Permalänk
Medlem

Linux F.A.Q i forumet

Tycker det börjar bli väldigt många trådar om:
"Vad skall jag ha för linux?"
"Varför linux?"

Så jag tycker det saknas en FAQ om linux. Där det tas upp om olika distar wm och program. Fördelar och nackdelar mellan linux och windows kan lämnas ute då den evaga striden aldrig kommer sluta

Tyvärr så är jag ingen inbiten linux användare själv men jag håller på att lära mig. Hade gärna skrivit faqen, men då hade det blivit väldigt många klagomål på fel...

Mhv
//Flogiston

(Hjälper som sagt gärna till med en faq. Det skulle vara lärorikt för mig också:))

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns ju en FAQ, skriv i den, att skapa en ny tråd som FAQ blir inte bra då den som skapat tråden måste orka uppdatera osv...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Vardå? Har sökt som en galning.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Läs mig först innan du skapar en tråd! -> Vanliga frågor

Nähähähä, aegd

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oj då. Då låter vi denna tråden dö i frid.
(Hoppas ingen blev allt för upprörd över tråden...)

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romar
Nähähähä, aegd

Was? Du var före men jag var mer specifik.

Aja, låt tråden dö nu...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

med tanke på röstsiffrorna är det många fler än trådskaparen som missat det. kanske vore bra att läka till en notis om innehållet i "läs mig tråden" plats är det ju ingen brist på som forumet vill "bredda" ut sig heller..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Tänk på att de flesta som vill prova på linux/bsd eller andra operativsystem kommer ifrån windows världen, där det inte är särskillt vanligt att läsa sig till saker. Att ha en liten FAQ i den klistrade tråden istället för en länk vore kanske en bra idé ändå? om det så ska vara en rak copy/paste ifrån unix.se
vad tycker ni?

Permalänk

Jag tycker att det borde finnas en tråd med en liten FAQ. Många newbies blir skrämda när de skickas till en annan sida som innehåller artiklar om allt möjligt som de inte förstår sig på.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!