Skojare på tradera/Blocket?

Permalänk
Medlem

Skojare på tradera/Blocket?

Tänkte göra er uppmärksamma på att det är en kille vid namn Tobbe som antagligen är en skojare på blocket och tradera.
På tradera heter han Koski1337 och säljer ett 6800LE http://www.tradera.com/auction/Datatillbehor/aid_16676552
Han säljer samma kort på blocket där han heter Koski http://www.blocket.se/view/5634563.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&ci...

Anledningen att jag skriver är att han först ville sälja till mig genom blocket, för att sedan ändra sig efter vi var överns om ett köp, det var sålt till en annan sade han. Han var dessutom otrevlig.
Jag blev naturligtvis arg och skälde ut honom.
En dag senare skickar han tre olika mejl om jag kan sätta in pengar på en "kompis" konto så skickar han det.
Detta och två annonser samtidigt där den ena inte skall avbrytas (tradera) gör att han verkar vara väldigt oseriös!

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

mi grafikkort är grön och inte blå i bakrunden
med ditpaintade TT'n efter "mi"...
han orkade antagligen inte skriva om meningen, när den trots allt var någorlunda korrekt.
ett t för lite bara...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

En 14 åring som säkert försöker få ihop till sprit.

Ser lurendrejare varje dag på tradera med 0 omdömen som säljer betydligt dyrare grejer. Efter en vecka går jag och kollar på samma auktion och ser att användaren är avstängd.

Lider med alla som blir lurade varje minut.

Permalänk
Avstängd

Personligen så skulle jag aldrig skicka pengar utan att fått kortet först.
Blev blåst för länge sedan när jag skulle köpa tröjor med rockbandtryck på, han fick pengarna men jag fick inget tillbaka. Sånt misstag gör jag bara en gång

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Personligen så skulle jag aldrig skicka pengar utan att fått kortet först.
Blev blåst för länge sedan när jag skulle köpa tröjor med rockbandtryck på, han fick pengarna men jag fick inget tillbaka. Sånt misstag gör jag bara en gång

Lite halvWord.

Man ska lära av andras misstag

Permalänk

Problemet ligger väll i att det räcker för blåsarna att lura folk en gång, så har dom tjänat in pengar.

Kort sagt, det är bättre att inte låta dig blåsas alls än att låta dig blåsas flera gånger.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Personligen så skulle jag aldrig skicka pengar utan att fått kortet först.

Lycka till att hitta en säljare som vill skicka saken INNAN han fått betalt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Lycka till att hitta en säljare som vill skicka saken INNAN han fått betalt..

Det kallars escrow och är en ganska vanlig service, Blocket.se har tex en sådan.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Lycka till att hitta en säljare som vill skicka saken INNAN han fått betalt..

Är det nån man känner är det nog inget problem, för man litar väl på sina kompisar?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64