Permalänk
Medlem

Inte än

Permalänk

Jag mejlade starweb i går o frågade varför sidan var nerlagd för jag har beställt en dator där o nu när jag har fått svar o läst här tänker inte jag lösa ut den om den kommer.
här är det jag fick av dom

Hej,

Vi har gjort ett svar på SweClockers forum.

Punkt 1 är anledningen till avstängningen. Därmed inte sagt att de är ett blufföretag,
men de bryter mot det avtal som vi har med dom iom. felaktigt angivna uppgifter.

- En kund som vi hört ifrån idag har dock sagt att de kommer polisanmäla företaget.
Huruvida det är sant eller ej vet vi inte. Vi har inget med deras försäljning eller varor att göra,
vi hyr/hyrde endast ut en webbutik åt dom.

Mvh
Starweb Kundtjänst

Permalänk
Medlem

Ok ok Ska bli kul att se om det ligger nån liten sketen dvd-spelare i paketet när det kommer.:D Tur att man är polare med brevbäraren

Permalänk
Medlem

Jag är en av dom som blivit totalt blåst.

Beställde en Ferrari 3400 dator för 8995:- utan att kolla vad det var
för företag (Dumt nog) Hämtade paketet på posten vikten och storleken
var rätt så jag löste ut det.
Innehållet var tyvärr ingen dator utan ett löst data chassi.
Jag kommer att lämna in en polis anmällan idag.

Är det någon mer som blivit blåst så skicka gärna ett privatmedelade till
mig så jag kan säga detta till polisen.

Mvh
En nummera fattig man.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BLÅST
Jag är en av dom som blivit totalt blåst.

Beställde en Ferrari 3400 dator för 8995:- utan att kolla vad det var
för företag (Dumt nog) Hämtade paketet på posten vikten och storleken
var rätt så jag löste ut det.
Innehållet var tyvärr ingen dator utan ett löst data chassi.
Jag kommer att lämna in en polis anmällan idag.

Är det någon mer som blivit blåst så skicka gärna ett privatmedelade till
mig så jag kan säga detta till polisen.

Mvh
En nummera fattig man.

Aj aj aj Jag lider med dig

Permalänk

fy fan vad tråkigt lider med dig.
Jag har ringt dom 2 gånger den här veckan o dom har svarat.
Första gången så pratade vi lite vanligt om tillbehör o det var inget konstigt med det,andra gången så hade vi kollat upp deras organisationsnr o det stämmde ju inte då sa han att han väntade på chefen så skulle han få rätt uppgifter vilken gris.

Permalänk
Medlem

fyfan lura folk på 9000kr om man fick tag i dom då hade det hänt saker riktigt ruttet att lura folk så.

Permalänk

min dator kom idag men jag törs ju inte hämta ut det.
någon som vet vad man ska ta sig till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pusselbit
min dator kom idag men jag törs ju inte hämta ut det.
någon som vet vad man ska ta sig till

Fråga snällt på posten och förklara vad som hänt.. Ta med utskrifter av vad tex BLAST harskrivit och fråga om dom har lust att öppna det åt dig och kika. Ta även med bekräftelsen och visa vad det ska vara i.

Permalänk

det går inte att få titta i paketet så det får ligga tills det går tillbaka
jag tänker aldrig handla på nätet igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pusselbit
det går inte att få titta i paketet så det får ligga tills det går tillbaka
jag tänker aldrig handla på nätet igen

Så får man inte tänka.. Det går helt ok att handla på nätet. Dock kan det vara bra att göra lite eftersökningar innan man handlar. Tex finns det någon annan som har erfarenhet av just den shoppen mm. Det är sådana här bluffföretag som gör att vi som driver riktigt seriösa nätfirmor tappar kunder.

För att citera ett annat inlägg.

"Om det är för billigt för att vara sant, så är det troligtvis inte sant"

Om man nu skall ta ett exempel på detta:

En Xbox kostar i handeln cirka 1490:- (Siba, elgiganten mm) Våran leverantör tar cirka 1.100:- exk moms. Lite snabbt räknat så blir det 1375:- ink moms. Alltså kan man ha en hundring med på den varan. Panvision har generalagentur på Xbox i sverige och de säljer inte billigare för det. Hur kan då en shop som denna sälja en Xbox för 990:- ink moms. Det är alltså istort sett omöjligt. Speciellt när ett annat företag har generalagenturen i sverige. Om dom ska ha några marginaler alls på den maskinen så måste den alltså kosta dom max 500:-, och vem säljer för 500:- Kanske om du köper 5000 stycken.

Ni förstår min poäng..

MvH Tobias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pusselbit
det går inte att få titta i paketet så det får ligga tills det går tillbaka
jag tänker aldrig handla på nätet igen

Jodå om du handlar utav företag som varit med i branchen ett tag så är det ingen fara + att du följer den gyllene regeln när det gäller fynd "Om det är för bra för att vara sant så är det så".

Har själv handlat över nätet ett par år nu utan problem men då bara inom Sverige men ska börja köpa bl.a brännskivor ifrån Tyskland pga den idiotiska kassetersättningen som IFPI mm intresseorganisationer har snikat till sig men det är en annan fråga :p.

Permalänk
Medlem

Håkan i den här tråden har råkat ut för samma sak, dock utan att förlora några pengar:

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=43189&p...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pusselbit
det går inte att få titta i paketet så det får ligga tills det går tillbaka
jag tänker aldrig handla på nätet igen

Jag handlar i stort sett alla mina dator-komponenter, och annat med på postorder (internet).

Så länge man beställer från seriösa butiker så är det sällan/aldrig några problem. Det är bara
ett fåtal lycksökare som håller på med sådan här skit. Dock trist när det händer.

Men, i det här fallet räckte det med att titta på hemsidan. Allting fanns i lager, till löjligt låga
priser. Det finns ingen butik i världen som kan sälja grejer långt under inköpspris, hur skulle
det gå till?

Några seriösa butiker:

http://www.dustinhome.se
http://www.inwarehouse.se/hemma
http://www.komplett.se
http://www.sbs.o.se
http://www.datorbutiken.com
http://www.hembiobutiken.se
http://www.netonnet.se

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Jag ringde till dom idag och konfronterade(stavning?)dom med det faktum att flertalet personer fått tomma chassin i sina ordrar.

Fråga:
Jag har läst om personer som hämtat ut sina ordrar och inte fått annat än ett tomt chassi. Hur förklarar du det ?

Citat:

Svar:
Jag är införstådd med att flertalet kunder fått fel på sina ordrar. Vi kommer att lösa detta och kompensera dem på något sätt...

Fråga:
Men hur kan det ha gått fel i ordergången? Ni säljer ju inte ens tomma chassin? Hur kan ni då skicka ut just tomma chassin och hur kommer det sig att samtliga som fått fel har fått just tomma chassin?

Citat:

Svar:
ÖHHMM... ja jag vet inte vad detta beror på. Det måste vara killen på lagret som packat fel..

Fråga:
Men företaget ligger ju i ett hyreshus...eller ?

Citat:

Svar:
Ja....Men lagret ligger på annan plats.

Fråga:
Och där har ni alltså en analfabet som jobbar som packar saker som ni inte ens säljer. Om han packar sakerna så måste han ju även skriva adresslappen med postförskottsbelopp mm, han kan inte då räkna ut med arslet att ett tomt chassi inte kostar 9.000:- ??

Citat:

Svar:
Jag kan inte förklara detta....och jag har inte tid med dig länge.. Jag måste jobba...*Klick!*

Helt otroligt!

Dags för nån som bor nära att göra ett hembesök ?

Permalänk
Medlem

Är det någon som gör ett besök hos dom, ta med rörtången och
hälsa från mig.........

Permalänk

att idioten svarar är ju helt otroligt

Permalänk
Medlem

Han är väl en "målvakt" eller vad de kallas... någon annan styr och ställer och lurar folk, den här killen får ta smällen för att klara ut en skuld eller dylikt. Leif G.W. skulle kunna dra hela kedjan..

Permalänk

Det finns faktiskt 2st idioter i sverige, jag och BLÅST.. Gjorde precis samma sak... Man blir så trött på sånt folk... Ett nackskott?
Känner vi polisen rätt vet vi att dom är för upptagna med att ta folk utan cykellysen och hämta fjortisar som druckit för många folköl

Permalänk

Hej.

Hade visst beställt en Hp dator för 5000kr.
Blev visst lika snopen som ni andra när ja öppnade paketet, ett tomt chassi.
Jobbat hela sommaren för att få ihop till denna dator!!!
Vore en bra idè om så många som möjligt gick ihop och polisanmäler händelsen. Annars händer det nog inte mycket!
Hör gärna av er om ni varit med om samma öde.

MVH Rickard // ( Min msn: Riiicke@msn.com )

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att dom har hovat in hundratusentals kronor på att
blåsa folk hittills.

Bara här är 3st personer som blivit av med ca 25000:- tillsammans tänk er då hur många som inte läser forum.......

Dom måste stoppas omgånde, tillsamans kan vi påverka polisen
att sätta in åtgärderna som behövs NU......

Om någon mer har blivit blåst skicka ett privat medelande till mig
så kan ni få mitt anmällningsnummer att hänvisa till när
ni anmäller dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bastukorv
Det finns faktiskt 2st idioter i sverige, jag och BLÅST.. Gjorde precis samma sak... Man blir så trött på sånt folk... Ett nackskott?
Känner vi polisen rätt vet vi att dom är för upptagna med att ta folk utan cykellysen och hämta fjortisar som druckit för många folköl

Det där med polisen stämmer helt och hållet. Cyklade runt nu i vintras på stan. Möter en och samma polis två gånger utan lysen, andra gången börjar han jaga mig (gåendes) för att jag inte har något lyse och det mitt på ett torg i stan där ingen bil ska röra sig. Bara kliva av och gå runt hörnet och börja cykla igen. Riktigt tråkigt att det är så och riktigt tråkigt för er som blivit blåsta

Permalänk
Medlem

De har håvat in en del verkar det som... Chansen att få fast den skyldige är nog ganska liten då "målvakten" får ta smällen... Var väl folk förut som gav uteliggare eller alkisar ett par tusenlappar för att de skulle vara målvakt för blufföretag... Målvakten är redan "socialt utslagen" med kronofogdeskulder, så vad gör väl ännu en miljon i skuld?

Hoppas bara att det går att härleda pengarna så att ni stackare som blivit lurade får igen era pengar =(

Permalänk
Medlem

svårt för polisen att göra något snabbt i sådana här lägen iofs, det är mycket som skall kollas, mållvakten säger att ordrar blivit fel, tar ett tag att rätta till, människor måste vänta, polisen kan ju inte bara storma in för att folk anmällt dom för att inte fått rätt vara.

men dom borde ju skicka mållvakten till ett fängesebesök till kina så kanske han kommer ihåg vem det är som fått pengarna

Permalänk

ah fyfan de känns så otroligt värdelöst o bli av med 9000kr. Hädanefter blir det DNA-testningar och grejer på City stormarknadsförsäljare så man vet om han verkligen är den han utger sig att vara. Går verkligen inte lita på folk i dagsläget. Någon som gjort något framsteg?

Permalänk
Medlem

Vilken otur för er som blivit blåsta, men att satsa på kända återförsäljare är viktigt via näthandel, personligen har jag handlat i större nätbutiker i flera länder i europa, usa och sverige. Hoppas det löser sig för er!

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk

Har polisanmält nu och de har spärrat de postgirokontot mina pengar kom in på. Men saken är att han inte bara har ett konto utan flera st. Bara på morgonen meddelade polisen att de hade spärrat fyra av han konton.
Efter mycket strul har jag med mina kontakter fått fram hans verkliga adress och telefonnummer. Så om det är någon som känner för att ta saker i egna händer så är det bara höra av sig.

MVH Rickard

Permalänk
Medlem

Det är i allmänhetens intresse.. In med det här !!

Permalänk

Jag fick fram hans namn och adress genom att ringa till postgirot och kolla vem som hade det postgirokontot jag skickade mina pengar till. Kolla det postgironumret du skickade dina pengar så får du fram en adress du med.
Skicka när du fått fram en adress så får vi se om det är samma.

MVH Rickard

Permalänk

kollar man upp tel nr på hitta.se så får man fram namnet på den som står på pg nr
08-7124812
´kollar man på eniro så är det ett annat namn på samma nr