Trasig skrivare på elgiganten

Permalänk
Medlem

Trasig skrivare på elgiganten

Hej

Har lämnat in en trasig skrivare på elgiganten.
Det har tagit mer än 2 månader utan att jag fått den lagad.

Får de ha hur lång tid som helst ¨på sig att laga den?
Fan färgpatronerna torkar ju, och nya kostar lika mycket som en ny skrivare nästan
Kan man inte få elgiganten att stå för nya färgpatroner?

Visa signatur

Asus P48X-X P4 2.66 512 PC-2700 Hercules 9800 Pro

Permalänk
Medlem

Det kan du nog, om du bevisar att det är deras "fel".

Permalänk
Medlem

Dom har 1 månad på sig enligt konsumentlagen.
Men torkade färgpatroner kan du glömma att Elgiganten står för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jymdis
Dom har 1 månad på sig enligt konsumentlagen.
Men torkade färgpatroner kan du glömma att Elgiganten står för.

Konsumentköplagen säger inget om 1 månad, utan nämner att näringsidkaren ska få skälig tid på sig att åtgärda felet.

Men 2 månader får noga anses vara längre än skäligt.

Dessutom har du ju rätt till ersättning för omkostnader som drabbar dig, så om du kan påvisa att patronerna torkat ut har du rätt till nya (alt. procentuell ersättning motsvarande hur mycket färg som fanns kvar i patronerna som gått förlorat. För en del av patronen har du väl redan hunnit använda innan skrivaren pajada?)

EDIT: Detta gäller förstås förutsatt att det är ett garantiåtagande. Om du lämnar in för reparation som inte går under garantin kan du inte begära någon ersättning. Då är det inte konsumentköplagen som gäller utan konsumenttjänstlagen, där följande står:
"Om hantverkaren inte avslutar uppdraget inom den tid som har avtalats, utan att det beror på dig, har du rätt att hålla inne betalningen. Du får välja mellan att kräva att hantverkaren utför tjänsten eller häva avtalet. Dessutom får du kräva skadestånd. Du måste först reklamera dröjsmålet."

Permalänk
Medlem

Kanske som Onoff när vi hade lämnat in en TV vi kom in i butiken inte hört av dem på 2månader vi hade ringt nej den är inte färdig.

Åkte till butiken kommer in frågar en säljare
Jag lämnade in en tv för 2 månader sen som det var fel på jag har inte hört något de kollar i datorn hmm nej den tvn är skrotad.
Jag hävdar ja men då får jag väl en ny?
Säljaren ja det får du vi fixar så jag får en helt ny tv.
1 vecka senare ringer Onoff du ska komma och hämta din tv den har stått här i snart 1 och en halv månad. Då sa jag jag har inte hört nått från er har ringt och igår var jag in i butiken och då sa de att tvn var skrotad så jag fick en ny.

Ojdå svarar de i luren då får du komma tillbaka med tv.
Jag säger varför då?
för att detta är din tv.
Jag och??? jag har inte hört av er på 2 månader får själv ta kontakt med er ni säger tvn är skrotad jag får en ny tv.
i Luren svarar jo det är klart det är bristande information från oss vetdu vad behåll tv så skrotar vi den här som lite goowill.

Vad jag ville säga med det här är att de har noll koll på vad deras serviceverkstäder gör och informerar dåligt kanske gäller elgiganten och siba också.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Re: Trasig skrivare på elgiganten

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nanna
Hej

Har lämnat in en trasig skrivare på elgiganten.
Det har tagit mer än 2 månader utan att jag fått den lagad.

Får de ha hur lång tid som helst ¨på sig att laga den?
Fan färgpatronerna torkar ju, och nya kostar lika mycket som en ny skrivare nästan
Kan man inte få elgiganten att stå för nya färgpatroner?

vad är det för skrivare? samt vilken butik har du lämnat in den i? hur mycket kostade skrivaren när du köpte den ny? och till sist, när köpte du den?

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
Kanske som Onoff när vi hade lämnat in en TV vi kom in i butiken inte hört av dem på 2månader vi hade ringt nej den är inte färdig.

Åkte till butiken kommer in frågar en säljare
Jag lämnade in en tv för 2 månader sen som det var fel på jag har inte hört något de kollar i datorn hmm nej den tvn är skrotad.
Jag hävdar ja men då får jag väl en ny?
Säljaren ja det får du vi fixar så jag får en helt ny tv.
1 vecka senare ringer Onoff du ska komma och hämta din tv den har stått här i snart 1 och en halv månad. Då sa jag jag har inte hört nått från er har ringt och igår var jag in i butiken och då sa de att tvn var skrotad så jag fick en ny.

Ojdå svarar de i luren då får du komma tillbaka med tv.
Jag säger varför då?
för att detta är din tv.
Jag och??? jag har inte hört av er på 2 månader får själv ta kontakt med er ni säger tvn är skrotad jag får en ny tv.
i Luren svarar jo det är klart det är bristande information från oss vetdu vad behåll tv så skrotar vi den här som lite goowill.

Vad jag ville säga med det här är att de har noll koll på vad deras serviceverkstäder gör och informerar dåligt kanske gäller elgiganten och siba också.

Jag måste säga att OnOff är den sista affär jag skulle köpa nånting ifrån!
Uslare service får man leta efter. Ett gäng apor hela bunten.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Jag måste säga att OnOff är den sista affär jag skulle köpa nånting ifrån!
Uslare service får man leta efter. Ett gäng apor hela bunten.

Hehe mycket bra sagt...

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Jaha har inte fått skrivaren än.
Skall åka ditt i morgon och helt enkelt be om en ny skrivare.
Annars....

Visa signatur

Asus P48X-X P4 2.66 512 PC-2700 Hercules 9800 Pro

Permalänk
Medlem

Onoff, elgiganten och de andra är utmärkta butiker. 90% av deras kunder lär vara nöjda, men så händer också sådant här. Och det blir det enda folk kommer ihåg.

If you do it right, people wont be shure you've done anything at all.

Permalänk
Medlem

Haha... jag fick vänta 3 veckor på att min Handsfree till min telefon skulle bli lagad! en likadan handsfree kostar väl typ 150kr, jävla blåsta dem är... säger att dem ska ringa tillbaka men de gör dem ju fan inte! Ett gäng apor hela bunten.

Visa signatur

A64 3000+@3200+ | TWINX1024 3200XL 512 x 2 KOMMER SNART | 9800 Pro @ XT | Asus K8N-E Deluxe | Arctic Cooling VGA Silencer rev. 3.

Permalänk
Medlem

De som är nöjda håller käft.
De som är missnöjda blåser i mistluren direkt.

Jag är alltid saklig och trevlig när jag får problem. Brukar alltid lösa sig.

Jag har dock haft flera kunder som inte varit så trevliga.
Första mailet vi får kan innehålla hot om polisanmälan och stämning och mycket "om inte! Då ska jag...." FÖRSTA mailet alltså, vi har alltså aldrig fått möjligheten att rätta till problemen innan hoten kommer in. Mycket smart.... eller?

Inte fan snabbar jag på när jag får såna mail.

Permalänk
Medlem

Jo kunder som är nöjda kan ju oftast ingen som det de handlar heller. Precis som de flesta försäljare på sådana ställen.

Visa signatur

Asus P48X-X P4 2.66 512 PC-2700 Hercules 9800 Pro

Permalänk
Medlem

nanna:
hur gick det med skrivaren? du får gärna berätta vad det var för skrivare och när du köpte den ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nanna
Jo kunder som är nöjda kan ju oftast ingen som det de handlar heller. Precis som de flesta försäljare på sådana ställen.

Det tror jag inte. Kunder som inte kan något förstår nog ändå när tv-n eller skrivaren går sönder.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att SIBA har perfekt service. Varje gång har deras service verkstad kommit och hämtat samt levererat. Den varan som har varit inne på service är våran tv, det tråkiga är att på under 1 år har den varit inne på service 3 gånger. Dock vill inte SIBA byta ut teven mot en annan

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Jaha då har det tagit 3 månader utan att få någon skrivare!

Visa signatur

Asus P48X-X P4 2.66 512 PC-2700 Hercules 9800 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nanna
Jaha då har det tagit 3 månader utan att få någon skrivare!

3 månader?
Då skulle jag inte gått därifrån förrän jag fått en ny.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nanna
Jaha då har det tagit 3 månader utan att få någon skrivare!

Vafan!
Åk till butiken där du lämnade in skrivaren och precis som SUMITOMO säger så gå inte därifrån innan du får en ny! Du har rätt i att antingen häva köpet eller få en ny skrivare då det inte är nån rimlig tidsram det handlar om längre.
Vägrar de så hota med ARN eller något sånt.

En liten fråga då, sa dem att de skulle ringa när skrivaren var klar eller skulle de skicka ett brev? Har du ringt och hört dig för med supporten? De kan kolla service-statusen.
Lämnade själv in en mobil för ungefär ett år sen och idioterna ringde aldrig trots att den var klar första veckan.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nanna
Jaha då har det tagit 3 månader utan att få någon skrivare!

Hej Henrik.

Service Nr: 33-63257

Du är välkommen till Elgiganten Karlskrona för att hämta ut tillgodo på sin skrivare...

Vi ber verkligen om ursäkt för att du fått vänta så länge, tyvärr har jag ingen bra ursäkt men hoppas ni är nöjd med att få titta på något bättre idag för dessa pengar.

Erik

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lerutis
Hej Henrik.

Service Nr: 33-63257

Du är välkommen till Elgiganten Karlskrona för att hämta ut tillgodo på sin skrivare...

Vi ber verkligen om ursäkt för att du fått vänta så länge, tyvärr har jag ingen bra ursäkt men hoppas ni är nöjd med att få titta på något bättre idag för dessa pengar.

Erik

Shit, har alla affärer en snubbe på Swec. Någon konspiration? Storebror övervakar vad vi säger :S

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0rden
Shit, har alla affärer en snubbe på Swec. Någon konspiration? Storebror övervakar vad vi säger :S

:]

Bara kul att kunna hjälpa till.

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Bra det

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

Var igår på el-giganten och fick en ny mycket bättre skrivare.

Tack så mycket lerutis
för hjälpen.
Lite dåligt av El-giganten Karlskrona att de inte ringer utan att man måste gå genom SWECLOCKERS.

Visa signatur

Asus P48X-X P4 2.66 512 PC-2700 Hercules 9800 Pro

Permalänk

Gött det !

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt