Permalänk
Medlem

Problem med G-tek

Beställde för 2 veckor sen ett Revoltec HD-chassi från G-tek.
Allt gick smidigt och leveransen kom jättesnabbt, men när jag öppnade så fann jag ett nätaggregat i paketet. Dock så stod det rätt på kvittot, så de har väl antagligen bara lagt i fel grej.

Jag mailade direkt till G-tek om detta, men de har fortfarande efter 2 veckor inte svarat, och det börjar bli lite störande nu, särskilt som jag såg att just dessa HD-chassi nu är slut, och det verkar inte som att de får in mer på ett tag heller.

Tänkte om nån har varit i en liknande situation med dom, eller beror det helt enkelt på att de har semester? Står inget på hemsidan om att de har det, så nån borde väl jobba nu.

Hur länge ska man behöva vänta på svar?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Jag hade gett dom max 3 dagar på ett sådant ärende, iofs är jag väldigt otålig av mig men skickar det fel så ska de också göra rätt för sig.

Permalänk
Medlem

vad vardet för nätagg?

Permalänk
Medlem

vad var det för nätagg då?
Kan ju vart ett värdefullt

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Geeks
Grundare

Kan ta längre tid under semestertider, men ring dem om du har möjlighet så får du garanterat svar direkt.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Det var ett bZerk 500W, kostade väl ungefär 50 kr mer än produkten jag beställde.

Jag har möjlighet att ringa dem, men det står att man bara ska ringa i nödfall, men det kanske det är nu?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Eftersom de inte svarat så varför ska du inte ringa du har fått en produkt som du är missnöjd med så ring.

Permalänk
Medlem

Ring!

Visa signatur

Asus P48X-X P4 2.66 512 PC-2700 Hercules 9800 Pro

Permalänk

Swec i ett nötskal. Är ju 100gånger bättre att ringa deras support än att fråga på forumet om vad man ska göra.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Swec i ett nötskal. Är ju 100gånger bättre att ringa deras support än att fråga på forumet om vad man ska göra.....

Självklart har du rätt i det, jag ville bara veta om det var fler som var i samma sits.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Nja, jag har bara hört goda saker om gtek. Men har det löst sig för dig ännu?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

kommer inte ihåg hur länge sen det var, men jag beställde iallafall lite prylar från gtek och en av dom var precis som i ditt fall fel. jag ringde dom på en gång och då skickar dom mig en lapp för returen (betald frakt) och sedan betalar dom frakten tillbaks med den rätta prylen. funkade supersmidigt. alltså: ring.

Permalänk
Medlem

Har genom åren beställt massor av saker från Gtek, i samtliga fall utan problem.

Permalänk
Medlem

Håller med föregående skribenter.
Ring dem, får du sitta i telefonkö i mer än 20minuter så ge upp.
Skicka ett fax, där du beskriver vad som hänt samt att du vill bli uppringd, skriv även att du om två dagar kommer skicka ett brev i pappersform om svar har uteblivit.

Om det går så långt att du får skicka ett brev ska du i brevet dokumentera hela händelsen, från beställningstillfälle fram tills nu. Skriv brevet på en dator, formulera dig väl utan svordommar och dylikt..Glöm inte skriva datum på det, samt skriv ut det i 2 kopior (en som du sparar själv) Skriv fullständiga uppgifter om hur de kommer i kontakt med dig, såsom namn, adress, e-mail och tele. Skriv även här att om svar uteblivit inom en arbetsvecka så får du gå till din lokala konsumentvägledare, sen får dem avgöra om det ska vidare.

Tel: +46 (0)31 606460
Fax: +46 (0)31 459655

GTEK Distribution AB
Gundas gata 2
43151 Mölndal

Förövrigt tycker jag det är lite konstigt att dem enbart har returformulär för defekta produkter samt ånger, min första tanke var nämligen att du skulle fylla i ett returformulär.

Visa signatur

Jag har en datamaskin