VIKTIGT! Ni som har beställt från gizmodd.com

Permalänk

VIKTIGT! Ni som har beställt från gizmodd.com

Så här ligger det till, idag ca kl 17.00 så ringde DICK upp mig på mobilen, han lät väldigt förtvivlad och bad mig personligen om hjälp hur han ska reda upp denna tvist, han erkännde att han ljög om att han hade skickat grejjerna och bad om ursäkt till mig, vi snackade i ca 20min och kom fram till att han ska kompensera alla som är drabbade, han har klart nästan alla ordrarna men vissa har försvunnit så om ni som har beställt (alla) kan maila era ordernr/namn/adress till macdick@telia.com

MEN det finns ett alternativ till ni kan maila till mig på gizmodd@soderort.com så kan jag vidarebefodra era ordrar till Dick, båda alternativen är bra.

jag har lovat att hjälpa Dick om han fixar så att han kan skicka genom postförskott, han ska kolla hur han ska gå tillväga med PF och fixa det, men inte föräns ca 2-3månader, så innan dess så är shoppen stängd.

Dick kommer att ringa mig i morrn vid 12 tiden så hoppas att folk har mailat mig/dick sina ordrar, men det går att maila hela veckan ut till mig utan problem.

Jag hoppas att ni har lite tålamod med denna person men han har det lite jobbigt just nu, jag står frånomed idag som eran kontaktperson mellan er och Dick

EDIT: jag hade inte gett ut mitt mobilnr, så han har verkligen försökt att få tag på mig och hittat mitt nr någonstans på nätet, han verkar faktiskt seriös nu.

EDIT II: ni som inte har beställt något snälla svara inte i denna tråd TACK

EDIT III: skulle vara snällt om ni kunde inkludera erat swec-alias, blir lättare för mig (om ni nu mailar mig altså) att hålla reda på ordrarna.

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem

Re: VIKTIGT! Ni som har beställt från gizmodd.com

Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo

...Jag hoppas att ni har lite tålamod med denna person...

"Lite"
Skulle nog påstå att alla har tvingats stå ut med enormt tålamod
Hoppas dock detta fungerar, annars måste vi verkligen gå den hårda vägen, eller hur?

Permalänk
Medlem

Jag hade ett ganska långt samtal med Dick idag. Han bekräftar att grejorna är på G. Babel haffo är kontakt person och det stämmer, det nämnde även Dick. Ja skall oxå få mina grejor under den här veckan eller nästa vecka max tid. Jag återkommer när jag får grejorna.

Permalänk

Wirn: det kommer nog att lösa sig tillslut.

OBS! ni som har ordernr 19 och 26 kontakta mig direkt på min mail gizmodd@soderort.com det är en sak som måste redas ut.

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem

Heh, nu har Dick lindat en till runt sitt finger. Ta ner Dick nu, ni får inga grejor.

Permalänk
Medlem

The Gimp. Det började med en kille som inte hade något vinstsyfte alls.. Ni alla här tyckte att det va skitbra att han hade så billiga saker. Det har funkat skitlänge och hur bra som helst. Nu hardet däremot börjat krångla rejält. Jag tror inte för en sekund att Dick menade att det skulle bli så här.

Det är här det svänger.. Nu är lynchmobben igång och skall sätta dit han för svarta affärer. När allt funkade dock så kunde man handla och allt vad frid och fröjd. Ska vi dra detta hårt så skall ni betala sociala avgifter för han om han åker dit för svarta affärer.

Ni kommer att få era grejjor det kan jag garantera.

Permalänk
Hedersmedlem

Kompensera hit och kompensera dit. Hur skulle det vara ifall han hostade upp de riktiga prylarna istället för att ordbajsa? Varför skulle han tala sanning denna gång? Är det femte gången nu? Ifall ni väljer att "försöka samarbeta" ännu en gång kan jag bara skratta åt er dumhet...

Permalänk

The gimp / Grillcliff : Snälla jag bad folk som inte har beställt inte skriva i denna tråd, spelar ingen roll om det är en moderator eller ej, jag försöker göra det bästa av situationen, denna människa har det lite jobbigt just nu, istället för att ordbajsa som du säger grillcliff så väntar vi med det om allt skiter sig.

mvh Babel Haffo

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
The gimp / Grillcliff : Snälla jag bad folk som inte har beställt inte skriva i denna tråd, spelar ingen roll om det är en moderator eller ej, jag försöker göra det bästa av situationen, denna människa har det lite jobbigt just nu, istället för att ordbajsa som du säger grillcliff så väntar vi med det om allt skiter sig.

mvh Babel Haffo

Jaha men hur kan du helt plötsligt vara hans vän/medlare? Din dumme snorvalp, låt han sköta skiten själv. Folk vill att HAN ska höra av sig inte DU.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Jaha men hur kan du helt plötsligt vara hans vän/medlare? Din dumme snorvalp, låt han sköta skiten själv. Folk vill att HAN ska höra av sig inte DU.

Folk (dvs jag med fler) vill nog heldre att Babel Haffo hör av sig än att det inte händer nått. Visst hade det varit bättre om Giz själv skrev här men...
Får se hur det går nu, funkar detta inte så får vi väll ta till hårdare handskar.

Permalänk
Medlem

Men Babel Haffo är ju en av dom som beställt. Han blåser ju Babel Haffo lika hårt som han blåser alla andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Jaha men hur kan du helt plötsligt vara hans vän/medlare? Din dumme snorvalp, låt han sköta skiten själv. Folk vill att HAN ska höra av sig inte DU.

lol... undrar vem som är snorvalpen ja.. Tagga ner lite nu ffs. Du gör dig bara löjlig

Jag tror folk som beställt är mycket tacksamma om han får hjälp. Hellre får man sina saker än attdet blir en rättssak av detta. Det tjänar ingen på.. och ni kommer defenetivt inte få några saker om det går till rätten .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Men Babel Haffo är ju en av dom som beställt. Han blåser ju Babel Haffo lika hårt som han blåser alla andra.

Kanske/kanske inte, det får vi se om nån dag...

Permalänk

Herregud är det ingen som kan läsa, jag sa ju att inga utomstående ska skriva i denna tråd.

OK. nu satt jag och snackade med Dick ett tag, allt flyter på som det ska och ordrarna börjar skickas ut till respektive mottagare, dessa ordernr har skickats i går

Skickade OrderNr: 27, 50, 35, 98, 87, 62, 115, 161, 24, 28, (simon alfxxxxx hade inget ordnr men varan/varorna skickade)

Just nu OrderNr: 45, 94, 60(min) håller Dick på med idag och löder, han ringer mig när dessa ordrar skickas.

Fixas nu OrderNr: 142, 120, 113, 94, 62, 60, 58, 53, 45, 39, 27, 22 är dessa som är kvar att fixas

ni som inte ser ert ordernr här kan maila mig på stört.

jag har nu tillgång till webshoppen på gizmodd.com och där ser man att vissa ordernr inte ens finns så Dick har rätt ang att vissa ordnr har försvunnit, ta tex ordernr 87, den fanns inte med i webshoppen, men pga att beställaren har skickat en kopia på ordern så gick det att skicka varan.

Mvh Babel Haffo

EDIT: jag jobbar tills kl 01:00 så innan dess så kan jag inte se/läsa mail.

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem

ser man på... sånt här gillar vi.. Utan att man behöver "ta ner folk på jorden"
Allt går att lösa fredligt

Permalänk
Medlem

Idag fick jag min peltier samt 30 lysdioder på köpet. Bra tycker jag.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Jaha men hur kan du helt plötsligt vara hans vän/medlare? Din dumme snorvalp, låt han sköta skiten själv. Folk vill att HAN ska höra av sig inte DU.

För det första är jag nog äldre än dig, så snorvalp får du vara själv, sen så har faktiskt 1 person fått sin order idag, och förhoppningsvis fler kommer att få sina ordrar i dag.

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem

Haha jag är Simon alfxxxxxx (Simon Alfredsson) Vad hade hänt med mitt order-nr?

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk

Simon aka LOrden: ditt ordernr har försvunnit spårlöst, det är något problem med programvaran i shoppen, men det löste sig iallafall eftersom du lär ju ha mailat en kopia.

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem

Min order då?
order 158?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Herregud är det ingen som kan läsa, jag sa ju att inga utomstående ska skriva i denna tråd.

OK. nu satt jag och snackade med Dick ett tag, allt flyter på som det ska och ordrarna börjar skickas ut till respektive mottagare, dessa ordernr har skickats i går

Skickade OrderNr: 27, 50, 35, 98, 87, 62, 115, 161, 24, 28, (simon alfxxxxx hade inget ordnr men varan/varorna skickade)

Just nu OrderNr: 45, 94, 60(min) håller Dick på med idag och löder, han ringer mig när dessa ordrar skickas.

Fixas nu OrderNr: 142, 120, 113, 94, 62, 60, 58, 53, 45, 39, 27, 22 är dessa som är kvar att fixas

ni som inte ser ert ordernr här kan maila mig på stört.

jag har nu tillgång till webshoppen på gizmodd.com och där ser man att vissa ordernr inte ens finns så Dick har rätt ang att vissa ordnr har försvunnit, ta tex ordernr 87, den fanns inte med i webshoppen, men pga att beställaren har skickat en kopia på ordern så gick det att skicka varan.

Mvh Babel Haffo

EDIT: jag jobbar tills kl 01:00 så innan dess så kan jag inte se/läsa mail.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Min order då?
order 158?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione

vilket jag gjort...

Permalänk
Medlem

Jag fick det jag beställt igår, plus en massa annat som jag inte beställt. Det är väl bra att han ordnar upp röran...

Permalänk
Medlem

Giz räder ut verkligen det här. Snackade med han för nån timme sen och han jobbar för fullt.
På lördag så kommer han personligen hem till mig och skall leverera displayen.

Permalänk
Medlem

Men men ser man på.. Va tyst det blev på alla lynchsugna. Haha Va trist att ni inte fick "ta ner han på jorden"

Visste väl att allt fixar sig till slut.

Tänk dock efter innan ni handlar svart nästa gång

Permalänk
Medlem

Handla svart?
Att handla från någon som bedriver hobbyverksamhet är inte att handla svart.

Sluta snacka en massa strunt.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyDrAn
Handla svart?
Att handla från någon som bedriver hobbyverksamhet är inte att handla svart.

Sluta snacka en massa strunt.

Du fattar tydligen inte ett skit...
Har man en halv miljon i skulder och inte ser till att betala dom, och säljer prylar på sidan om, så bedriver man svartförsäljning så det smäller om det.

Ingen i denhär tråden har fattat ett smack varför Dick gör som han gör just nu, men det krävs väl ett par månader till innan ni hajjar, när nästa webbshopp är uppe

Lycka till allihopa.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Decibel: Oj oj oj.. Så om jag har skulder från förut, och säljer saker för att tjäna på det så säljer jag svart??? Jag tycker nästan att du borde tänka efter innan du säger saker?..

Jag tror inte det var Dicks avsikt att göra som han gjorde.. Utan det var hela alltet som ställte till sig för honom.. Först Jim som sket i honom, sen lovade han lite för mycket och helt pötsligt satt han i en sitts som inte va så bra..

Decibel igen: Om ingen nu fattar det, Varför berättar du inte det då?

Och sen tycker jag att det är riktigt oschysst av er som "vill ta ner honom på jorden" genom att stämma/anmäla honom.. Hur skulle ni själva uppleva om ni fick 200pers efter er som anmälde er?? Jag skulle iaf inte ställa mig upp och sända ut saker, utan tvärt om..!

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Hur skulle ni själva uppleva om ni fick 200pers efter er som anmälde er?? Jag skulle iaf inte ställa mig upp och sända ut saker, utan tvärt om..!

Hade jag gjort som Giz så hade jag definitivt förtjänat allting som kom i min väg. Inte mer än rätt, tycker jag.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Efter att följt upp alla trådarna om Gizmodd så skulle jag aldrig beställa ifrån honom, det är en sak som är jävligt säker. Han förtjänar heller inte att gullas med. Men det är ju bara min åsikt.