Permalänk
Medlem

eBay?

hej, jag har tänkt registrera mig på "Ebay" och jag har en fråga.

Är det säkert att lämna ut sin information när man registrerar sig?

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk

Det beror på hur paranoid du är. Ebay i sig betraktar jag inte som någon risk, faran ligger snarare i vem du väljer att göra affärer med. Här krävs efterforskning.

Permalänk
Medlem

handlat rätt mycke på ebay, inte stött på några problem alls, förutom att ett paket fastnade i svenska tullen, för att han jag skickade efter från hade glömt skicka med orderbekreftelse.
handlar på ebay.co.uk

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har också handlat en massa utan problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
handlar på ebay.co.uk

Hur många "olika" eBays finns det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HouseFly
Hur många "olika" eBays finns det?

Dem jag känner till är.

www.ebay.se
www.ebay.com
www.ebay.co.uk
www.ebay.de
www.ebay.com.hk
www.ebay.au
www.ebay.fr
www.ebay.es
www.ebay.pl
www.ebay.nl

Men det finns helt säkert ett x antal till.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scoc
Dem jag känner till är.

www.ebay.se
www.ebay.com
www.ebay.co.uk
www.ebay.de
www.ebay.com.hk
www.ebay.au
www.ebay.fr
www.ebay.es
www.ebay.pl
www.ebay.nl

Men det finns helt säkert ett x antal till.

Är alla kopplade till samma saker eller alla är var för sig?

Permalänk
Medlem

personerna som bor i de olika länderna som ni listat kan själva välja om dom vill att de ska visas på andras ebay, eller om dom bara vill skicka inom sitt land i fråga. också ska man tänka på att det inte säkert att tyskar till exempel inte väljer att söka worldwide, och då kommer inte dina auktioner upp även om du skickar dit, så det man kan göra då är att lägga ut auktioner genom alla olika ebays,

Och ja alla är sammanlänkade så du kan logga in på alla vad jag vet utan att regga dig, tror dock inte brasiliens går.....men iallafall så står alla ebays på ebay.com första sida..

har också hållt på flera år utan större problem, men håll dig borta från sådana som säler laptops å stereos å sånt för mer än halva priset och 10 feedbacks, jag bjuder i de flesta fallen aldrig på personers auktioner som inte har mer än 50 feedbacks, men dom skall också varit medlemmar ett tag...

och faktum är att jag har mer problem med köpare än med säljare...många är rena idioter faktsikt..

Permalänk
Medlem

jahaja tack

ska registera mig nu

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk

johan184 - jag är intresserad av relationen köpare-säljare... kan du ge några exempel på vad köparna trilskas om?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

oftast är det att dom är otrevliga, tror att man försöker blåsa dom på allting. Jag förstår dom till viss del för det är väldigt många som lägger på väldigt mycket extra på portort, jag kanske avrundar uppåt t.ex 2.60$ = 3 dollar, vissa tycks faktsikt tycka man är helt för jävlig när man gör det..

Men jag har också börjat ta betalt för att man skall få betala med paypal, det har inte varit så jävla poppis, även fast jag skriver det klart och tydligt på flera ställen. Men jag ser vekrligen inte varför jag skall behöva betala för att ta emot pengar, först får man ju betala för att ta emot och sen för att få fom till mitt konto, är ju inget kvar efter det nästan, bara småpengar 10-30 kr men människor verka tycka man är helt pantat som tar betalt den extra avgiften.

Sen så är det också problemen med frakten, människor ger en negativa feedbacks för att packet blivit skadade, vilket inte är änns fel, så länge man packar rätt då. Har köparna valt att inte ha försäkring å billigaste fraktalternativet så får dom ju ta den risken.

som sagt, inte några stora problem kanske men det uppstår på 50% av köparna nästan...

Permalänk
Medlem

Jag har testat att hitta saker på ebay.se och ebay.com, jag får inte fram samma resultat..., med andra ord, det funkar inte att få fram allt som säljs på eBay världen över på en och samma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HouseFly
Jag har testat att hitta saker på ebay.se och ebay.com, jag får inte fram samma resultat..., med andra ord, det funkar inte att få fram allt som säljs på eBay världen över på en och samma?

söker man globalt på ebay.se får jag då fram samma sak som på co.uk och .com. skillnaden är ju priset som då istället står i SEK.

Visa signatur

//anno

Permalänk

För att få relevanta sökresultat, välj att söka på grejer som är tillgängliga för Sverige. Detta kan man välja på "avancerad sökning".