Billigast elektronik i Asien?

Permalänk
Medlem

Billigast elektronik i Asien?

Var hittar man billigast elektronik i allmänhet? Typ DVD spelare, Högtalare, tvspel, tillbehör osv var hittar man det i Kina? Taiwan? Japan? Korea eller något annat asiatiskt land?

En annan sak fungerar det om man tec skulle köpa den nya Gamecuben i tex japen eller den är kodad på nått annat sätt?

Visa signatur

Mvh Jimmy

Permalänk

finns det en ny gamecube?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Billigast elektronik i Asien?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimmmmy
Var hittar man billigast elektronik i allmänhet? Typ DVD spelare, Högtalare, tvspel, tillbehör osv var hittar man det i Kina? Taiwan? Japan? Korea eller något annat asiatiskt land?

En annan sak fungerar det om man tec skulle köpa den nya Gamecuben i tex japen eller den är kodad på nått annat sätt?

Asien är proppad med elekronik, gäller bara att hitta rätt. I Japan kan du nog inte räkna med billig elektronik, dom är rätt så dyra fast då har dom nyaste grejorna också.

Taiwan och Iran är dom enda ställena jag har handlat elektronik på när jag själv varit där. I Iran kunde jag få en helt ny mobil telefon kvitto, äkta garanti o.s.v för 1/3 av priset i Sverige.

Och så vet jag att grejerna fraktas från taiwan till Iran etc så det borde ju vara ännu billigare där isåfall.

Vad menar du med den nya gamecube?

Permalänk
Medlem

Jaja, asså jag menar inte nu utan i framtiden ungefär om 8-9 månader kan man väl räkna med att Nintendo Revolution är släppt.

Visa signatur

Mvh Jimmy

Permalänk

Revolution är ingen ny Gamecube, virra inte omkring sådär.

det finns två olika system för gamecubes (förutom att brasilien och frankrike har något annat eller nått sånt), och det är PAL och NTSC.
likaså när det gäller spelen.
du kan inte spela upp ett PAL-spel på en NTSC-konsol (gäller alla stationära konsoler just nu och nästa generation).

du får antagligen vänta tills någon har hackat Revolution (antagligen måste den då chippas), annars så kommer det kanske någon Freeloader-liknande skiva till Revolution (tryck i freeloader-skivan i din NTSC-konsol, välj PAL, tryck i ditt PAL-spel och kör).

EDIT: och teknik ÄR billigare i japan, utan tvekan.
däremot är dvd-skivor och musik väldigt dyrt där. vet inte hur det är med spel dock.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Asien är proppad med elektronik men också en jävla massa skit kopior av det allt. Det gäller att veta sin sak om man ska köpa elektronik prylar där. Min vän som är från kina var där nyss och han sa att det finns så mycket skit och så mycket kopior på allt att ögonen går i kors. Det gäller alltså att kolla ordentligt innan man köper nåt. Annars kanske man får en skit mp3 spelar i ett Ipod skal.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem

Blir troligtvis Taiwan och Kina vi åker till, så får väl hoppas att man hittar nått vettigt

Visa signatur

Mvh Jimmy

Permalänk

uhm, vem fan som helst fattar att det är en piratkopia.

ni tänker väll inte allvarligt åka till asien för att köpa orginalfilmer?

glöm det såfall, ni kommer antagligen får leta i några veckor *överdrift*.
detta gäller dock inte i alla länder dock, piratkopiering i japan är t.e.x inte i närheten av vad den är i kina eller så.

Däremot kan man hitta billiga och bra mp3-spelare där.
spelare som kostar en tusenlapp här kan du nog hitta för 500 där, med bättre funktioner osv.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Tror han syftar Panasonic Q http://www.lik-sang.com/info.php?category=77&products_id=1575... btw det e Gamecube med dvd spelare

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk

darkfox92 - njae, tror inte det.

hm... Panasonic Q är verkligen tuff. riktigt snygg med!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!