Datorbutiken.com's Beställning...

Permalänk
Medlem

Datorbutiken.com's Beställning...

hej! jag har aldrig beställde nåt över internet,brukar köpa allt där jag bor.Men den 9/7 har jag beställde en komplet dator som de ska montera och testa från datorbutiken ,samma dag fick jag kopia av min orderundelag,,OK fint! sen händer ingenting.Jag kollar nästan värje dag deras " orderstatus" men det står bara att ordern ännu ej levererats ut från vårt ordersystem,och alla varor är leveransklar.Brukar det ta så här långt eller??? aså från 9/7 till och med idåg 24/7

tacksam för svar....

Visa signatur

------------------------------

Permalänk
Medlem

14 dagar låter länge, men det är semestertider.

Bäst är det om du kontaktar db om leveranstiden.
Bara dom som kan ge besked.

Permalänk
Medlem

De har väll en liten kille här på forumet. Vi får se om han tittar in i tråden.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Vila i frid

Kan vart så att dom inte hade alla dela på lager som du ville ha i burken`?

Permalänk
Medlem

Men han skriver i första posten att alla varor är leveransklara.
Vi får hoppas på att dbmannen kommer in hit och kollar.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Re: Datorbutiken.com's Beställning...

Maila mig på db@datorbutiken.com så kan jag kolla var din monteringsorder ligger i kön. Det är alltid kö till monteringen, men just nu är det lite längre än vanligt pga semestertider.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Getto
hej! jag har aldrig beställde nåt över internet,brukar köpa allt där jag bor.Men den 9/7 har jag beställde en komplet dator som de ska montera och testa från datorbutiken ,samma dag fick jag kopia av min orderundelag,,OK fint! sen händer ingenting.Jag kollar nästan värje dag deras " orderstatus" men det står bara att ordern ännu ej levererats ut från vårt ordersystem,och alla varor är leveransklar.Brukar det ta så här långt eller??? aså från 9/7 till och med idåg 24/7

tacksam för svar....

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Tack alla som har svarat och dbmannen! nu har jag ringt till datorbutiken och de har sagt att datorn ligger till monterings kö och ska vara klart nu på onsdag,sen kommer de att skicka samma dag ,så slutet av veckan eller nästa måndag har jag datorn hemma.jag hoppas!

Tack

Visa signatur

------------------------------

Permalänk
Hedersmedlem

Ouch, det är ganska lång kö det...
Kanske dags att skylta lite med det, för att undvika besvikna kunder och badwill, ni har gjort det förr när kö:n rasade iväg.

Permalänk

Håller med, hade varit bra om ni skyltar lite med det.

Förövrigt DBmannen, hur länge har du varit anställd?
om du slutar jobba på DB så dör även DBmannens alla funktioner, vilket gör DB många gånger sämre... hoppas det inte händer <_<

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Jag mejlade DB för någon vecka sedan och frågade hur lång leveranstiden vanligtvis är på datorer som de monterar (om vi antar att alla komponenter finns i lager). Jag fick till svar att det normalt tar ca 2 veckor, men att det under sommaren brukar ta ca 3-4 veckor.

Permalänk
Medlem

Vad vinner man på att låta dem bygga datorn? Extra garanti eller?

Permalänk
Medlem

du gör inte sönder den. Du kanske inte kan sätta ihop den(icke kunnig). Ja blir något fel så är det deras felt helt enkelt

Permalänk
Medlem

""Datorn ligger till monterings kö och ska vara klart nu på onsdag!"" sa de när jag ringde i måndags.MEN "guess WHAT" ringde i morse torsdag den 28/7 kl 13:00 och de säger fortfarande att datorn ligger hos montering och kan inte säga när skulle vara klart " MAYBE TODAY ,TOMMOROW,NEXT WEEK" och nu är jag trött på den här skiten..... nästan 3 veckor...

och den här DBmannen som finns här på sweclockers han gör inget,han kan bara skriva här "jå maila mig den och dit vi kan hitta nån lösning "men det är också en skit.Har skickat mail till honom och han inte svårat på den.

förlåt mig killar om jag har skrivit nåt fel här..förlåt

Visa signatur

------------------------------

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Getto
""Datorn ligger till monterings kö och ska vara klart nu på onsdag!"" sa de när jag ringde i måndags.MEN "guess WHAT" ringde i morse torsdag den 28/7 kl 13:00 och de säger fortfarande att datorn ligger hos montering och kan inte säga när skulle vara klart " MAYBE TODAY ,TOMMOROW,NEXT WEEK" och nu är jag trött på den här skiten..... nästan 3 veckor...

och den här DBmannen som finns här på sweclockers han gör inget,han kan bara skriva här "jå maila mig den och dit vi kan hitta nån lösning "men det är också en skit.Har skickat mail till honom och han inte svårat på den.

förlåt mig killar om jag har skrivit nåt fel här..förlåt

Tyvärr så kan ju sånt här hända. Att de får in en massa ordrar när det är semestertider.

DBMannen är ingen allsmäktig gud som kan fixa allt. Han är bara en shysst person som har reggat sig här, antingen självmant, eller på direktiv från någon annan. Jag har ingen aning om vad DBMannen har för position i företaget, men antagligen ingen chefsposition iaf.

Jag tycker det är en bra gest att de har hittat hit iaf, till ett av Sveriges största datorforum

OnT: Tre veckor suger, det håller jag med om, men försök att inte tänka på det under tiden. Det blir så mycket jobbigare då

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Det är alldeles för länge att vänta. Bra att veta, då kan man köpa sina prylar någonannanstans.

Permalänk

Visst har jag svarat på ditt mail. Skickade svaret för ca 20 timmar sedan, v.g kontrollera din mail.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Getto
""Datorn ligger till monterings kö och ska vara klart nu på onsdag!"" sa de när jag ringde i måndags.MEN "guess WHAT" ringde i morse torsdag den 28/7 kl 13:00 och de säger fortfarande att datorn ligger hos montering och kan inte säga när skulle vara klart " MAYBE TODAY ,TOMMOROW,NEXT WEEK" och nu är jag trött på den här skiten..... nästan 3 veckor...

och den här DBmannen som finns här på sweclockers han gör inget,han kan bara skriva här "jå maila mig den och dit vi kan hitta nån lösning "men det är också en skit.Har skickat mail till honom och han inte svårat på den.

förlåt mig killar om jag har skrivit nåt fel här..förlåt

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Getto
"och den här DBmannen som finns här på sweclockers han gör inget,han kan bara skriva här "jå maila mig den och dit vi kan hitta nån lösning "men det är också en skit.Har skickat mail till honom och han inte svårat på den.

Själv är du 3-4 skitar hög.

Permalänk
Medlem

idåg kommer kollinumret.......aså efter 24 dagar från 9/7 då skickade jag min beställning

Visa signatur

------------------------------

Permalänk
Medlem

Som det har påpekats så är det semestertider och då brukar det gå lite segare än vanligt så om möjligt så undviker jag att göra affärer under den tiden då du även får lägga in i ekvationen att du många gånger också har att göra med sommarjobbare som inte är lika van som den ordinarie personalen.

Permalänk
Medlem

Har själv också beställt därifrån (28/7), men monteringen har nog ännu inte kommit igång, dbmannen kanske kan meddela var i kön min burk återfinns, ska nämligen flytta nästa vecka.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Getto
idåg kommer kollinumret.......aså efter 24 dagar från 9/7 då skickade jag min beställning

16 arbetsdagar, ja det låter ganska mycket, men fans allt i lager när du beställde? om inte, när kom sista delen in, datorn hamnar inte i monteringskön förens allt fins i lager och är reserverat åt dig.

Som sagt, jag skulle då aldrig beställa en dator + montering i juli, men det är jag det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
16 arbetsdagar, ja det låter ganska mycket, men fans allt i lager när du beställde? om inte, när kom sista delen in, datorn hamnar inte i monteringskön förens allt fins i lager och är reserverat åt dig.

Som sagt, jag skulle då aldrig beställa en dator + montering i juli, men det är jag det.

Som jag har skrivit ovan det är första gången för mig att beställa en hel dator + montering över internet, men den är typ erfaranhet........

Visa signatur

------------------------------

Permalänk
Medlem

Faan min kommer att bli sen, jag antar att leveransklar betyder att varan finns i lager men att en tidigare beställning efter arbetets slut kan ta den sista exempelvis

Permalänk
Medlem

Jag beställde en hårdisk från komplett, tog 23 timmar men det är förståss skillnad

Visa signatur

Asus G75V

Old baby:Amd 64 3000+ Winchester @ 3800+, ASUS A8N SLI, Corsair Twinx 1024 C2, Gainward 7800GT(470/1300), Tagan 420W X-eye, Samsung Syncmaster 730 BF, Samsung Spinpoint P120 250GB, Antec Plusview II, 3Dmark, 05: 8047, 06: 4045

Permalänk
Medlem

nu har jag datorn hemma....gick smärtfritt att koppla allt....och fungerar helt perfeckt...... tack alla

Visa signatur

------------------------------

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte fått något svar om min leverans, trots att allt jag beställde var LEVERANSKLART när jag beställde det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DirtyDan
Jag beställde en hårdisk från komplett, tog 23 timmar men det är förståss skillnad

OffT: Blond, brunett eller redhead?
Kunde inte hålla mig, tihi..

Som de flesta sagt så är det semestertider, då kan man, eller rättare sagt SKA man ha lite mer tålamod än normalt. Hade detta skett under senhösten, vintern eller våren hade jag förstått och haft mer sympati för trådskaparen, men eftersom det är just semestertider så kan jag tyvärr inte det.

Visst finns det gränser även fast det är semestertider, men lite överseende får man ha.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Jo fast när allt visas som "leveransklart" och man efter 1 och en halv vecka fortfarande inte hört något om sin montering börjar man faktiskt undra :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DirtyDan
Jag beställde en hårdisk från komplett, tog 23 timmar men det är förståss skillnad

Jag har också fårr mina två senaste ordrar från komplet på 22-23 timmar
Det är ganska imponerande.

Permalänk
Medlem

Ingen som lyssnar på min klagan förstås :/