foto på id-kort med hos DD

Permalänk
Medlem

foto på id-kort med hos DD

hej

jag har beställt lite grejer ifrån dangerden.
fick bekräftelse mm men senare fick jag ett mail där dom vill att jag
ska ta bilder på fram och baksidan av mitt id-kort och visa kort.

brukar dom göra så?

känns inte helt kul att skicka sådant.

mvh kadafi

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har ingen aning om dangerdan brukar använda denna metod, däremot så vet jag att det inte alls är en ovanlig metod och att den används av många butiker.

Permalänk
Hedersmedlem

vanligt med tyska butiker i alla fall

Permalänk
Medlem

Var samma när jag köpte en digitalkamera från pixmania förra året fick faxa id och visa kort , Men de fungera f.ö fint lev tid på 2 dagar från Fra,

Permalänk

när butiker har ställt sånna krav på mig har jag alltid avstått,,, det är inte så det ska fungera på internet med visa-kort

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite bakofram, men det är ett sätt att försäkra sig om "riktiga" kunder.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Var istället glad att butiker använder sig av detta ibland (kan räcka med stickprov) för att hålla borta de som har stulit kreditkortuppgifter och handlar för andras pengar.

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk

Behövde inte göra det då min farsa betalde med mastercard. Men det är vad ag hört vanligt att man gör så...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas/Viper
Var istället glad att butiker använder sig av detta ibland (kan räcka med stickprov) för att hålla borta de som har stulit kreditkortuppgifter och handlar för andras pengar.

Vad är det som säger att mindre hederliga butiker inte snor mina uppgifter?
Nej, aldrig att jag skulle lämna ut det.
Liter inte på någon. Tjuvar finns överallt.

Grr.. senast igår natt så var det några vandaler som försökte gör inbrott i tjejens bil.

Permalänk
Medlem

Såvida du inte betalar i efterskott så ska du inte behöva skicka kort på ditt id-kort.
Jag hade inte gjort det. Tänk själv, om de har ditt VISA-kortnummer och all info på ditt id vad de kan göra.
Maila dom och fråga varför. Kan de inte ge en trovärdig och bra anledning så handla nån annanstans. Annars kan du ju alltid hävda att du inte har scanner eller dig-kamera.

Jag har handlat med VISA över nätet ifrån butiker i Sverige, Norge, England och USA och aldrig behövt göra så.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.