Megastyle.se, se upp!

Permalänk
Medlem

Megastyle.se, se upp!

beställde en 32" LCD tv 1366x768 från megastyle för en månad sedan och förskottsbetalade. Efter det så blev det helt omöjligt att få tag på megastyle för frågor vart godset var (det står på siten att de har leveranstid mellan 4 till 7 arbetsdagar)

Efter c:a 2 veckor fick jag tag i dem och då sade de att "den är på väg" och andra luddiga bortförklaringar, läste då på pricerunner om företaget och där har de fått hemska recensioner.

jag började nu bli nervös för mina pengar när det blir helt tyst ifrån dem. Så jag faxar och mailar till dem och meddelar att jag säger upp min beställning.. efter det.. helt tyst igen (efter att han försökt precka på mig ett demo ex som "de bara tagit upp ur kartong och tittat på"... jojo...

efter ytterligare försmädelser så hotar jag med att ajg, tillsammans med min konsumentombudsman skall göra en polisanmälan, då helt plötsligt betalas mina pengar tillbaka raskt. Det har tagit mer än en månad mellan beställning och att de betalar tillbaka pengarna.

Se upp för denna oseriösa försäljare. Har dock läst om folk som fått sina beställningar ifrån dem.. efter 7veckor-2månader!

Permalänk
Medlem

Ok tack för tipset...

Bara en snabb fråga, kollade du inte upp företaget INNAN du beställde från dom? Hade isåfall besparat dig en massa elände. Dock kanske du lär dig något av det här, "vad skulle det vara?" jo att kolla upp företag man inte handlat ifrån innan, på så sätt får man ju veta vad dom går för. Det var mitt tips till dig, helt gratis

Permalänk
Medlem

Helt riktigt.. Man skall kolla upp var man handlar. Och jag läste omdömena på Pricerunner så jag får skylla mig själv... Tänkte dock att eftersom de är listade på pricerunner så är det iallafall ingen risk att få "en tegelsten på posten" utan det är ett semi-seriöst företag. Sen var det den enda Återförsäljaren i sverige på just den produkten, så jag tog en chansning...

Dock har jag lärt mig av näsbrännan, i fortsättningen lägger jag några hundralappar extra på grejjer och handlar av en lite dyrare återförsäljare så det inte blir trassel med leverans och garanti.

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken TV handlade det om? Möjligvis Medialine? Över hos prisjakt.nu finns en tråd om just denna TV som skulle finnas hos Megastyle och uppenbarligen har de inte klarat av att leverera TV'n till många. Vissa tycks ha fått den efter ett tag.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Re: Megastyle.se, se upp!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ordeith
beställde en 32" LCD tv 1366x768 från megastyle för en månad sedan och förskottsbetalade. Efter det så blev det helt omöjligt att få tag på megastyle för frågor vart godset var (det står på siten att de har leveranstid mellan 4 till 7 arbetsdagar)

Efter c:a 2 veckor fick jag tag i dem och då sade de att "den är på väg" och andra luddiga bortförklaringar, läste då på pricerunner om företaget och där har de fått hemska recensioner.

jag började nu bli nervös för mina pengar när det blir helt tyst ifrån dem. Så jag faxar och mailar till dem och meddelar att jag säger upp min beställning.. efter det.. helt tyst igen (efter att han försökt precka på mig ett demo ex som "de bara tagit upp ur kartong och tittat på"... jojo...

efter ytterligare försmädelser så hotar jag med att ajg, tillsammans med min konsumentombudsman skall göra en polisanmälan, då helt plötsligt betalas mina pengar tillbaka raskt. Det har tagit mer än en månad mellan beställning och att de betalar tillbaka pengarna.

Se upp för denna oseriösa försäljare. Har dock läst om folk som fått sina beställningar ifrån dem.. efter 7veckor-2månader!

Helt rätt.
Bra att du skriver om just det företaget för många har väntat i flera veckor utan att ha fått grejorna. Ofta så tar dom beställningen och pengarna sen får man vänta görrrrrlänge.
Så undvik dom. Det finns 32" Lcd på många andra ställen.
T.ex Andersson på Netonnet en kompis köpte den och den va helt Ok. Plus att du har 30 öppet köp oavsätt om du handlar i Butiken eller över Nätet så det är en trygghet.
Megastyle måsta förbättre sig avsevärt mycket om folk skall börja lita på dom. Dom har ingen lager utan beställer från Holland/Asien och därför så tar det lång tid. Riktigt skojjiga nissar.

Jag säger inte att ni inte skall köpa från dom men undvik i största möjliga mån om ni vill ha grejorna hem snabbt och ni är rädda om era pengar.

Permalänk

ett besök med kofoten

Megastyle Electronics
C/o Bigstream Marketing AB
Älvgatan 3
SE 652 25 Karlstad
Sweden

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkfox92
ett besök med kofoten

Megastyle Electronics
C/o Bigstream Marketing AB
Älvgatan 3
SE 652 25 Karlstad
Sweden

A-Nyckeln menar du va

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedBear
Vilken TV handlade det om? Möjligvis Medialine? Över hos prisjakt.nu finns en tråd om just denna TV som skulle finnas hos Megastyle och uppenbarligen har de inte klarat av att leverera TV'n till många. Vissa tycks ha fått den efter ett tag.

Medialine var det som gällde, japp.. Och det är jag som har en tråd på prisjakt.nu oxå... De dåliga erfarenheter jag har haft tänkte jag sprida lite på olika forum så kanske någon annan slipper en näsbränna som jag åkte på.

Sparar nu mina pengar ett tag ser om jag kan komma över något trevligare med lite snabbare leveranstid