Stort plus för Dustin Home!

Permalänk
Medlem

Stort plus för Dustin Home!

Vet att alla (?) älskar Dustin och deras suveräna leveranstider och service men att nämna detta känns ändå nödvändigt Har handlat av vanliga Dustin en massa och tror jag lagt en order innan hos Dustin Home men när jag idag 16.40 slängde iväg en order innehållandes bla en födelsedagspresent till min bror som jag behöver på onsdag senast trodde jag knappast att dom skulle hinna, kolla snabbt lagerstatus precis (22.00) och visst se på fan Stockholm Södra Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Postterminalen.

412 <3 Dustin 4 Ever = True

Någon som har några fler otroliga kärlekshistorier med Dustin eller andra internetbutiker att dela med er av?

Permalänk
Gäst

Instämmer.
Vi handlar mycket via Dustin på jobbet och det är alltid bra respons ifrån dom.
Som Nils-Petter S på TV4 säger , 4½ av 5

Permalänk
Medlem

Jag handlade av Dustin för första gången i måndags. Dagen efter kunde jag hämta min nya Linksys-router på utlämningsstället. Suveränt. Kommer inte att tveka det minsta inför nästa köp.

Permalänk

Dom är underbara. Beställde ett tgb. fast när jag hadde skickat ordern så kom jag på att ja skulle ha nått mer. Mailade dom och sa att dom skulle riva ordern då hadde dom redan skickat, men dom skulle anteckna att det skulle komma tillbaka. Perfekt!

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Hedersmedlem

Några polare och jag gick ihop för några år sedan och jag skötte beställningen.
Bland annat en processorkylare med fläkt köpte en person.
Den gick dock sönder, jag kontakta dustin och de skicka ut en ny som ersättning direkt. Synd att den även var trasig när den anlände. Polaren tog ett foto på den med webcam som vi bifoga dustin för att visa att den verkligen var trasig, för det kändes ju lite som de skulle tro man lurade dem på processorkylare om man skickar och påstår att ersättningskylaren (eg. fläkten) var trasig.
De skicka en ny
Det är bra service. Han fick behålla de som fläktarna var defekta på, vilka han sålde kylflänsarna tror jag (tt volcano 9 tror jag).

Jag kollar priser och jämför alltid om dustinhome är billiga på någon sak, är det liten prisskillnad så köper man på dustinhome, eller som senast då de hade både hårddisken och laserskrivaren jag ville ha i lager. Andra butiker hade inte båda och jag ville ha dem fort.

Nöjda kunder köps inte med lägsta pris på varorna

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag beställde 5 switchar från Dustin en eftermiddag och då fanns dom inte i lager. Vid lunchtid dagen därpå hämtade jag ut dom på posten i Borås. Det är vad jag kallar snabbt

Permalänk

Då ska vi se hur lång tid det tar, beställde en http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010064139
Får jag den imorn blir jag glad..

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue eyed devil
Då ska vi se hur lång tid det tar, beställde en http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010064139
Får jag den imorn blir jag glad..

Det är söndag idag om du missat det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Det är söndag idag om du missat det.

Jag ska ha den imorn iaf
Nämen jag kommer medela hur snabbt det gick iaf...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

beställde en 19" LG skärm imorrse... Hoppas den kommer imorgon, fast det är ju söndag idag...

Visa signatur

Laptop: ASUS U31SG 13"
[Intel i3 2350M] [8 GB DDR3] [nVidia GeForce 610M] [120 GB SSD]

Permalänk

2 dagar tog det helt godkänt

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Beställde klockan 02 på natten häromdagen, vart skickat 09.30 morgonen därpå.

Kan nog inte bli så mycket snabbare om dom inte jobbar natt då

Permalänk
Medlem

Jag har också beställt på natten och fått varorna skickade dagen efter vid 8 - 9. När börjar de egentligen?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Jag har också beställt på natten och fått varorna skickade dagen efter vid 8 - 9. När börjar de egentligen?

Tomteverkstaden har bytt namn utåt

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Dustin är ju även till stor del inriktat till företag, då brukar det vara andra bullar jämfört med handlare som mest säljer till privatpersoner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost
Dustin är ju även till stor del inriktat till företag, då brukar det vara andra bullar jämfört med handlare som mest säljer till privatpersoner.

Vad menar du? vet att dem e nästan bättre till företag än privarpersoner vad jag hört iaf
Eller dem håller hög standard på alltig så att säga

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue eyed devil
Vad menar du? vet att dem e nästan bättre till företag än privarpersoner vad jag hört iaf
Eller dem håller hög standard på alltig så att säga

Dustin riktade sig fram tills för ett par år sedan mest till företag. Det är allmänt känt att butiker är mindre benägna att bråka med företag än med privatpersoner. Företag har helt enkelt ofta större köpkraft = det är värre att få dåligt rykte hos företagskunder.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en dator via CSN-kortet och det är via Dustin dom skickas ut osv? På Dustin sida står det att datorn finns i lagret. Tror ni jag har den innan fredag?

Visa signatur

DELL XPS, 2.13 ghz, 1024 553mhz, geforce 6800 go ULTRA, 60GB 7200, nec 24X, a/b/bg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jk22
Jag har beställt en dator via CSN-kortet och det är via Dustin dom skickas ut osv? På Dustin sida står det att datorn finns i lagret. Tror ni jag har den innan fredag?

Innan Fredag? Du lär ju ha den på Tisdag.
Fast detta är väl bara om du beställer direkt av dem.
Annars så är det ju hastigheten på mellanhanden som spelar roll.

Men ja, den kommer antagligen innan Fredag.

Permalänk
Medlem

Oj... Då är det upp till bevis för dustin!

Visa signatur

DELL XPS, 2.13 ghz, 1024 553mhz, geforce 6800 go ULTRA, 60GB 7200, nec 24X, a/b/bg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jk22
Oj... Då är det upp till bevis för dustin!

Brukar vara posten som är sega med aviser å sånt dustin verkar vara snabba med att skicka iväg i alla fall

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Något jag gillar skarpt är att Dustin på ett utmärkt sätt redovisar orderstatus, vad som ev är restnoterat och beräknat leveransdatum för restnoterade produkter. Slår "njaa, det borde komma under veckan tror jag" med hästlängder.

Permalänk

Ofta går det att hitta något lägre priser på andra ställen än dustin , men inte bättre kundservice.
Riktigt proffsiga imho.

Visa signatur

:D "Det är roligare att ha kul" :D
<@L/\/\()$t-Üñ®è@L>

Permalänk
Medlem

Skulle köpa ett 9600xt och lite linksys-grejer, dustin var billigast och efter 32h hade jag paketet hemma.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett minneskort som fanns i lager från KOMPLETT sent i fredags kväll. Hade förväntat mig att varan skulle skickas måndag eller tisdag. Imorse fick jag mail med kollinummer osv. Väldigt bra. De jobbar på helger där alltså. Så komplett får också en guldstjärna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Jag beställde ett minneskort som fanns i lager från KOMPLETT sent i fredags kväll. Hade förväntat mig att varan skulle skickas måndag eller tisdag. Imorse fick jag mail med kollinummer osv. Väldigt bra. De jobbar på helger där alltså. Så komplett får också en guldstjärna.

Jo det är bra, men vad har det med dustin home att göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Jo det är bra, men vad har det med dustin home att göra?

Inget? Ville ge dem ett plus i kanten här istället för att starta en helt egen tråd för det

Permalänk
Medlem

Mitt chassi (Antec P180) Tog 1dag på sig från det att jag beställde..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

jag beställde en ny dator igår (chassi+skärm+prylar), och sakerna kom idag. alltså bara efter en dag.
det anmärkningsvärda är att det var SÖNDAG igår !
dom små tomtarna på dustin jobbar alltså på söndagar, helt sjukt

dessutom bor jag norr om Ånge, och alla som gör det vet att paket med väldigt få undantag alltid fastnar i Ånge nåt extra dygn, men aldrig när man beställer från dustin.

Permalänk
Medlem

Dustin har otroligt bra service och är ett annars jävligt bra företag...
vilket annat företag fixar en kopia av orderbekräftelsen 1.5 år efter att ordern var lagd, utan tjafs och på ett par timmar efter att jag skickat mailet? Endast med ledning av min mailadress jag skickade ifrån och mitt namn och ett ungefärligt datum?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.