bara ett litet SSH hem till servern

jag kan ju bara hålla med dig. Iof så va det ju gui som han var ute efter och då skulle jag nog tipsa om kopete lr gaim. Jätte trevliga båda två.

Permalänk
Medlem

Jag har testat Gaim och Kopete och nån till tror jag....Gabber eller nåt kanske, och alla ger stora problem vid filöverföringar. Även fast jag kan tanka utan problem i full fart från nätet så går det extremt extremt långsamt över dessa chat-program, och en del av dom går det inte alls i.

Nu sitter jag ju inte så mycket i Linux bara för skojs skull utan bootar det mest när man ska jobba med nåt, så det spelar ju mindre roll, men lite skumt är det dock, framförallt med tanke på att många av dom inte har så värst många inställningar där man kan ställa in sånt som kan tänkas ha med uppkopplingen att göra.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk

Även jag fördrar Gaim, fungerar riktigt bra. Filöverföringar över IM-nätverken använder jag inte, så det kan jag inte kommentera.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Använder du Gnome är GAIM givet och använder du KDE är Kopete givet.

Permalänk
Medlem

Kopete är mest kompatible med msn... den stödjer till och med profils bild. Enda den inte stödjer är webcam och den nya animatinerna i msn 7.0.

Så den är fjortis kompatible nästan...

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem

Problemet med i alla fall Gaim och msn-filöverföringar är att hela filöverföringsprotokollet inte finns dokumenterat ordentligt. Det enda som (gaimutvecklarna tycker) finns dokumenterat så att det blir stabilt är proxyöverföringar via microsofts servrar. Inte ens microsoft har oändligt med bandbredd, och därför begränsar de överföringshastigheterna genom sina servrar.

Visa signatur

http://ubuntu-se.org - Ubuntu Sverige. Hjälp och support för Ubuntu
Svensk IRC-kanal för Ubuntu

Permalänk
Medlem

Jag tycker aldrig filöverföringar över chatt program har fungerat speciellt bra. Är det inte en massa konstiga portar som ska vara öppna så är filöverföringsprotokollet helt värdelöst.

Jag har själv satt upp en liten enkel webbserver på min dator där jag lägger filer jag har för avsikt att skicka till någon och ger dom därefter bara en länk dom kan trycka på och ladda ner min fil.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nfm
Jag har själv satt upp en liten enkel webbserver på min dator där jag lägger filer jag har för avsikt att skicka till någon och ger dom därefter bara en länk dom kan trycka på och ladda ner min fil.

Precis så gör jag med, otroligt smidigt faktiskt

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Bitlbee. En irc server som ger dig msn och icq i ditt irc, så nu kan du ha bara ett program för irc icq och msn!

Visa signatur

[H] || Q6600 || Fläktlös Vattenkylning, noize is NOT an option! || [H]
kamera: Canon 40D, Optik 50mm 1.4f, 20mm 1.8f, 18-200 3.5-6.5f

Permalänk
Medlem

Tycker inte att man kan kalla gaim för icqkompatibelt när dom helt struntat i något så viktigt som filöverföringsfunktionen. Finns faktiskt inget program överhuvudtaget till linux som kan mäta sig med miranda

Det enda jag tycker känns riktigt användbart är att köra licq och amsn samtidigt....

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Sen om man vill kolla på webcam kan man ju köra amsn..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nosnahoj
Sen om man vill kolla på webcam kan man ju köra amsn..

hur? så fort jag får en webcam req så står det att amsn inte stödjer detta :\