Permalänk
Medlem

Imponerande hackingdemos

Kan någon begåvad människa förklara lite vad som sker i filmen? Jag hajar att han på något sätt exploaterar IIS, men i vilket syfte?

http://eks0.free.fr/whax-demos/?f=Whoppix-ssh-dcom_config.xml
Finns dessutom fler i roten;
http://eks0.free.fr/whax-demos/

Skulle vara kul att se fler liknande, så känner du till några så posta gärna länkar.

(ursäkta om dom vart uppe förut)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Han använder en exploit för att ta sig in genom ett känt hål i IIS 5.0 för att sedan öppna en tunnel till han själv and so on. Syftet att visa att man kan även fast personen säkert inte kodat det själv...

Väldigt script kiddie att använda exploitscript om man inte kodat dem själv.
Men men. Black-hat är the dark side. Bara skit och elände

Permalänk
Medlem

Ja. Självklart skriver man in alla kommandon för hand istället.

(Kommentar innan Siddes edit)

Permalänk
Medlem

Hmm, vad editerade jag...
förövrigt så ska man fortfarande koda sina egna exploits och framförallt hitta dem om man vill hacka sådär, annars blir man väldigt lätt kallad script kiddie...

Permalänk
Hedersmedlem

Han börjar med att attackera nån frontpage-extension i IIS, för att få ett skal på webservern, sen laddar han upp en ssh-klient dit med vilken han ansluter hem till sig själv och skapar en tunnel, så att han kommer förbi brandväggen och kan attackera en annan, annars oåtkomlig dator genom den.

Det var vad jag uppfattade iaf, men jag kollade inte så noga mot slutet.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Han börjar med att attackera nån frontpage-extension i IIS, för att få ett skal på webservern, sen laddar han upp en ssh-klient dit med vilken han ansluter hem till sig själv och skapar en tunnel, så att han kommer förbi brandväggen och kan attackera en annan, annars oåtkomlig dator genom den.

Det var vad jag uppfattade iaf, men jag kollade inte så noga mot slutet.

Du har nog rätt , jag spolade över slutet då jag inte orkade se klart men antar att det var det han gjorde...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Han börjar med att attackera nån frontpage-extension i IIS, för att få ett skal på webservern, sen laddar han upp en ssh-klient dit med vilken han ansluter hem till sig själv och skapar en tunnel, så att han kommer förbi brandväggen och kan attackera en annan, annars oåtkomlig dator genom den.

Det var vad jag uppfattade iaf, men jag kollade inte så noga mot slutet.

Ok, så han kommer alltså åt dom andra datorerna i serverns nätverk? Alltså lokala datorer som egentligen inte är tillgängliga via nätet?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

iwhax är grymt gillar mest wepcracket

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Gnäll hur mycket ni vill, jag tyckte iaf musiken var mysig såhär 1.35 på natten. Den livade upp stämningen för mig iaf.
Hur bra/dålig han sen va på att haxxa skiter jag i.
Små-kul att se hur "enkelt" det faktiskt kan göras.

Edit: la till lite bara.

Visa signatur

no signature.

Permalänk

Detta får mig att komma ihåg några andra gamla filmskapare.. Kommer fan inte ihåg vad dom hette. Men iallafall så gjorde dom mer "riktiga" filmer, som fanns människor med i. Ingen som kommer ihåg vad jag menade? Dom hade nåt kul intro med nån laptop nån gång, det är ungefär vad jag kommer ihåg..

/svets

Permalänk
Medlem

Ja, det är thebroken.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.