Bärbar dator i Thailand

Permalänk
Medlem

Bärbar dator i Thailand

Är det lönt att köpa en bärbar dator i Thailand?
Hur mycket kostar det ungerfär?
Är det lönt att pruta?
Hur är det med garantier?

Permalänk
Medlem

Pruta är det lönt iaf. De flesta laptop som säljs är lite smått omoderna om man inte går upp i prisklass. Gemene thailändare har inte råd med ny teknik.

Köper du från ett större företag typ HP etc brukar man kunna få internationell garanti.

Kolla runt i Pantip Plaza(en nörds våta dröm, 7våningar teknik och massa söta flickor som håller upp den senaste tekniken)

Aningen billigare teknik i singapore. kostar 200kr att flyga dit med airasia.com

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

blev inte särskillt imponerad av pantip, men en sak hade dom i alla fall, en gigantisk svart porr börs.

Ska du ha porr så är pantip the place to be...

Håller kanske inte med om att det är en nerds våta dröm, däremot en skrotsamlares itdröm!

Fanns en massa skit.

Tex fem miljarder olika minimöss till bärbara. Men när jag ville ha en konverter från xbox kontroll till usb fanns den inte att finna i hela byggnaden

Visa signatur

Min signatur hade fallit bort: Typiskt.
Min dator är en snart två år gammal iBook: Stackars gamla Ibook.
Min serie/reseprogram/sitcom/realityshow finns det i dagsläget: Tre delar av.

Permalänk
Medlem

Det finns extremt mycket grejjer på Pantip Plaza men dom har inte allt Jag var där i januari och letade efter vissa grejjer men hittade bara hälften.
Man kan inte gå mer än 2m utan att någon frågar ifall man ska köpa porrfilmer iallafall. Det är en sak som är säker. Men något dom var billiga på var Mini-ITX chassin. Fanns extremt mycket sådant.

Annars är det som sagt bättre priser i Singapore.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Håller med om att Pantip Plaza inte levde upp till förväntningarna. Höll på att klappa till dvd-hökarna efter ett tag.

Att köpa teknik i thailand är rätt överskattat, inte så särskilt billigt och ingen vidare kvalitet vad jag kunde se.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DI6
Håller med om att Pantip Plaza inte levde upp till förväntningarna. Höll på att klappa till dvd-hökarna efter ett tag.

Att köpa teknik i thailand är rätt överskattat, inte så särskilt billigt och ingen vidare kvalitet vad jag kunde se.

Hur mycket billigare är det att köpa på pantip än i sverige? på ett ungefär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taran
Hur mycket billigare är det att köpa på pantip än i sverige? på ett ungefär.

Vissa saker är helt klart prisvärt, typ spexiga blinkande möss och dylikt.. minns inte exakt hur mycket billigare det är dock.. men som sagt, datorkomponenter är nästan billigare i sverige, och håller dessutom högre kvalitet.. dom har inte alls samma marknad i thailand som i sverige, så utbudet och priserna blir ju därefter. Min slutsats var iaf att det inte var värt mödan på att transportera hem grejerna. På pantip kan du däremot garanterat fynda billigt dvd-filmer och ps2-spel om du prutar skoningslöst.

Tror att typ japan, singapore och hong kong är bäst när det gäller tuff teknik. Malaysia har man ju hört ska vara billigt, men jag hittade iaf ingenting billigt i kuala lumpur när jag var där.

Visa signatur