Datorbutiken.com - usel service under Juli

Permalänk
Medlem

Datorbutiken.com - usel service under Juli

Beställde en Thermalright XP-90 och en liten tub Arctic Ceramique från Datorbutiken.com för ett par veckor sedan på en onsdag.

På en fredag kl 08.00 bekräftade Datorbutiken.com att betalningen var inne. På måndagen låg den färdig för leverans. På tisdagen hämtades den av posten. Och på torsdagen, 7 dagar efter beställning kom paketet på posten...

Då saknades Arctic Ceramique-tuben...

Telefonsamtal till Datorbutiken på fredag morgon. Jodå, den skulle skickas med brev så det kom fram på måndag.

Samma fredag kl 13.00 får jag packningsbekräftelse. På måndag hämtas paketet (inte brev...) av posten. Idag onsdag har jag förhoppningsvis avin i brevlådan, 13 dagar efter första beställningen...

Datorbutikens ursäkt var att det är semestertider. Men frakten är fortfarande 49:-, priserna är fortfarande dom samma. Då ska minsann servicen också vara det.

Permalänk
Medlem

Håller helt med dig! Om servicen är sämre under sommmaren borde vi ju inte heller betala lika mycket som vanligt. Man borde ju få det man betalar för och när man får mindre skall man naturligt även betala mindre.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

13 dagar! heh.Jag har beställde en dator från de den 9/7 och väntar fortfarande,vad tycker du om det har......!!

Visa signatur

------------------------------

Permalänk
Medlem

Det blir mycket mer jobb under semestern. Alla kan göra misstag. Ifall posten hämtade paketet på tisdagen, så är det ju inte DBs fel att det tar lång tid för posten att hantera det.
Ifall du inte är nöjd med DB, byt butik.
dustinhome.se är väldigt bra.

Själv har jag endast haft problem med DB 1 gång, då jag inte fick någon orderbekräftelse och trodde då att min order inte var på väg.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

Om det inte är DBs fel att posten är sena, vems är det då?

Jag betalar DB, dom betalar posten. Jag bryr mig inte om vad posten gör, det är DBs ansvar att se till att dom sköter sig.

Permalänk
Medlem

Ett tips är att gå in på postens hemsida och slå in kollinummret och se när paketet är på utlämnings stället så slipper du vänta på avin ta bara med dej kollinummret när du kommer till utlämmnings stället så får du ditt paket lite tidigare, så gör jag alltid.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Hedersmedlem

Du beställer på fredagen, de är klara med godset på måndagen.
De missar en produkt som de skickar ut när du påpekar problemet.
Jag tycker de sköter sig, och jag tycker du bara gör dig fånig med den här tråden.

Permalänk
Medlem

PatrikG, det är inte DBs fel att posten är sega, vilka är det som transporterar paketet genom svergie? Jo, Posten!
Du ska ju inte klaga på DB när posten är sega. Och DB kan inte se till att posten inte levererar lite för sent. Allt tar tid.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

Tidningarna är tunna som ett reklamblad under semestern.
Men ändå kostar de som vanligt.

Semestertider är ofta inga bra tider när det gäller leveranser och tjänster.

Undantaget är iaf Dustin, de levererar lika snabbt som alltid.
Undrar om de på lagret är fastkedjade.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO

Undrar om de på lagret är fastkedjade.

Det har jag funderat på, när jag handlatt på komplett och ser saker som packat, lördag 23:15. eller söndag 21:18 och liknande. De måste hålla sig med slavar de rackarna...

Skämt å sido, har jobbat på div ställen, och det är lika överallt, saker fungerar si och så under semestern, man får antingen ha överseende eller vänta tills efter semestrarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Det har jag funderat på, när jag handlatt på komplett och ser saker som packat, lördag 23:15. eller söndag 21:18 och liknande. De måste hålla sig med slavar de rackarna...

Skämt å sido, har jobbat på div ställen, och det är lika överallt, saker fungerar si och så under semestern, man får antingen ha överseende eller vänta tills efter semestrarna.

Ett ord: Polacker Skämt åsido är nog mitt ord egentligen: Sommarjobbare.

Permalänk
Medlem

Herregud, orka klaga på minimal servicesänkning under semestertider. Precis som Mental säger så tycker jag att db har skött sin del jäkligt bra. Du betalar, de får in betalningen. De skickar iväg den så snart den är packad för leverans när posten kommer för att plocka upp paketet. Du ringer och säger att de missat en sak och de skickar iväg det till dig omgående. Var ligger problemet? Att det dröjde på grund av helg, långsam postgång och verifierande av din förskottsbetalning?
Sedan till postens del då... Tja, gå ut i arbetslivet en sväng under semestertider får du se att det ingenstans (nästan i vart fall) fungerar till 100% av den funktion som du har under "ordinarie" tid. Get real!

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

Re: Datorbutiken.com - usel service under Juli

Ber om ursäkt för detta. Att vi missat att packa ner Arctic Ceramique-tuben beror inte på att det är semestertider, det är ett misstag som hade kunnat ske ändå. Det är inte vanligt att vi packar fel, men det kan inträffa. V.g notera att vi är tydliga med att leveranstiden totalt sett blir längre om man ska betala in i förskott pga att det tar tid för bankerna att registrera betalningen. Det är då bättre att betala mot Postförskott så kan behöver vi ej vänta den tiden. Snart kommer det dock fler betalningssätt såsom betalning via Internetbank och kortbetalning. Ber än en gång om ursäkt för att vi missade att packa ner Arctic Ceramique-tuben och hoppas den kommer fram välbehållen nu i efterhand.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PatrikG
Beställde en Thermalright XP-90 och en liten tub Arctic Ceramique från Datorbutiken.com för ett par veckor sedan på en onsdag.

På en fredag kl 08.00 bekräftade Datorbutiken.com att betalningen var inne. På måndagen låg den färdig för leverans. På tisdagen hämtades den av posten. Och på torsdagen, 7 dagar efter beställning kom paketet på posten...

Då saknades Arctic Ceramique-tuben...

Telefonsamtal till Datorbutiken på fredag morgon. Jodå, den skulle skickas med brev så det kom fram på måndag.

Samma fredag kl 13.00 får jag packningsbekräftelse. På måndag hämtas paketet (inte brev...) av posten. Idag onsdag har jag förhoppningsvis avin i brevlådan, 13 dagar efter första beställningen...

Datorbutikens ursäkt var att det är semestertider. Men frakten är fortfarande 49:-, priserna är fortfarande dom samma. Då ska minsann servicen också vara det.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Löjligt gnäll. Sök på dataprince så hittar du folk som har "rätt" att klaga!

Permalänk

En liten fråga bara... jag tycker det är onödigt dyr PF-avgift. Andra butiker brukar normalt enbart ta 40:- (SJÄLVKLART måste ni ta ut pengar eftersom ni måste betala posten, men ni behöver inte ta 20:- mer än andra butiker ^^). fast det är väll för "servicen" som det tar att skriva in va?

Dessutom vill jag klaga lite på frakten, skulle ni inte ha fraktfritt hela sommaren?
Det är fortfarande sommar väll?

Nåja, jag ska inte klaga allt för mycket, ni är fortfarande väldigt bra.
beställde just två tangentbord och en usb-sladd hona 3m. synd att man fick betala +159:- för frakt med postförskott. hade jag handlat från webhallen hade det gått på 69+40= 109:-
valde dock er för att ni åtminstone har varorna i lager, samt är rätt billiga.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Getto
13 dagar! heh.Jag har beställde en dator från de den 9/7 och väntar fortfarande,vad tycker du om det har......!!

och då beställde du bara saker som låg i lager eller? Det kan ju vara en hacke i det hela

Permalänk
Medlem

Ligger också och funderar, den 27 vid ett-tiden fick jag mail om att den var packad och skulle skickas. Men jag har fortfarande inte fått kollinummer. Och posten fraktade mitt paket från komplett på två dagar, vilket är samma vid som det tagit för att inte få något kollinummer. Var ligger felet?

Permalänk

Vi skickar nästan uteslutande Företagspaket och där är PF-avgiften om du som privatperson eller mindre företag utan avtal skulle köpa tjänsten 100:-.

Vi har ej sagt något om att ha fraktfritt hela sommaren, däremot har jag sett någon tråd om det här, men det är inte vi som skrivit det. Vi har haft fraktfritt i början på sommaren, men inte nu längre. Vi har inte någon fraktfritt-kampanj inplanerad - nu i semestertider har vi mycket att göra ändå då många är på semester.

Man har ju som alternativ att betala i förskott och då slipper man PF-avgiften. Det är dock lite omständligt som det är idag i och med att leveranstiden då blir längre pga att vi måste vänta på besked från banken att inbetalning skett. Vi kommer dock nu i höst att införa kortbetalning och betalning via Internetbank så då skall det bli enklare och bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
En liten fråga bara... jag tycker det är onödigt dyr PF-avgift. Andra butiker brukar normalt enbart ta 40:- (SJÄLVKLART måste ni ta ut pengar eftersom ni måste betala posten, men ni behöver inte ta 20:- mer än andra butiker ^^). fast det är väll för "servicen" som det tar att skriva in va?

Dessutom vill jag klaga lite på frakten, skulle ni inte ha fraktfritt hela sommaren?
Det är fortfarande sommar väll?

Nåja, jag ska inte klaga allt för mycket, ni är fortfarande väldigt bra.
beställde just två tangentbord och en usb-sladd hona 3m. synd att man fick betala +159:- för frakt med postförskott. hade jag handlat från webhallen hade det gått på 69+40= 109:-
valde dock er för att ni åtminstone har varorna i lager, samt är rätt billiga.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Vi kommer dock nu i höst att införa kortbetalning och betalning via Internetbank så då skall det bli enklare och bättre.

Det där låter riktigt bra! Har ni kollat på möjligheterna med SMS-avisering? Där skulle man kunna minska frakttiden med ytterligare en dag.
http://www.posten.se/index.jsp?PageName=f_forberedutskick_fra...